Olen aina luullut olevani köyhien puolella, mutta nyt alkanu ärsyttää
Ite oon kasvanu köyhässä perheessä, elettiin toimeentulotuilla ja kaksiossa nelihenkisenä perheenä. Minulla ei ikinä ollut omaa huonetta lapsuudessa. Äitini oli työkyvytön ja isällä jättimäisiä takausvelkoja, jotka napsahtivat laman seurauksena sukulaisen vararikon myötä.
No nyt elämme pienessä kaksiossa oman 3-henkisen perheeni kanssa. Myös meillä on velkoja, johtuen miehen yrityksestä. Parin vuoden päästä tilanne kenties hieman helpottaa ja voimme suunnitella kolmioon muuttamista. Käymmet molemmat töissä ja olemme korkeakoulutettuja, silti käteen ei jää paljoakaan vuokran, opintolainalyhennysten ja päivähoitomaksujen jälkeen. Molempien palkat ovat suht pienet koulutuksesta huolimatta. Ostamme kirpputorilta ja säästämme. Emme uskalla tehdä vielä toista lasta, ennen kuin saamma talouden vakaammalle pohjalle ja säästöönkin jää rahaa.
Eräs tuttavani taas on käynyt jonkun ammattikoulun, jonka jälkeen tehnyt lapsia ja ollut pitkäaikaistyötön ja miehensä tekee silloin tällöin jotain pimeitä hommia, muuten nostavat kaikki mahdolliset tuet. Olen varmaan pikkusieluinen, mutta annan sen nyt tulla ulos.
Minua vituttaa suunnattomasti kun he matkustelevat jokavuosi kaikenmaailman Euroopan kaupungeissa ja lapsillanne on uutena ostettuja merkkivaatteita, ja nyt viimeisempenä, pääsitte muuttamaan asuntoon keskustan viereen, jossa 4h+keittiö, johon kela maksaa täydet asumistuet ja saatte toimeentulotukea asumiskustannuksiin. Ja lisää lapsia aiotte tehdä.
EPÄREILUA!
helpotti.
Ihan hölmöistä asioista. Itse olin joulun alla erossa lapsistani 3 viikkoa, oli aivan kamalaa !!! Ex tekee paljon työmatkoja ja vaikka meillä on viikko-viikko, ovat lapset minun luona enemmän. Ex .llä oli jouluna pitkä loma, minä sain kutsun Espanjaan, joten tehtiin tämmöinen vaihto. Lähdin kanaemoksi miespariskunnille, olivat vuokranneet huvilan. Yksi pari lähti autolla Euroopan halki ja pääsin heidän kyytiin.
Espanjassa tein aamiaisen, petasin sänkyjä, kokkasin dinnereitä, eli kevyitä kotitöitä.
Hintaan kuului myös uima-allas mutta vesi oli tosi kylmää, joten päivisin sitä istuttiin poolin ääressä ja nautittiin auringosta. Koska olin muiden autossa, oli pariskunnalla paljon ostettavaa, mahtui kyytiin vain 1 pieni kassi minun tavaroitani, joka tietenkin sopi mutta vaikka ei ollut rahaa tehdä ostoksia, en voinut sitä tehdä. Paluumatkalla Saksasta ostin vähän kosmetiikkaa, jotka eivät paljon tilaa vieneet laukusta.
En voinut ikinä uskoa kuinka paljon olen saanut kateellisia mielipiteitä ihmisiltä ympärillä. Ja mistä ? Että olin erossa lapsistani liian pitkän aikaa, sain istua muutaman tunnin päivässä auringossa ja valvoa iltaisin myöhään.
Ei kannata !