Lähtisitkö laivalle siihen C-luokan hyttiin lasten kanssa?
Tuli miehen kanssa vähän kinaa, kun mä sanoin, etten ikimaailmassa lähde c-luokan hyttiin. Jos laiva vaikka uppoaa jne. Muutenkin ahdistavaa olla siellä meren sisällä. Lähtisitkö itse?
Kommentit (57)
Siellä alakerroksissa on aina kaikki känniset, tappelevat, oksentelevat ja röökiä käytävillä vetävät epämääräiset oliot. Jos ei jatkuvasti ravaa risteilemässä niin miksei voisi vähän sijoittaa omaan ja lastensa mukavuuteen. Hytti niin korkealta kuin lompakko antaa myöten :)
Haluan A-luokan hytin jo sen takia, että ovat yläkannella (nopea poistua vaaratilanteessa) ja ikkunallisen sen takia, että näen aina meren. Mies on onneksi tämän ymmärtänyt, en lähtisi enää mistään hinnasta "autokannen alle" jos hytissä tarkoitus yöpyä!
En mä ole tajunnut mitään turvallisuutta edes ajatella. Tosin, viime reissun jälkeen, en lähtisi lasten kanssa vaikka olis sviitti...
musta tuntuisi kummalta maksaa yhdestä laivayöstä kymmenkertainen hinta hotelliin verrattuna. Tuskin siellä nukkuisin hetkeäkään missään hytissä, karmea metelihän siellä aina on aamuun asti.
En kyllä maksa jostain yöstä laivalla ihan älyttömiä summia, samanlaisia kännisiä niitä on laivalla joka kannella.
En lähtisi. Mutta syy on se että ikkunallinen hytti on lapsillekin kivempi, koska näkee ulos. Ikkunaton sisähytti on tylsä.
En menisi, ja paremmissakin hyteissä pitää kattoo etteivät ole hissin lähellä tai yökerhon päällä.
Kesällä oli se hytti missä on oma parveke. Se oli ihan kiva.
En missään tapauksessa. Joskus huimassa nuoruudessa oltiin laivalla jossakin ahtaassa poterossa autokannen tuntumissa, mutta nykytiedolla pitää olla hytti merenpinnan yläpuolella ja ikkuna ulos. Hätätilanteessa ikkuna ei tietty paljon lämmitä mutta mitä ylempänä on, sen todennäköisempää on päästä johonkin suuntaan ulos.
Samalla logiikalla en suostu majoittumaan jossakin hotellissa, jossa voi joutua johonkin 25. kerrokseen. Tulipalon sattuessa ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Joskus huimassa nuoruudessa oltiin laivalla jossakin ahtaassa poterossa autokannen tuntumissa, mutta nykytiedolla pitää olla hytti merenpinnan yläpuolella ja ikkuna ulos. Hätätilanteessa ikkuna ei tietty paljon lämmitä mutta mitä ylempänä on, sen todennäköisempää on päästä johonkin suuntaan ulos.
Samalla logiikalla en suostu majoittumaan jossakin hotellissa, jossa voi joutua johonkin 25. kerrokseen. Tulipalon sattuessa ei kiva.
Eipä tullut mieleen New Yorkissa majoittuessa 39. kerroksessa. Mitenhän sieltä pelastaudutaan?
Vierailija kirjoitti:
Siellä alakerroksissa on aina kaikki känniset, tappelevat, oksentelevat ja röökiä käytävillä vetävät epämääräiset oliot. Jos ei jatkuvasti ravaa risteilemässä niin miksei voisi vähän sijoittaa omaan ja lastensa mukavuuteen. Hytti niin korkealta kuin lompakko antaa myöten :)
Samalla logiikalla myös hotelli niin monella tähdellä kuin lompakko antaa myöten. Mitä enemmän tähtiä, sen vähemmän örveltäviä maanmiehiä tai minkään muunkaan maalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mieleen New Yorkissa majoittuessa 39. kerroksessa. Mitenhän sieltä pelastaudutaan?
New York, Kuala Lumpur, Bangkok, you name it. Ei voi tietää. Hätätilanteessa ei saa käyttää hissejä! Ei ole kai missään pelastuslaitoksilla myöskään nostureita, joilla pääsisi yli 50 metriin. Ja aika haljua olisi sellaisenkin kyytiin lähteä, jos kohdalle sattuisi.
C-luokan hyttejä ei taida olla nykyisissä laivoissa enää.
Itse olen perheen kanssa risteillyt kylkiäisinä tai muuten saamillani lahjakorteilla, mutta vain sellaisilla, joilla saa A- tai B-luokan hytin. Yleensä kaveripiirissäni jollakulla on aina lahjakortti tarjolla, kun risteileminen ei huvita. Itsekin olen niitä antanut useita pois.
Laivalla tietysti menee rahaa, kun ei pihistele, mutta risteilystä sinällään en ole vuosiin maksanut penniäkään.