Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen todella muuttua näin paljon tavatessaan "Sen Oikean"?

Vierailija
20.01.2013 |

Kyseessä on entinen avopuolisoni ja lapsieni isä.

Seurustelimme 12v, saimme 3 lasta, asuimme yhdessä. Silti mies ei halunnut sitoutua minuun. Jo yhteenmuutto oli hänelle kova pala. Hän sanoi aina ettei koskaan menisi naimisiin, ei minun kanssani eikä kenenkään muun. Samoin hän myös kertoi että jos eroaisimme niin hän ei tekisi enempää lapsia eikä sitoutuisi uudelleen.

No, erosimme sitten ihan yhteisestä päätöksestä ja mies elelikin poikamieselämää monta vuotta. Olen muutamaan otteeseen ehdottanut yhteenpaluuta, mutta ei kuulemma halunnut enää jakaa arkeaan toisen aikuisen kanssa. Lapsista on aina pitänyt hyvää huolta, isä muutti lähelle ja lapset ovat aina tervetulleita eli sen suhteen ei ole ollut valittamista.

No, n.6kk sitten mies alkoi muuttua. Hänestä tuli positiivisempi ja avoimempi, hän saattoi jopa vitsailla. Nyt hän oli nyt ilmoittanut äidilleen löytäneensä elämänsä naisen jonka hän haluaa viedä vihille. Hän on kuulemma sellainen ihminen jollaista hän on odottanut ja kaivannut koko ikänsä yms. Kysyin sitten asiasta ja mies kertoi avoimesti ettei hän voi pitää lupauksiaan jos hän tulee tämän naisen viemään alttarille; mies haluaa siis vielä lisää lapsia.

Olen toki onnellinen hänen puolestaan mutta minua epäilyttää silti.. ja toki hieman harmittaa. Olisin tahtonut vielä joskus elää perheenä ja minun on vaikea uskoa miehessä tapahtunutta muutosta. Jotenkin haikea fiilis. Voikohan tuo kuitenkin olla vain ensihuumaa miehen osalta vai hautaanko täysin perhehaaveet?

Mielipiteitä?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on tavannut ensimmäistä kertaa sellaisen naisen, johon haluaa sitoutua.

Vierailija
42/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on tavannut ensimmäistä kertaa sellaisen naisen, johon haluaa sitoutua.

Tai ainakin tämän hän on sanonut syyksi ettei halua minun kanssani avioitua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.

Vierailija
44/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tuohon tilanteeseen mitään, ehkä mies on kasvanut vihdoin aikuiseksi?

Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.

Vierailija
45/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tuohon tilanteeseen mitään, ehkä mies on kasvanut vihdoin aikuiseksi?

eka lapsemme oli yllätys, olimme 18v ja en halunnut aborttia. Perustimme perheen. Mies on kyllä ollut aikuinen myös minun kanssa. Sen sijaan tämä uusi nainen ei sitä ole, hän on 11v miestä nuorempi. Miksi mies olisi minun kanssa ollut nämä vuodet jos hän ei minua olisi rakastanut ja halunnut perheen parasta. En jaksa uskoa että mies tosissaan rakastaa tätä uutta naista. Kiva tyttö mutta joutuu hyväksikäytetyksi.

Vierailija
46/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsemme oli yllätys, olimme 18v ja en halunnut aborttia. Perustimme perheen. Mies on kyllä ollut aikuinen myös minun kanssa. Sen sijaan tämä uusi nainen ei sitä ole, hän on 11v miestä nuorempi. Miksi mies olisi minun kanssa ollut nämä vuodet jos hän ei minua olisi rakastanut ja halunnut perheen parasta. En jaksa uskoa että mies tosissaan rakastaa tätä uutta naista. Kiva tyttö mutta joutuu hyväksikäytetyksi.

Eli yllätyslapsenne takia päädyitte sitten asumaan yhteen ja vakituiseen parisuhteeseen. Mies ei kuitenkaan koskaan halunnut kanssasi naimisiin. Ei kuulosta mitenkään suurelta rakkaustarinalta.

Nyt se mies on sitten löytänyt sen, jonka kanssa haluaa naimisiin. Ilmeisesti heille ei ole mitään vahinkoakaan sattunut?

Vierailija
47/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian nuorina yhteen. Hän on hyvä mies ja vastuuntuntoinen, joten hoitanut tilanteen niin hyvin kuin mahdollista, mutta ei ole nähnyt itseään sitoutujana, koska se ei ole teidän suhteessanne tuntunut hänestä oikealta. Periaatteet on voinut olla vähän myös tekosyy olla menemättä sen syvemmälle enää tuossa tilanteessa.

Nyt hän on ensimmäistä kertaa elämässään kokemassa jotain, mikä vie jalat alta. Se ei ole loukkaus sinua kohtaan, onhan hän pitänyt sinustakin niin paljon, että on yrittänyt.

Vierailija
48/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian nuorina yhteen. Hän on hyvä mies ja vastuuntuntoinen, joten hoitanut tilanteen niin hyvin kuin mahdollista, mutta ei ole nähnyt itseään sitoutujana, koska se ei ole teidän suhteessanne tuntunut hänestä oikealta. Periaatteet on voinut olla vähän myös tekosyy olla menemättä sen syvemmälle enää tuossa tilanteessa.

Nyt hän on ensimmäistä kertaa elämässään kokemassa jotain, mikä vie jalat alta. Se ei ole loukkaus sinua kohtaan, onhan hän pitänyt sinustakin niin paljon, että on yrittänyt.

Se ei varmaan 18-vuotiaana ole vielä ihan tajunnut, että hän oikeastikin voisi rakastua. On sitten ollut ap:n kanssa velvollisuudesta, mutta on ollut sen verran piiloromantikko, ettei ole halunnut mennä naimisiin. Tavallaan odottanut sitä oikeaa ja lähtenyt lopulta ap:n luota sitä etsimään.

Turha ap:n on syyttää sitä uutta naista. Onhan tämä nuorempi ja saa nyt ne häät. Mutta ei se sen uuden naisen syy ole, että mies on ollut velvollisuudentunnosta ap:n kanssa nuoruutensa. Mies ei vain ole halunnut loukata ap:tä kertomalla suoraan, miksei halunnut naimisiin. Nyt se totuus sitten paljastui.

Vierailija
49/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä vain et ole ollut ihminen, jonka kanssa mies olisi halunnut jakaa elämänsä loppuun asti. Ehkä juuri tuon takia, että teille on eka lapsi tullut niin aikaisin, olette päätyneet yhteen ja totutusta tavasta olette olleet yhdessä. Voihan se oikeasti olla, että mies ei tosiaan ole aikaisemmin halunnut ikinä naimisiin, mutta tuo uusi nainen on vienyt suoraan jalat alta ja hän on muuttanutkin ajatteluaan, että haluaakin naimisiin. On se ihan mahdollista :)

Vierailija
50/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuttanut miehen mielen, ja hän on alkanut miettiä mitä voisi nyt toisella kerralla tehdä toisin, jotta suhteelle ei kävisi sanoin. Ehkä vihille meneminen on yksi niistä asioista joiden hän on alkanut ajatella auttavan suhteessa pysymistä?

Tällaisia ajatuksia minulla ainakin oli, kun aikanaan erosin jo toisesta avoliitostani (ei lapsia). Mietin mikä minussa ja toimintatavoissani on vialla, kun jo kaksi kertaa olin ollut hirveän rakastunut ja yhdessä miehen kanssa jota pidin mahdollisesti loppuikäni kumppanina, ja kumpikin suhde sitten meni kuitenkin muutamassa vuodessa pieleen. Alkoi tuntua että ehkä kannattaisi seuraavalla kerralla ottaa homma jotenkin enemmän "tosissaan" ja tehdä enemmän työtä suhteen eteen - myös naimisiin menemisen näin tällaisena voimakkaan tahdon eleenä joka ei ehkä olisi pelkästään merkki sitoutumisesta vaan myös sitoutumista tukeva toimenpide.

Vierailija
51/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jos te olette olleet jo vuosia erossa ja mies ei ole halunnut palata yhteen niin sinun pitäisi haudata ne perhehaaveet jo muutenkin. Tiedän ettei se ole helppoa luopua sellaisista haavekuvista, mutta se on ainoa tapa jolla voit jatkaa elämääsi kunnolla eteenpäin jotta pystyisit jossain vaiheessa olemaan avoin uudelle suhteelle ja rakkaudelle.

Se, että entinen miehesi on löytänyt nyt "paremman" naisen itselleen ei tarkoita sinun olevan millään tavalla huonompi. Sinä et vain sattunut olemaan tuolle miehelle se kaikista sopivin. Se, että oma mieheni sattuu ajattelemaan minun olevan paras vaimo maailmassa ei tarkoita, että olisin sitä kaikkien muiden mielestä.

Vierailija
52/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, palstalaiset uskovat siis rakkaustarinoihin.. minä en. Minulla ja miehellä oli kiihkeä suhde aluksi, mutta molemmat mokasimme puolin ja toisin. Yritimme kyllä, mutta se meni valehteluksi puolin ja toisin. Ehdotin asumuseroa, ja mies suostui. Pian miehellä oli uusi nainen, jolloin sitten erosimme. On minullakin miehiä tässä välissä ollut, olin kihloissakin, mutta ajattelin että me voisimme yrittää vielä lasten takia. Ei kuulemma kelvannut, ja pahoin pelkään ettei kelpaa tulevaisuudessakaan. Lapsethan tässä kärsivät, varsinkin jostain uudesta pikkuisesta (vanhin lapsi kuitenkin jo teini!) Muutenkin minusta on mieheltä tosi törkeää käytöstä haluta vielä lapsia - meillä olisi jo 4 lasta ellei mies olisi ehdottanut aborttia.. Ja nyt haluaa lisää vielä eri naisen kanssa. Uskomatonta käytöstä.. mutta avlla tämä näyttää olevan vuosisadan rakkaustarina. Miettikääpä omalle kohdalle..

Vierailija
53/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, palstalaiset uskovat siis rakkaustarinoihin.. minä en. Minulla ja miehellä oli kiihkeä suhde aluksi, mutta molemmat mokasimme puolin ja toisin. Yritimme kyllä, mutta se meni valehteluksi puolin ja toisin. Ehdotin asumuseroa, ja mies suostui. Pian miehellä oli uusi nainen, jolloin sitten erosimme. On minullakin miehiä tässä välissä ollut, olin kihloissakin, mutta ajattelin että me voisimme yrittää vielä lasten takia. Ei kuulemma kelvannut, ja pahoin pelkään ettei kelpaa tulevaisuudessakaan. Lapsethan tässä kärsivät, varsinkin jostain uudesta pikkuisesta (vanhin lapsi kuitenkin jo teini!) Muutenkin minusta on mieheltä tosi törkeää käytöstä haluta vielä lapsia - meillä olisi jo 4 lasta ellei mies olisi ehdottanut aborttia.. Ja nyt haluaa lisää vielä eri naisen kanssa. Uskomatonta käytöstä.. mutta avlla tämä näyttää olevan vuosisadan rakkaustarina. Miettikääpä omalle kohdalle..

Hei, jos teillä on ollut näin hankala suhde, ei ihme, ettei mies ole palannut luoksesi. Etkö itse näe totuutta tekstistäsi? Nyt ex-miehesi on löytänyt naisen, joka hänen mielestään sopii hänelle paremmin.

Vierailija
54/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Kyllä rakkaustarina antamiesi tietojen perusteella. Et ollut kertonut kaikkea...

Vierailija
55/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa enää? Jos teillä molemmilla on ollut muita suhteita, niin tuskin teidän olisi kovin helppoa enää kasata toimivaa suhdetta.

Olen samaa mieltä muiden kanssa, ajauduitte yhteen koska saitte suunnittelematta lapsen, eikä mies ollut valmis sitoutumaan, koska ei mielestään ollut sinua valinnut. Olisi tietysti voinut pitää housut jalassaan, mutta se nyt on jälkiviisautta. Nyt sitten on löytänyt naisen, johon haluaa sitoutua. Ei se nyt niin monimutkaista ole.

Mutta mitä vahinkoa siitä neljännestä lapsesta on isommille sisaruksille, jos sinäkin kerran olisit sellaisen halunnut? Pahoitteluni muuten siitä, jos olet kokenut, että miehesi painostuksesta jouduit tekemään abortin. Ei sellaista voi puolustella.

Mutta juuri tuosta syystä ihmettelen tälläkin palstalla naisia, jotka selittelevät, että ollaan oltu viisi vuotta yhdessä, eikä mies halua sitoutua, ja ei ole tarvetta mennä naimisiin jne. Kyllä miehelläkin on halu sitoutua, kun oikeasti haluaa varmistaa saavansa elämänsä naisen loppuelämäkseen itselleen. Ja jos avioliitto ei ole tärkeä, kyllä jos oikeasti rakastaa, on valmis kuitenkin siihen, kun huomaa sen toiselle olevan tärkeä. Mutta näitä vedätettäviä tuntuu riittävän.

Vierailija
56/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuun sattuu ja ihan syystä. Mies teki sinun kanssasi lapset yms. ja esitti ettei ole sitoutuvaa tyyppiä. Kyllä hänessä jotain outoa on. Ja uskon myös, että hän on löytänyt naisen jolla on hyvät tulot ja ehkä perintöä tulossa. Nainen saattaa olla helposti hallittavissa. Siinä unelma-pakkaus. Yritä pääsät asian yli. Sinä olet arvokas ja hyvä. Paras myöntää tämä ja mennä eteenpäin omassa elämässäsi. Kyllä sinulle vielä löytyy kunnon mies.

Vierailija
57/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se koskettaa sua, että mies saisi lapsen? Te olette eronneet, ette ole enää perhe!!! Sun perhe on sun lapset, miehellä lapset (sekä olevat että tulevat...) ja uusi rakkaus. Hanki itsellesi mies, äläkä sekaa exän elämään. Se ei rakasta sua.

Vierailija
58/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt koskaan mielessä, että kävisit juttelemassa ongelmistasi jossain? Et selvästikään ole päässyt yli exästäsi etkä osaa ottaa vastuuta tekemisistäsi. Olet itsekin sössinyt pahasti ja silti syytät exääsi siitä, että lapsillanne on paha olla. Voin kertoa milloin lapset ovat onnellisia, silloin, kun vanhemmat ovat. Ja selkeästikään sinä ja exäsi ette osanneet olla onnellisia yhdessä. Nyt exäsi on rakkaussuhteessa ja teidän suhde oli järkisuhde. Ja sinä olet katkera. Get over it. On sun vuoro aikuistua.

Itsekin kyynistyin aikanaan vähän vastaavan huonon järkisuhteen aikana ja eron jälkeen. Ja aitoon rakkaussuhteeseen uskoin vasta, kun pitkän sinkkuilun jälkeen löysin mieheni. Samalla nousi arvostukseni avioliittoa kohtaankin huimasti ja haaveilen nyt häistä, 33-vuotiaana ensimmäistä kertaa elämässäni.

Vierailija
59/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihminen voi muuttua Todella paljon tuossa ajassa ja iässä.

Vierailija
60/158 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiivistetysti: teillä oli "kiihkeä suhde", kun olitte hädin tuskin täysi-ikäisiä. Tulit sitten paksuksi ja mies jäi kanssasi olemaan velvollisuudesta.

Ei kuitenkaan halunnut naimisiin kanssasi eikä ihme, kun teillä meni muutenkin huonosti. Mies ei halunnut kanssasi edes sitä neljättä lastakaan vaan ehdotti aborttia, johon suostuit.

Ehdotit itse muuttamista erillenne, johon mies suostui ja löysi tämän erilleen muuton aikana uuden naisen. Mistään "asumuserostahan" ei ollut kyse, kun kerran ette olleet naimisissa.

Ap on ollut välillä kihloissakin ym. mutta nyt haikailee tätä miestä takaisin. Miestä, joka on nyt vihdoin löytänyt sen naisen, jonka kanssa haluaa naimisiin ja oikeasti niitä lapsiakin.

Mies on jo pelastautunut tuhoon tuomitusta suhteestanne. Päästä ap asiasta irti. Te teitte kumpikin ison mokan, kun alun perin menitte yhteen. Nyt miehesi on löytänyt vihdoin sen oikean.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä