Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

entä miten NARSISTILLE saa jauhot suuhun?

Vierailija
21.01.2013 |

häneltä pasmat sekaisin? naaman valahtamaan? edes hetkellisesti?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mistä usein ei ole kyse - narsistien osuus väestöstä on melko pieni, ja muotidiagnoosien heittely on kovin helppoa ja löyhää), itsesuojelun nimissä ei yritetä saada häneltä pasmoja sekaisin. Narsistin kohdatessaan ihmisen kannattaa poistua tilanteesta ja suhteesta än yy tee heti, ei kuvitella opettavansa tälle mitään. Näin selviytyy vähimmin vammoin.

Vierailija
2/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa hullujen hosua. Ei ole minulta pois, en kiinnitä huomiota sellaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hakeutua hoitoon. Sanot, että et jaksa enää kuunnella sen juttuja. Ja tämä mielellään keskellä sukujuhlia...

Vierailija
4/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poistuu kokonaan sellaisen ihmisen ulottumattomiin.

Vierailija
5/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kukaan ei tee mitään/riittävän moni nuolee narskun perää.

Eihän narsisti yksinään sekoile, vaan koko hänen touhunsa perustuu muihin ihmisiin vaikuttamiseen.

Antaa hullujen hosua. Ei ole minulta pois, en kiinnitä huomiota sellaisiin.

Vierailija
6/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille narsisti-opas Kuinka hakeutua hoitoon. Sanot, että et jaksa enää kuunnella sen juttuja. Ja tämä mielellään keskellä sukujuhlia...

Vierailija
7/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti vaihtaa puoltaan, mielipidettään, puhuu mustan valkoiseksi, kääntää takkinsa silmänräpäyksessä. Mitään johdonmukaisuutta ajattelussa ei ole. Narsisti ei tunne häpeää tai aitoa katumusta. Kaikki on jonkun toisen syytä. Aina. Yleiset moraali- tai mitkään muut säännöt eivät koske narsistia, eivät myöskään lait.

Pahinta, mitä narsistille voi tehdä, on täydellinen huomiotta jättäminen. Se saa narsistin raivoihinsa. Hän hakee huomiota kaikin keinoin huomatessaan, että on aivan sama, mitä hän sanoo tai tekee. Tämä on valitettavasti ainoa keino tulla narsistin kanssa toimeen: katkaista kaikki yhteys, ainakin sellainen johon liittyy mitään muuta kuin asioiden "virallista" hoitamista. Näin olen tehnyt isäni kanssa. Pakolliset jutut hoidan asiallisesti, muuten en ole missään tekemisissä. En voi parantaa isääni enkä voi laskea häntä elämääni tai lähelleni. Hänen sairautensa tuhoaa kaiken, minkä lähelleen saa.

Vierailija
8/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä missään nimessä mene avaudu omista asioistas, ja älä yritä olla viisaampi ja pätevämpi. Usko pois, niitten kanssa tappelu on ihan turhaa.

Vierailija
9/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistin kanssa nokittelu on taisto tuulimyllyjä vastaan.

Työelämässä ei voi työkavereita valita, mutta jos joutuu narsistin kanssa tekemisiin, niin huolehdi että hoidat oman tonttisi ja säilytä mailisi -> tarvittaessa voit todistaa esimiehellesi miten se juttu oikeasti meni.

Vierailija
10/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mistä usein ei ole kyse - narsistien osuus väestöstä on melko pieni, ja muotidiagnoosien heittely on kovin helppoa ja löyhää), itsesuojelun nimissä ei yritetä saada häneltä pasmoja sekaisin. Narsistin kohdatessaan ihmisen kannattaa poistua tilanteesta ja suhteesta än yy tee heti, ei kuvitella opettavansa tälle mitään. Näin selviytyy vähimmin vammoin.

Sinä et voi "opettaa" narsistille mitään tai "parantaa" häntä ja saada tajuamaan käytöksensä seuraukset. Yksinkertaisesti: juokse.

Vierailija
11/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistiopasta sukulaiselle, josta ei tykkää, leimaantuu kyllä itse muiden silmissä (syystäkin) häiriintyneeksi. Jättäkää diagnoosit ammattilaisille, ja pysykää asialinjalla niiden kanssa, joiden kanssa ette muuten tule toimeen. Kumma kyllä suurin osa ihmisistä ei ajaudu hirveään kriisiin 'narsistien' kanssa.

Vierailija
12/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos julkisesti tuo esiin jonkin hänen tekemänsä virheen tai vastaavan? Jos samalla saisi itse pysyteltyä anonyymina...:)

Vierailija
13/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä pieni)mies". Hiljeni ja sitten kykeni vaan sylkäsemään.

Vierailija
14/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos julkisesti tuo esiin jonkin hänen tekemänsä virheen tai vastaavan? Jos samalla saisi itse pysyteltyä anonyymina...:)

Mitä jos miettisitte omia toimintatapojanne, ennen kuin arvostelette muita.

Vierailija
15/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä saa noloksi millään. Eilisen Putouksen huumori sivalsi kuulemma tätä vaimonhakkaajaa aika hyvin ja jätkä vaan hymisee, että hauskaa huumoria.

Vierailija
16/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen älyttömyyden, joka toinen on juuri sanonut ja kysyisi, tarkoititko tosissaan juuri tätä?

Tunnen yhden, jota epäilen joskus narsistiksi. Saattaa sanoa minulle todella henkilökohtaisia loukkauksia päin naamaa. Joskus mietin

a) eikö tuo tajua mitä sanoo

b) onko tuo aivan järjissään,

niin uskomattomilta lausunnot kuulostavat. Ei yritäkään yhtään korjata sanomaansa.

Vierailija
17/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistiopasta sukulaiselle, josta ei tykkää, leimaantuu kyllä itse muiden silmissä (syystäkin) häiriintyneeksi. Jättäkää diagnoosit ammattilaisille, ja pysykää asialinjalla niiden kanssa, joiden kanssa ette muuten tule toimeen. Kumma kyllä suurin osa ihmisistä ei ajaudu hirveään kriisiin 'narsistien' kanssa.

Vierailija
18/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että näitä muiden diagnosointeja nolaamismielellä harvemmin kuulee niiden oikeasti hyvien ja kivojen ihmisten suusta.

Vierailija
19/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantumaan ja suuttumaan aika vähällä tökkäisyllä (heillähän on herkkä hipiä), mutta en tiedä, oliko vaikutus pitkäaikainen. Ehkä olikin. Puhutaanhan narsistisesta loukkauksesta ja raivosta. Toisaalta, narsisti ulkoistaa ongelmiensa syyt. Kaikki on aina muiden syytä, vaikka hän itse olisi sössinyt mitä.

Vierailija
20/33 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantumaan ja suuttumaan aika vähällä tökkäisyllä (heillähän on herkkä hipiä), mutta en tiedä, oliko vaikutus pitkäaikainen. Ehkä olikin. Puhutaanhan narsistisesta loukkauksesta ja raivosta. Toisaalta, narsisti ulkoistaa ongelmiensa syyt. Kaikki on aina muiden syytä, vaikka hän itse olisi sössinyt mitä.

vikansa ja syypää onkin se 'narsku' lähipiirissä.

Ei normaali ihminen tee mitään diagnooseja toisista ilman mitään pätevyyttä.