Tämä yh elää lähes täysin toisten rahoilla.
Käyn töissä, joten mitään asumistukia yms en saa. toki lasten isä maksaa elareita ja saadaan lapsilisät. Joskus lasten isä maksaa myös jotain ylimääräistä, kuten sellaisia vaatteita, joita haluaa lapsilla olevan.
Kummankin lapsen yksi kummi on tilannut yhden lehden lapsilleen.
Minun isoäitini on tilannut minulle Hesarin joululahjaksi (kuten myös sisarilleni).
Isoäidin mökkiä saa käyttää ilmaiseksi. Joskus on yritetty kustantaa jotakin, mutta silloin hän on loukkaanntunut, kun viemme häneltä antamisen ilon.
Lapset saavat joka joulu joululahjaksi isän puoleiselta isoäidiltä koko talvivaatetuksen: Haalarin/takin ja housut, talvisaappaat, pipon ja hanskat. Lisäksi saavat siistimmän takin, kuten esim. duffelin.
Lasten harrastukset ovat minun äitini ja isäni maksaneet (samoin sisarten lasten harrastukset).
Oman liikuntaharrastuksen kykenen maksamaan liikuntaseteleillä, joita saa töistä.
Käytössäni minulla on yksi vanhempieni autoista (samoin sisarellani).
Suvussa paljon kotiviljelijöitä, joten saadaan ilmaiseksi perunaa ja juureksia, omenoita ja muita hedelmäpuitten tuotoksia, marjoja saadaan mennä poimimaan pensaista jne.
Lasten lelut, pelit ym on suurimmaksi osaksi saatu lahjoina.
Moni kummastelee, että miten minä pienillä tuloillani voin elää niinkin leveää elämää kuin vietän. Ovat kateellisia, koska luulevat, että yh:t saavat jotain yh-rahaa yhteiskunnalta, josta voi sitten maksella kaikkea edellä mainitsemaani. Toiset taas loukkaanutvat niin omieni kuin lastenikin omaisten puolesta. Kuulemma on hyväksikäyttöä minun puoleltani, että sallin niin kummien, mummien ja muidenkin läheisten antavan tuollaisia lahjoja.
Mitä mieltä sinä olet?
Kommentit (11)
tärkeää, että seison omilla jaloillani ja elintasoni on itsehankittu.
lahjoja keneltäkään?
jos vielä suku ja perhe on noinkin läheisiä ja auttaa (nimenomaan haluaa jos siihen pystyvät!) samanlainen on minunkin perheeni,toisen auto toisella käytössä,takaajina toisillemme lainoissa ym. perhe pitää omistaan huolta!
ei kukaan oikeasti kieltäydy lahjoista tai ehkä sellainen joka ei koskaan ole saanut keltään mitään voi väitää näin.
Hienoa, että saat noin paljon tukea ja suvuissa on anteliaita ihmisiä.
Sellaiset ihmiset, jotka ovat jääneet anteliasta sukua vaille ovat kateellisia ja luulevat että on jotenkin hienompaa ansaita itse kaikki. Vaikka siinä ei ole sen kummempaa "gloriaa".
Ap, jos palkkasi on niin suuri, ettet saa asumislisää, niin toki elätte sinun rahoillasi (otsikko lienee ironiaa?) mutta sukulaisesi vain tuovat elämään vähän ekstraa.
Niin minullakin, ja se on kyllä omiaan herättämään muissa kateutta.
jos antaisin heille luvan. Haluan ihan itse kuitenkin maksaa lasten harrastukset siinä missä omanikin, enkä suostuisi käyttämään jonkun toisen maksamaa autoa. Olen oppinut, että kun itse maksaa, se tuntuu paljon hienommalta :)
Kukin tavallaan!
mikä tossa listassa on muka niin ihmeellistä ?
Saa käyttää toisen mökkiä tai autoa, tulee hesari postilaatikosta.
Ihanaa että teillä lahjotaan keskenään järkevillä lahjoilla.
Ja luultavasti vanhempasi ovat velattomia, kyllä heillä on varaa muutaman OMAN lapsenlapsen harrastus maksaa.
Ole onnellinen.
Ja muuten, välillä ihmiset luulevat että toiset ovat kateellisia, mutta eivät oikeesti olekaan. Ehkä sinunkin tapauksessa on niin.
Minun ex.n veli oli saanut töistään liikuntaseteleitä ja hänellä ei ole niille mitään käyttöä, eikä minun ex.llä, eikä hänen nykyisellä jne jne ja sitten joku kysyi ottaisinko minä ne vastaan. Ex.n veli nimenomaan tivasi että hän on ne saanut työnantajaltaan koska joku case meni hyvin ja ne oli puhdasta bonusta ja hän ei joutunut maksamaan niistä yhtään mitään.
Otin ilolla vastaan ja käydään lasten kanssa monta krt näillä uimassa. Lasten liput ovat onneksi halpoja, oman lipun voin noilla kuitata.
Nyt lippuja olisi tulossa lisää ja päässäni mietin jos menisin kesällä golf-kurssille. Se on ollut vuosikausia haave.
Silloin jäät ilman antamisen iloa.
jos antaisin heille luvan. Haluan ihan itse kuitenkin maksaa lasten harrastukset siinä missä omanikin, enkä suostuisi käyttämään jonkun toisen maksamaa autoa. Olen oppinut, että kun itse maksaa, se tuntuu paljon hienommalta :)
Kukin tavallaan!
Meilläkin jotain samoja juttuja perheessä. Ja rahaa saatu aina.
Musta se ennemminkin opettaa lapsille että toisista huolehditaan, kuin sen että kaiken saa ilmaiseksi. Nyt kun on oma lapsi niin uskon että häntäkin tulen vielä aikuisena lahjomaan kuten oma äitinikin minua. =)
Ole onnellinen. Yksinhuoltajana elämä on varmasti ajoittain rankkaa ja yksinäistä kaikesta huolimatta.