Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko purkaa jonnekin, Miehellä on vähän raskasta

Vierailija
21.01.2013 |

Mies on sattuneesta syystä joutunut lähes yksin hoitamaan flunssaista leikki-ikäistä kolme vuorokautta. Nyt mies on ihan totaalisen väsynyt, on ihan kamalaa kun "ei saa yhtään nukkua" ja ei jaksa nyt yhtään enää. (Hän on nukkunut sairasöistä lapsen kanssa kaksi, minä yhden. Lapsi nukkuu yhä päiväunet paitsi tänään ei.) Nyt on pakko saada levätä tästä hetkestä (klo 16) huomisaamuun ainakin 10-11 saakka tai ei enää pysty.

Sama lapsi oli erittäin huono uninen ja allerginen ekat pari vuotta ja arvatkaa kuka hänet silloin hoiti ja kuka valvoi ja heräili 12 kertaa yössä lähes joka yö.

Teki mieli sanoa, että jatka samaa rataa vaikka ensi jouluun saakka näin aluksi. Juhannuksena voit sitten joku aamu nukkua vaikka kahdeksaan ja ehkä syyskuussa kerran myös. Voin kyllä tehdä ruoat.

Maltoin mieleni, päästin miehen lepäämään. Mutta mieli teki. Vaikka muuten hyvä ja osallistuva isä onkin, tajuaakohan se koskaan mitä minä tein kaksi vuotta ja mitä minulta vaadittiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen hoitaa lapsia ja heräilee öisin jatkuvasti niin sitä ei pidetä minään. Mies saattaa jopa kommentoida että helppohan sun on täällä kotona olla, jos on vaikka äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Mutta sitten kun itse joutuu vähäksikään aikaan samoihin hommiin niin on niin raskasta, ihan on loppu miesparka, kurja kohtalo kun niin joutuu ihan heräilemäänkin.

Vierailija
2/4 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei voikaan verrata. Leikki-ikäinen leikkii sairastaessaan suuren osan ajasta kiltisti itsekseen, ei tarvitse kanniskella ja heijata n 6 tuntia per päivä ja kanniskella suurinta osaa loppuajasta, eikä se ala huutamaan aina heti jos poistuu yli 20 sentin päähän. Eikä mies joudu miettimään ja rajoittamaan koko aikaa omia syömisiään, ettei aiheuta lapselle maidon kautta allergiaoireita.

Mies saa kiittää todella paljon itseään, ettei kertaakaan vähätellyt minua noina aikoina, kun lapsen kanssa oli raskaampaa vaan teki muun muassa kotitöitä pyytämättä ja auttoi, vaikka vauvan kanssa valvominen ja vastuu hänen sairauksistaan yms jäikin kokonaan minulle. Siksi jaksoin vielä häntä ymmärtää ja saa nyt levätä rauhassa. Jos noina vuosina olisi suhtautunut eri tavalla, varmasti en olisi jaksanut ymmärtää tämänkään vertaa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin meneville miehille.

Niin kauan kuin mies ei synnytä/imetä/ole hoitovapaalla niin mies ei koskaan osallistu tarpeeksi "arkeen" ja ja perheestä huolehtimseen.

Tarinan opetus: Mies, ole vain hyvällä omallatunnolla töissä ja mahdollisiimma paljon pois poissa kotoa. Teet niin tai näin niin väärin menee.

Vierailija
4/4 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry! Säkin pääsit palstailemaan. :)

naimisiin meneville miehille.

Niin kauan kuin mies ei synnytä/imetä/ole hoitovapaalla niin mies ei koskaan osallistu tarpeeksi "arkeen" ja ja perheestä huolehtimseen.

Tarinan opetus: Mies, ole vain hyvällä omallatunnolla töissä ja mahdollisiimma paljon pois poissa kotoa. Teet niin tai näin niin väärin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi