Helvetillinen salaisuus paljastui, isäni ja "äitini"..
tapasivat sodan jälkeen kertomansa mukaan Helsingissä, missä äitini oli VR:llä töissä.
Itse työskentelen vanhusten kanssa ja minulle selvsi, että äitini oli Punavuoressa koko jatkosodan ajan prostituoituna, oli palvellut monta nykyistä asiakstamme 40-luvun loppupuolella, kun olivat rintamalta lomilla. En taida jaksaa töihin huomenna.
Kommentit (41)
Asiakkainamme on paljon sotaveteraajaneja.
Selvisi kun näytin äitini vanhaa kuvaa.
APKun minä näytän mummilleni vaikkapa E.T:n kuvaa niin hän toteaa että tuossahan on Pertti jonka kanssa riiailin Kouvolassa vuonna 1939.
Miten minusta tuntuu, että tämä ketju onkin sitten tässä! Siis tiivistettynä:))
äiti on lainausmerkeissä? Siis onko kyseessä ap:n äitipuoli eikä oikea äiti? Miksi "äiti"?
tapasivat sodan jälkeen kertomansa mukaan Helsingissä, missä äitini oli VR:llä töissä.
Itse työskentelen vanhusten kanssa ja minulle selvsi, että äitini oli Punavuoressa koko jatkosodan ajan prostituoituna, oli palvellut monta nykyistä asiakstamme 40-luvun loppupuolella, kun olivat rintamalta lomilla. En taida jaksaa töihin huomenna.
No mitä väliä sen enää on?
HUonontaako tämä nyt ihmisen siitä mitä sinä tunnet?
Asiakkainamme on paljon sotaveteraajaneja. Selvisi kun näytin äitini vanhaa kuvaa. AP
Äitini on ulkomaalainen, ja meille lapsille on aina kerrottu että hän oli balettitanssijatar kun tapasi isäni. Erinäisten mutkien kautta sitten selvisi että ihan aito maksullinen nainen oli ollut oikeasti ja tavanneetkin niin että isä osti palveluja ja ihastui.
Kyllähän se melkoinen shokki oli alkuun, tajuta olevansa kirjaimellisesti "huoranpenikka". Mutta toisaalta ajan myötä viha laantui, ja tajusin että se on mennyttä se, ja äiti on se hyvä lämmin ihminen joka hän on meidän kanssa ollessan aina ollut, vaikka sitten nuorena onkin tehnyt tuommoista arveluttavaa työtä. Siihen hänet oli ajanut köyhyys, oli 12-lapsisen erittäin köyhän perheen tytär joka ei ollut saanut käydä kouluja eikä mitään, 15-vuotiaana ilmoitettini kotoa että isoa akkaa ei enää meillä elätetä, alat tienaamaan kyllä.
Mä en koskaan sotke kotiasioita työhön. Potilaille en kerro omista kotiasioistani. Jos joku jotain kysyy, vastaan toki kohteliaasti jotain ympäripyöreää. Mutta mitään yksityisasioitani en ala töissä jauhamaan.
en ottaisi täytenä totena noin vanhojen ihmisten juttuja. senkin takia epäilisin, että tuon ikäpolven ihmisillä ei ole (ollut) tapana kertoilla tuollaisia juttuja vaan pitivät omana tietonaan.
Ja jos olisikin totta niin tuskin jatkoi sitä enää sodan jälkeen, kovin pitkään ainakaan. Ajat oli kovat silloin.
Ensinnäkin, harvapa mies muistaa käymiensä huorien naamoja ja toiseksi, ei ainakaan lähes 60 v. takaa.
Sulla on noin kovaa innokkuutta keksiä tarinoita niin ala satukirjailijaksi.
siitä, että ei viitsinyt sotavuosia tarkistaa. On minusta yleissivistystä nuoremmillakin, saati sitten että viisikymppinen menisi noin pahasti vuosissa sekaisin. Pilasi koko provon. Siksi toiseksi luulisin, että harva yli viisikymppinen on lähihoitaja, vanhemmat hoitajat ovat perushoitajia. Nuoremman ihmisen historiantajun puute paistaa läpi.
Eiks sun ole pakko olla ainakin 50v? Eikö tuohon ikään mennessä pitäisi osata jo tällaiset uutiset ottaa vähän vähemmän dramaattisesti
sulla on äiti lainausmerkeissä. Luulisi, että sulle olisi epäselvää onko sun isä oikeastaan sun isä. :P
siitä, että ei viitsinyt sotavuosia tarkistaa. On minusta yleissivistystä nuoremmillakin, saati sitten että viisikymppinen menisi noin pahasti vuosissa sekaisin. Pilasi koko provon. Siksi toiseksi luulisin, että harva yli viisikymppinen on lähihoitaja, vanhemmat hoitajat ovat perushoitajia. Nuoremman ihmisen historiantajun puute paistaa läpi.
huomautan, että lähihoitaja voi kyllä olla minkä ikäinen tahansa.
Monet perushoitajat ovat joutuneet päivittämään tutkintonsa, eli opiskelemaan lähihoitajaksi viimeisen parinkymmenen vuoden aikana.
Huoria on aina ollut paljon, sota-aikana tietysti vähän enemmän varusmiesten läheisyydessä. Miehiä tosin kuoli niin paljon, että avioliittomarkkinoilla eloonjääneillä miehillä oli aika hyvin valinnanvaraa.
Mutta siis lapsia ja perheen ne maksullisetkin naiset hankkivat - ja tietävät usein elämästä aika paljon enemmän kuin isin pikkupuppeliinit.
Jos äitisi on ollut huora, ole ylpeä, geeneissäsi on jotain sellaista, jota vastakkainen sukupuoli himoaa. Mun äiti oli vaan entinen missi ja faija täysi huoripukki. Käy se niinkin päin. Mieluummin kuitenkin äiti huorana, jos multa kysytään.
idiootti oot jos murehdit mutsis valintoja.. hohhoh!