G: Onko Sinusta normaalia juoda känni/viikko?
Kommentit (24)
eli mulle jokainen känni on epäonnistunut yritys nauttia alkoholia. Kaukana normaalista.
Känni ei ole milloinkaan tavoitteena, joskus tulee vahingossa vähän turhan humalaan, mutta aina olen omin jaloin kävellyt kotiin ja muistikin pelaa. Toisilla tuntuu olevan tavoitteena tulla mahdollisimman humalaan. Ja tosiaan nelikymppiselle perheelliselle kerran viikossa on ihan liikaa. Kerran kuussa ehkä tulee nautittua alkoholia enemmän eli 5-7 annosta.
Mieheni kyllä tykkää olla kännissä vähintään kerran viikossa.
Minusta normaalia on kännit kerran kuussa, korkeintaan.
Kerran pari vuodessa tulee juotua liikaa. Lähinnä kesäloman aloituspäivänä työkavereiden kanssa. Toinen kerta on (päristystä) pikkujoulut. Mitään tyhmää ei ole silti tullut tehtyä, eikä ole hävettänyt mennä takaisin töihin.
Kukin siis tyylillään, mutta mielestäni kerta viikkoon on jo suurkulutuksen rajalla.
Minkä laskee känniksi.
Meillä menee viiniä noin 2-3 pulloa per viikko. En haluaisi olla ilman niitä, ja mielestäni niistä ei ole mitään haittaa.
Krapulaa ei ole ollut vuosiin.
Jokainen ihminen sietää alkoholin eri lailla, joku tulee känniin jo 4 pullosta keskiolutta ja joku tarvitsee lekan viinaa ollakseen edes humalassa. En mä nyt varsinaisesti näe siinä mitään pahaa, kunhan pieniä lapsia ei ole läsnä. Lapset nukkumassa, niin miksei voisi ottaa sen muutaman oluen ja humaltua, kunhan lapsilla on selvä aikuinen, johon tukeutua :) Kukin tavallaan :)
Mutta perheelliselle nelikymppiselle ei.
mutta en nyt mene toisten ihmisten kohdalta päättämään, mikä on normaalia ja mikä ei.
Olen josksu juonut, mutta ne on olleet ns. vahinkoja ja niitä on seurannut hirveä moraalinen krapula, joka on kestänyt pitkään. Normaalina en ole koskaan sitä pitänyt, edes nuorena.
No itse en kyllä juo, mutta ei ole minun asiani moralisoida, jos joku muu tekee niin. En tiedä normaalista, mutta sanoisin että hyväksyttävää?
Onx (lievän) myrkytyksen hankkiminen tahallisesti koskaan kenellekään "normaalia"!
Mun miehen mielestä se taas on ihan normaalia. Se on kännissä perjantai-illasta sunnuntain ja maanantain väliseen yöhön asti.
kun join kerran viikossa ja mun mielestä se oli ihan normaalia.
Perheellisen ei ole normaalia vetää kännejä kerran viikossa.
Raittiita on yleensä lapselliset aikuiset. Raskas työ ja raskaat huvit
no jos alkoholismi on normaali tai ihannetilanne niin siinä tapauksessa. ihminen joka ei kykene olemaan juomatta joka viikko vaikkapa sitä perjantai kaljaa on alkoholisti. Määrä ei sinänsä ratkaise pelkästään vaan se kykeneekö olemaan helposti ilman juomaakin.
Itse en olisi parisuhteessa näin toimivan henkilön kanssa, vaikka olenkin lapseton parikymppinen. En myöskään toivoisi lapsilleni moista elämäntyyliä.
Kolmekymppiselle säälittävää ja yli nelikymppiselle sairautta.
Mutta tuntuu olevan opiskelijoille ja nuorille kulttuurisesti hyväksyttyä. Mä en kyllä ymmärrä, onko heidän elämänsä niin hirveää, tylsää tai kestämätöntä, että pitää juoda taju kankaalle. Onko elämä niin ankeaa ja ahdistavaa?
G: Onko Sinusta normaalia juoda känni/viikko?
Ei joka viikko, mutta toisinaan kuitenkin. Viimeksi otin kännit joskus viime syksynä, ja eiköhän tässä kevään mittaan jossain vaiheessa tule taas otettua.
eli mulle jokainen känni on epäonnistunut yritys nauttia alkoholia. Kaukana normaalista.
Parikymppisenä opiskelujen alkuaikoina lipsahti varmaan sen kerran viikossa kun ei tuntenut reaktioitaan, hiljalleen sen oppi. Onneks, ei kroppaa oo tarkoitettu kestämään säännöllistä myrkytystilaa.