Törkeetä palvelua pienessä lastenvaateliikkeessä
Sotin sinne tänään kun olisin tarvinnut topparukkasia lapselleni. Aina olen tähän liikkeeseen luottanut (Perus teddykarvarukkaset 8.99eur) no soitin ja kyselin että löytyisikö. No sainoivat ekasta kaupasta et on loppu. Tarjosivat sitten sellaisia kiristystarranauhoilla olevia. Eivät ees kuunneelleet alussa et sellaisia ei meidän lapsi saa vielä käteensä pujoteltua tarhassa.
No soitin sit seuraavaan saman konsernin myymälään ja kerroin asiani. Sanoivat et tossahan niitä on laarissa mut ei tiiä onko kokoja, ehkä saatais hyvällä lykyllä löytyä. Jaahas, tuunko täältä kipeenä niitä ettimään ja eivät vielä ees haluu varata tavaraa kuin saman päivän ajaksi. Sitten sanoivat että kannattaa hieman ennakoida syksyllä ja ostaa varastoon!!!! Juuri näin, mistäs mä voin tietää et kahdet hanskat on kulunut puhki 5-vuotiaalla. Kulutus on ihan eri kuin vuosi sitten. Ja miksei se myyjä voinu kattoo onko niitä hanskoja ees siinä valtavassa laarissa? En mee enää sinne. Meen stokkalle, siellä sentään asiakaalle aina etitään ratkaisu.
Kommentit (14)
No mene itse sinne kauppaan jahka olet tervehtynyt. Kauanko niitä oikein olisi pitänyt pitää varattuna sulle?
En mee enää sinne. Meen stokkalle, siellä sentään asiakaalle aina etitään ratkaisu.
liikkeessä ollaan vaan tyytyväisiä siitä.
Sotin sinne tänään kun olisin tarvinnut topparukkasia lapselleni. Aina olen tähän liikkeeseen luottanut (Perus teddykarvarukkaset 8.99eur) no soitin ja kyselin että löytyisikö. No sainoivat ekasta kaupasta et on loppu. Tarjosivat sitten sellaisia kiristystarranauhoilla olevia. Eivät ees kuunneelleet alussa et sellaisia ei meidän lapsi saa vielä käteensä pujoteltua tarhassa.
No soitin sit seuraavaan saman konsernin myymälään ja kerroin asiani. Sanoivat et tossahan niitä on laarissa mut ei tiiä onko kokoja, ehkä saatais hyvällä lykyllä löytyä. Jaahas, tuunko täältä kipeenä niitä ettimään ja eivät vielä ees haluu varata tavaraa kuin saman päivän ajaksi. Sitten sanoivat että kannattaa hieman ennakoida syksyllä ja ostaa varastoon!!!! Juuri näin, mistäs mä voin tietää et kahdet hanskat on kulunut puhki 5-vuotiaalla. Kulutus on ihan eri kuin vuosi sitten. Ja miksei se myyjä voinu kattoo onko niitä hanskoja ees siinä valtavassa laarissa? En mee enää sinne. Meen stokkalle, siellä sentään asiakaalle aina etitään ratkaisu.
Ärsyttää täälaiset laiskat myyjät jotka ei ees oo omistautuneet työlleensä. Itse olen ollut myös joskus kaupasssa töissä ja tiedän että hyvien kauppojen jälkeen asiakas tulee uudestaan takaisin.
Ja nyt kun on "alennusmyyntiaika, niin ei voi varata" Voi jeesus
Eipä tulis itselle mieleenkään soitella ja varailla ja tosiaan vielä aleaikana.
Mee vähän itsees, kyllä niillä myyjillä töitä riittää ilman sun roposia.
mut eikös ne ole sitä varten siellä töissä et palvelee asiakkaita? Ehkä olen itse saanut niin hyvän myyjän koulutuksen että osaan jo vaatia hieman. Miten muka myyjä voi mulle sanoo et mun olisi pitänyt ennakoida ja ostaa vuori hanskoja varastoon kun ite myy EI OOTA? Käyn töissä enkä ehdi pörrätä kaupungilla pyörimässä kaupoissa, normaali käytäntö on et varaan tavarat ja meen maksaan ja saan mukaani. Ja aatelkaas, oon Espoossa eikä täältä ees löydy sopivia hanskoja mussukukoilleni! Helsinkiin pitää lähtee.
Ne on sitä varten siellä töissä, että MYYVÄT niille, jotka ovat liikkeessä ostoksilla. Ihmeellisen myyjäkoulutuksen olet saanut, jos puhelimessa oleva asiakas on tärkeämpi kuin myymälässä oleva ja maksava.
Jos kaikki käyttäytyisivät kuten sinä, varaamalla puhelimessa yksinkertaisetkin tuotteet, niin eipä siellä liikkeessä olisi kuin varattuja tavaroita, odottamassa niitä varaajia, jotka eivät koskaan ilmesty niitä hakemaan ja maksamaan.,
joka tulee liikkeeseen. Ja kyllä olen ollut koulutuksessa jossa myös puhelinasiakas on tärkeä!
Soitithan sinnekin, tarkistutit koot ja pyysit varaamaan? Vai toimitko Stockmannin kanssa jotenkin eri tavalla kuin pikkuliikkeen kanssa?
Tietysti nettikaupoistakin voi valikoimaa selata. Itse jopa oletan, että jos soitan jonkun ketjun liikeeseen, voidaan asiani selvittää puhelun ulkopuolelle (ketju selvittää, missä liikkeessä haluamani tuote on) ja minuun otetaan yhteyttä ja kysytään, mihin/milloin tavaran haluan. Ainakin Stockalla homma toimii näin, myös Po.P:ssa soittavat toiseen myymälään asiakkaan tarpeen niin vaatiessa.
Itsekin usein soitan liikkeisiin ja kysyn esim saatavuutta tai hintoja kun en jaksa joka kaupassa erikseen juosta. Yleensä olen saanut ihan hyvää palvelua, ja mus on kohdeltu ihan potentiaalisena maksavana asiakkaana kuten kuuluukin. Kyllä muakin ärsyttäisi tollanen. :)
jos on yksin liikkeessä.
En ole kyllä ikinä soitellut rukkasten perään...