Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen todella muuttua näin paljon tavatessaan "Sen Oikean"?

Vierailija
20.01.2013 |

Kyseessä on entinen avopuolisoni ja lapsieni isä.

Seurustelimme 12v, saimme 3 lasta, asuimme yhdessä. Silti mies ei halunnut sitoutua minuun. Jo yhteenmuutto oli hänelle kova pala. Hän sanoi aina ettei koskaan menisi naimisiin, ei minun kanssani eikä kenenkään muun. Samoin hän myös kertoi että jos eroaisimme niin hän ei tekisi enempää lapsia eikä sitoutuisi uudelleen.

No, erosimme sitten ihan yhteisestä päätöksestä ja mies elelikin poikamieselämää monta vuotta. Olen muutamaan otteeseen ehdottanut yhteenpaluuta, mutta ei kuulemma halunnut enää jakaa arkeaan toisen aikuisen kanssa. Lapsista on aina pitänyt hyvää huolta, isä muutti lähelle ja lapset ovat aina tervetulleita eli sen suhteen ei ole ollut valittamista.

No, n.6kk sitten mies alkoi muuttua. Hänestä tuli positiivisempi ja avoimempi, hän saattoi jopa vitsailla. Nyt hän oli nyt ilmoittanut äidilleen löytäneensä elämänsä naisen jonka hän haluaa viedä vihille. Hän on kuulemma sellainen ihminen jollaista hän on odottanut ja kaivannut koko ikänsä yms. Kysyin sitten asiasta ja mies kertoi avoimesti ettei hän voi pitää lupauksiaan jos hän tulee tämän naisen viemään alttarille; mies haluaa siis vielä lisää lapsia.

Olen toki onnellinen hänen puolestaan mutta minua epäilyttää silti.. ja toki hieman harmittaa. Olisin tahtonut vielä joskus elää perheenä ja minun on vaikea uskoa miehessä tapahtunutta muutosta. Jotenkin haikea fiilis. Voikohan tuo kuitenkin olla vain ensihuumaa miehen osalta vai hautaanko täysin perhehaaveet?

Mielipiteitä?

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli 39v kun tavattiin. Oli ollut kolmessa pidemmässä suhteessa mutta ei koskaan kihloissa/ei lapsia eikä halunnut edetä suhteessa avoliittoa pidemmälle. Tiesi haluavansa lapsia mutta koskaan ei tuntunut oikealta hetkeltä. Kaikki muuttui kun tapasi minut. (Olin 29v). Olimme sinkkuja molemmat silloin. Puolenvuoden päästä seurustelusta ostimme yhteisen asunnon, mies kosi vuoden päästä tavattuamme ja 2 v päästä tapaamisesta meillä oli lapsi. Mies oli odottanut sellaista ihmistä joka vie jalat alta samoin kuin minä.

Kyllä sinäkin ap tulet tapaamaan vielä selaisen ihmisen jonka kanssa haluat jatkaa elämääsi yhdessä. Ei eksäsi onni ole sinulta pois. Hän tapasi naisen vasta erottuanne ja ehti sinkkunakin olla. Pääasia että olette edelleen hyvissä väleissä ja mies panostaa lapsiinsa. Ehkä mies on kasvanut aikuiseksi tai oikeasti tavannut ihmisen jonka kanssa tuntee muuttuneensa.

Vierailija
142/158 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan legendaarisen ketjun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asia mikä sun pitää nyt muistaa on, ettää te ette ole enää yhdessä. Se tarkoittaa sitä että mies tekee elämällään mitä haluaa (samoin sinä) toiselta lupia kysymättä.

Selvästi sulla eron surutyö kesken. Tsemppiä ap, älä takerru menneeseen.

Vierailija
144/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pano-orjiahan oli sotien jälkeen paljon veteraaneilla.

Osa veteraaneista oli menettänyt oikean perheensä pommituksissa ja heidän rakkautensa ei ikinä kuollut perhettään kohtaan. Silti seksin halu on verissä ja "muijien" kanssa syntyi lapsia joihin ei viitsinyt enää rakkauttaan tuhlata. Monesti heitä sai hakata ja huumata hiljaiseksi kaiken ryyppäilyn ohessa. Naistakin piti pätkiä turpaan ettei luulisi liikoja itsestään. Hän oli vain korvike menetetylle vaimolle. Lapsiin ei viitsi enää ottaa kontaktia tai antaa huomiota, jos vaikka nekin kuolee pois.

Ap oli miehelle korvike ja lelu tietyn aikaa. Erotuksena tietenkin se että mies ei ollut vielä tavannut rakkauttaan ja veteraanit olivat menettäneet oikeat rakkaansa.

Maassamme asuu seksiorjien jälkeisiä äpäröitä ja siitä syystä sukulaisuussuhteetkin ovat todella heikot. Suurimman osan ei pitäisi edes olla elossa.

Vierailija
145/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä pystyn hyvin ymmärtämään ap:pn miestä, itsekin olin pitkään suhteessa, en olisi menny kyseisen miehen kanssa naimisii ikinä,enkä siis kenenkää muunkaa aikaisemman kanssa mutta kaikki muuttui, kun kohtasin nykyisen suuren rakkauteni. sen vaan tietää heti, kun hänet kohtaa, hän ensimmäinen tapaamani ihminen, kenen kanssa haluan naimisiin, itseasiassa tämä on ensimmäinen kerta, kun avioliitto käy tai siis on  edes mielessä<3 ja olen vähä yli 30v..

Vierailija
146/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 08:45"]

Hei ihan oikeasti nyt kaikki?

-Ansaitsenko minä olla onneton?
-Ansaitsevatko viattomat lapseni olla onnettomia?
-Onko oikein että lapseni tuntevat itsensä hylätyksi ja arvottomiksi jos mieheni saa uuden onnensa kanssa lapsen?
-Mikä oikeus miehelläni on valehdella naimisiinmenosta?
-Mies yrittää riistää loputkin perheestäni, sillä hän yrittää tehdä minusta viikonloppuäidin.

ONko oikein että minulle on näin valehdeltu? Miettikääpä nyt arvon av-raati omalle kohdallenne.. Ei tämä sittenkään olisi ehkä niin suuri rakkaustarina jos TE olisitte minun asemassani. Minulla ja miehellä se suuri rakkaustarina on, ollaan kuitenkin niin monta vuotta viety toistemme elämästä.

Miehen äitikin kauhisteli niin nuorta morsianta vaikka näennäisesti olikin iloinen poikansa puolesta..

Ja miettikää jos tämä toinen nainen tulisi AV-lle kirjoittamaan. Sitten ehkä tajuaisitte mikä tämä tilanne todellisuudessa on. Mutta AP on aina väärässä, eikö niin??

[/quote]

tämä on jo pitkä ketju, mutta kirjoitanpa minäkin

- ap, sinä ansaitaset onnen. Samoin lapsesi.

- et voi vaikuttaa siihen, mitä mies tekee ta on tekemättä. Jos he tekevät lapsen, sinun pitää vain hyväksyä se. Todennäköisesti sinun lapsesi eivät koe itseään hylätyksi. Minä pelkäsin samaa asiaa, mutta osoittautuikin, että lapseni rakastavat uutta taaperoa.

- mies tekee mitä tekee. Jos hän valehtelee, et voi vaikuttaa asiaan. Se ei ole oikein, mutta se on asia, jolle et voi mitään. 

- jos joudut vaikka vuoroviikkoäidiksi, niin pääset osaksi luksuselämää.

ei sinä väärässä ole, sinulla on oikeus mielipiteisiisi ja tunteisiisi. Sama oikeus on sinun eksälläsi. 

Vierailija
147/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan löytänyt onnensa tai keksinyt muita asioita elämäänsä näiden kolmen vuoden aikana mitä ketjun aloituksesta in kulunut.

Vierailija
148/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 06:13"]

En osaa sanoa tuohon tilanteeseen mitään, ehkä mies on kasvanut vihdoin aikuiseksi?

Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.

eka lapsemme oli yllätys, olimme 18v ja en halunnut aborttia. Perustimme perheen. Mies on kyllä ollut aikuinen myös minun kanssa. Sen sijaan tämä uusi nainen ei sitä ole, hän on 11v miestä nuorempi. Miksi mies olisi minun kanssa ollut nämä vuodet jos hän ei minua olisi rakastanut ja halunnut perheen parasta. En jaksa uskoa että mies tosissaan rakastaa tätä uutta naista. Kiva tyttö mutta joutuu hyväksikäytetyksi.

Lasten takia. Kyllä hän varmasti on sinuun kiintynyt jne, mutta nyt on tavannut elämänsä naisen. Miksi se on niin vaikea ymmärtää? Minullakin on ollut tuollaisia periaatteita, jotka kuitenkin voivat muuttua tiettyjä asioita kohdatessa.

Omituinen asenne sinulla, miksi miehesi hyväksikäyttäisi ketään, kuulostaa rakastuneelta. Silloin periaatteet usein karisevat. Ne on tehty silloin, kun ei ole vielä vastaavaa tunnetta kohdannut.

Vierailija
149/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, joten sinänsä turha kommentoida, mutta tämä on juuri osoitus siitä, että penikoita ei kannata väkertää kenen kanssa tahansa. Ihanaa miehen kannalta muuten, mutta surullista, että entisen elämän elätit ovat pilaamassa normaalin perhe-elämän.

Vierailija
150/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 05:04"]Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.
[/quote]

Ääliö mies jos tyytyi vain johonkin paremman puutteessa ja teki kompromissinaisen kanssa lapsia!!

Vierailija
151/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on kaiken lisäksi huora, joka abortista kieltäytymällä pilasi miehen elämän. Nämä ovat alinta pohjasakkaa, en pystyisi tuntemaan sääliä ap:tä ja kaltaisiaan kohtaan vaikka mitä tapahtuisi, mikään kidutus ei ole riittävää noin suuresta itsekkyydestä.

Vierailija
152/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 05:04"]Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.
[/quote]

Ääliö mies jos tyytyi vain johonkin paremman puutteessa ja teki kompromissinaisen kanssa lapsia!!
[/quote]
No eihän tehnyt omasta tahdostaan. Ehkäisy petti ja paskanaama ei suostunut aborttiin. Todennäköisesti valehteli syövänsä pillereitä, mutta ei syönyt.

Vierailija
153/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 07:57"]Jaha, palstalaiset uskovat siis rakkaustarinoihin.. minä en. Minulla ja miehellä oli kiihkeä suhde aluksi, mutta molemmat mokasimme puolin ja toisin. Yritimme kyllä, mutta se meni valehteluksi puolin ja toisin. Ehdotin asumuseroa, ja mies suostui. Pian miehellä oli uusi nainen, jolloin sitten erosimme. On minullakin miehiä tässä välissä ollut, olin kihloissakin, mutta ajattelin että me voisimme yrittää vielä lasten takia. Ei kuulemma kelvannut, ja pahoin pelkään ettei kelpaa tulevaisuudessakaan. Lapsethan tässä kärsivät, varsinkin jostain uudesta pikkuisesta (vanhin lapsi kuitenkin jo teini!) Muutenkin minusta on mieheltä tosi törkeää käytöstä haluta vielä lapsia - meillä olisi jo 4 lasta ellei mies olisi ehdottanut aborttia.. Ja nyt haluaa lisää vielä eri naisen kanssa. Uskomatonta käytöstä.. mutta avlla tämä näyttää olevan vuosisadan rakkaustarina. Miettikääpä omalle kohdalle..
[/quote] Mä en nyt varmaan ymmärrä mutta mitä teitä? TEITÄ ei enää ole!! On exmies ja sinä. Elämä menee eteenpäin.

Vierailija
154/158 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap ❤ . Tavallaan ymmärrän oikein hyvin tunteitasi tällä hetkellä, olen omien lasteni isän kanssa käynyt läpi hieman vastaavaa, ja vastoin järkeä, kyllä se kun hän löysi uuden ja avioitui, oli raastavaa- vaikka olimme eronneet jo paljon aiemmin. Ihminen voi muuttua koko elämänsä, olen nyt 42-vuotiaana aivan eri ihminen kuin 18-vuotiaana. En välttämättä usko että kenellekään on "sitä oikeaa" tai "parempaa", on vain erilaisia olosuhteita ja ihmisiä erilaisissa vaiheissa. Älä siis kiusaa itseäsi vertaamalla itseäsi tähän uuteen tai mennyttä suhdettanne miehen uuteen, se tekee sinut katkeraksi. Onni löytyy loppujen lopuksi sinusta itsestäsi- et tarvitse siihen välttämättä ketään miestä- mutta sinun on nyt päästettävä irti ja käytävä suru läpi, se on sinulta jäänyt käsittelemättä. Haasteellista sinulle on että joudut olemaan tekemisissä lastesi isän kanssa lasten kautta, mutta ajattele että se on lasten paras, älä katkeroita heitä. Voimia sinulta vaaditaan, aikaa asian käsittelyyn, mutta ajan kanssa helpottaa. Ammattiapu, esim.mtt on loistava tuki, käy keskustelemassa neutraalin ihmisen kanssa, ei se sinusta hullua tee. Voimia, selviät kyllä.

Vierailija
155/158 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ikinä vastannut miksi he tekivät lisää lapsia. Veikkaan, että hän niitä halusi ja ehkäisy "petti" pari kertaa. Mies oli kyllä tyhmä kun jäi tilanteeseen alunpitäenkään - kyllä hyvä isä voi olla vaikkei yhdessä oltaiskaan. 

Vierailija
156/158 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:41"]

Eräänä aamuna heräsin mutta minun mies heräsin paljon aikaisemmin minua ihmettelin kun hän avautui minulle että pitäisi saada tissit ja pukeutua kuin nainen hän ei koe että hän ei ole mies häntä ahdistaa ja pelottaa mies sanoi minulle että hän tarvitsee tukea minulta ulkoisesti ja sisäisesti se alkoi 15.9.2015 se muutti kaiken mutta autan kaikissa ja tuen miestäni hän sanoi minulle en ole bii enkä homo minä rakastan sinua aina ja oon hetero mutta minua vaivaa tämä asia en halua olla mikään nainen haluan olla mies

[/quote]

ihanmahtavaluettavaakunsinäääliöetosaakäyttääpilkkujaetkämitäänmuutakaanmitäkoulussaopetetaan.. 

Vierailija
157/158 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä aamuna heräsin mutta minun mies heräsin paljon aikaisemmin minua ihmettelin kun hän avautui minulle että pitäisi saada tissit ja pukeutua kuin nainen hän ei koe että hän ei ole mies häntä ahdistaa ja pelottaa mies sanoi minulle että hän tarvitsee tukea minulta ulkoisesti ja sisäisesti se alkoi 15.9.2015 se muutti kaiken mutta autan kaikissa ja tuen miestäni hän sanoi minulle en ole bii enkä homo minä rakastan sinua aina ja oon hetero mutta minua vaivaa tämä asia en halua olla mikään nainen haluan olla mies

Vierailija
158/158 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu? Oletko päässyt yli exästä? Oletko nyt naimisissa uuden miehen kanssa? Onko exällä mennyt hyvin uuden vaimon ja lapsen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi