Voiko ihminen todella muuttua näin paljon tavatessaan "Sen Oikean"?
Kyseessä on entinen avopuolisoni ja lapsieni isä.
Seurustelimme 12v, saimme 3 lasta, asuimme yhdessä. Silti mies ei halunnut sitoutua minuun. Jo yhteenmuutto oli hänelle kova pala. Hän sanoi aina ettei koskaan menisi naimisiin, ei minun kanssani eikä kenenkään muun. Samoin hän myös kertoi että jos eroaisimme niin hän ei tekisi enempää lapsia eikä sitoutuisi uudelleen.
No, erosimme sitten ihan yhteisestä päätöksestä ja mies elelikin poikamieselämää monta vuotta. Olen muutamaan otteeseen ehdottanut yhteenpaluuta, mutta ei kuulemma halunnut enää jakaa arkeaan toisen aikuisen kanssa. Lapsista on aina pitänyt hyvää huolta, isä muutti lähelle ja lapset ovat aina tervetulleita eli sen suhteen ei ole ollut valittamista.
No, n.6kk sitten mies alkoi muuttua. Hänestä tuli positiivisempi ja avoimempi, hän saattoi jopa vitsailla. Nyt hän oli nyt ilmoittanut äidilleen löytäneensä elämänsä naisen jonka hän haluaa viedä vihille. Hän on kuulemma sellainen ihminen jollaista hän on odottanut ja kaivannut koko ikänsä yms. Kysyin sitten asiasta ja mies kertoi avoimesti ettei hän voi pitää lupauksiaan jos hän tulee tämän naisen viemään alttarille; mies haluaa siis vielä lisää lapsia.
Olen toki onnellinen hänen puolestaan mutta minua epäilyttää silti.. ja toki hieman harmittaa. Olisin tahtonut vielä joskus elää perheenä ja minun on vaikea uskoa miehessä tapahtunutta muutosta. Jotenkin haikea fiilis. Voikohan tuo kuitenkin olla vain ensihuumaa miehen osalta vai hautaanko täysin perhehaaveet?
Mielipiteitä?
Kommentit (158)
Jos alat puhua tahallisesta autokolarista, se kyllä antaa pikemminkin vaikutelman että sinulla on mielenterveysongelmia, ja että lasten on parempi olla isänsä kanssa...
Vai mitä todisteita sinulla on siitä, että ns.Bimbo haluaisi niin kovasti vahingoittaa lastasi että ottaisi riskin myös omasta loukaantumisstaan tai kuolemastaan?!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 14:00"]
miehen, joka oli 10 vuotta hyväksikäyttänyt edellistä kumppaniaan? Eikö kuvota yhtään?
Mitä hyväksikäyttöä se on jos selvästi sanoo ettei halua mennä ikinä naimisiin eikä esim.ostaa yhteistä asuntoa? Mieshän teki asiat selväksi, olisihan nainen voinut ottaa hatkat.
Minun miehenikin sanoi aina ex:lleen ettei halua naimisiin
ei myöskään "uskaltanut" ottaa yhteistä asuntolainaa (avokki otti sitten itse). Olivat yhdessä 10 vuotta, ei lapsia. Kun tapasimme, mies kosi vajaan puolen vuoden seurustelun jälkeen, ostimme hyvin pian yhteisen talon. Saimme kaksi lasta. Ex oli tosi katkera, koska mies teki nämä jutut, joista sanoi ettei ikinä...
MInulle mies sanoi ettei vaan koskaan rakastanut naista niin, että olisi halunnut sitoutua kunnolla, oli vähän takaovi auki aina.
Onnellinen tarina. Kiitos, kun jaoit sen kanssamme.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:40"]
Jaa ootte sitten kaivaneet mun vanhan ketjun esiin!
paljon on tapahtunu, mies on vieläkin tämän bimbonsa kanssa. Olivat autokolarissa, uus akka ajoi tietenkin ja 1 lapsistani loukkaantui. Luulen että se oli tahallista, ja aijon käyttää tätä pitkseni lapset minulla.
olen myös tavannut uuden miehen!! Olemme kihloissa, häät syksyl. Mies on varmaan alkanut epäröimään liittoa tämän bimbonsa kanssa kun mun ex-anoppi kertoi että häät on kuulemma sit kun nainen valmistuu koulustaan.
ap
[/quote]
Aika kovia syytöksiä esität, alle prosentin luokkaa on kuitenkin ne kolarit, jotka on olleet jollain tapaa tahallisia.
Lisäksi tuo on aika loogista, että häät on valmistumisen jälkeen. Opiskelija ei kuitenkaan pahemmin mitään tuloja saa ja jos velattomana haluaa pysyä, ei mihinkään ylimääräiseen ole varaa. Siksi pariskunta varmaan odottelee, että toinen valmistuu ja saa kokopäivätyön, että on sitten rahaa laittaa häihin. Ei tarvitse tyytyä kotona pidettäviin kakkukahveihin vaan voi pitää sellaiset häät kuin haluaa. Jos vauvakin on tulossa, kannattaa häitä lykätä, sillä ensimmäiset vuodet ovat aikamoinen menoerä.
Toivottavasti sinun tuleva miehesi ei ikinä saa selville näitä sinun palstalle laittamiasi viestejä. Voi tulla ero aika nopeasti, kun huomaa, kuinka pakkomielteisesti suhtaudut yhä ex-mieheesi ja kuinka sairaalloista kateutta koet "bimboa" kohtaan. Vai miksi muutenkaan vakuuttelisit täällä joka ilta kaikille kuinka parikymppiset ovat sitä ja tätä ja sinunlaisesi "kypsä" kolmekymppinen on niiiiiiiiiiin paljon henkisesti ja fyysisesti parempi.
[/quote]
Epäilen ettei kyseinen teksti (johon vastasit) olet alkuperäisen kirjoittajan kirjoittajama. Kirjoitustyyli on hieman erilainen.
Ap:na esiintyvä nro 113 ei ole tämän ketjun oikea ap, joka selvästi on ns. Ikäerohullu eli Ikis. Alkeellisilla tekstianalyysitaidoillahan tuon jo huomaa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 04:46"]
Mies löysi paremman naisen. On onnellisempi kuin koskaan, ja tulevaisuuden suunnitelmat muuttuivat kerralla kanssa.
Aika raakaa sanoa että hän on jotenkin parempi; minulla ja miehellä on sentään yhteisiä lapsia. Jos mies todella olisi onnellinen hän tuskin vouhottaisi siitä pahemmin.. Epäilen että nainen painostaa jollakin tavalla miestä etemään suhteessa. Nainen myös vaikuttaa hyvätuloiselta (mahdollisesti rikkaasta perheestä?) joten voisin kuvitella että miehellä jollain tapaa kiiltää eurot silmissä kun kerta puhuu naimisiinmenostakin.
ap
Ai kamala. Sä olet sittenkin vain katkera, tää tekstinpätkä sen todisti.
- ja onhan se nykyinen nainen sua parempi jos mies on kerran muuttunut iloisemmaksi ja positiivisemmaksi. JOS kerran olet niin onnellinen hänen puolestaan, ole sitä sitten myös äläkä laita yhtään muttaa mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 05:04"]
Ei se mies oikeasti olekaan ollut "periaatteesta" avioliittoa vastaan. Se ei yksinkertaisesti ole tuntenut sinua kohtaan niin paljon, että olisi halunnut avioitua. Jostain kumman syystä vain päättänyt käydä kanssasi läpi nämä muut parisuhdekuviot sitä oikeaa odotellessaan.
[/quote]
Tässä on valitettavasti totuus. Toki mies on saattanut myös muuttua ja oppinut arvostamaan sitoutumista eri tavoin kuin nuorempana ja sinun kanssasi seurustellessa.
Mutta se mitä tuo mies tuntee uutta puolisoaan kohtaan ei tee sinua AP yhtään huonommaksi missään mielessä kuin tämä miehen nykyisen morsian. He ovat ehkäpä vain toisilleen sopivampia kuin sinä ja entinen miehesi. Sinä löydät toivottavasti, jollet ole jo löytänyt, itsellesi sopivamman ja "paremman" kumppanin, kuin entinen miehesi sinulle oli.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 11:04"]
En ehkä ollut oikea MUTTA olen hänen lasten äiti.
Jumalauta tätä paikkaa. Itkettää kun ette ymmärrä???
[/quote]
Tämäkin kommentti kertoo todella pahoista mielenterveydellisistä ongelmista. Hulluhan ihminen on silloin, kun hänen mielestään kaikki muut ovat hulluja ja hän ainoa tervejärkinen. Ap eli ikis on kyyneliin asti turhautunut ja vihainen, kun hänen pointtiaan ei ymmärretä. No, ihan objektiivisesti ajatellen hänen pointtinsa on todella kieroutunut, mutta pakkomielteiltään hän on täysin kykenemätön katsomaan asiaa objektiivisesti ja järkevästi. Säälittää nuo 3 lasta.
Te, jotka sanotte Ap:n exän uuden olevan parempi puoliso kuin Ap.
Menkää hieman itseenne, opetelkaa empatiaa ja ymmärtäkää se, ettei kukaan ole toista parempi parisuhteissa. Parisuhde ei ole mikään karjamarkkinat, jossa kaunein ja paras hieho palkitaan ruusukkeella. Parisuhde on kahden kauppa ja vaatii yhteisen kemian ja panoksen, molemmilta osapuolilta. Toiset ihmiset sopivat toisilleen paremmin kuin toiset.
AP:lle hyvää jatkoa elämässäsi.
Niin 132, oletko lukenut ketjun? Ap ja ex valehtelivat puolin ja toisin ja ap ehdotti erilleen muuttoa. Sen jälkeen ap:lla uusia miehiä. Nyt haikailee exän perään, eikä vain haikaile vaan on pakkomielteinen exää ja tämän uutta puolisoa kohtaan. Kommenttisi ei nyt ihan tue tätä keskustelua. Yleisellä tasolla toki on ihan järkevä kommentti.
132, lähes kaikki tähän ketjuun kommentoineethan ovat sanoneet, ettei uusi puoliso ole ap:ta "parempi", vaan ainoastaan miehelle sopivampi.
Näkisin itse tämän niin että Ap on kuin onkin alkuperäinen Ikis. Tällä samalla kirjoitustyylillä nimittäin löytyi runsaasti ketjuja viime vuoden lopulta ja tämän vuoden alusta. Kuitenkin Oikea Ikis vastailee pakkomielteisesti viesteihin eli epäilen että alkuperäinen Ikis ei ole enää paikalla Tai jos on niin hänen henkinen tilansa on todella huono. Uskon siis että tämä viesti missä esiinnyttiin apna ei ole aito ellei ikis ole todella heikossa kunnossa.
Ikishän voi olla tosi heikossa kunnossa. Aloituksia on tehtaillut siihen tahtiin ja skaala laajentunut koskemaan asuntoasioita jne.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 08:45"]
Hei ihan oikeasti nyt kaikki?
-Ansaitsenko minä olla onneton?
-Ansaitsevatko viattomat lapseni olla onnettomia?
-Onko oikein että lapseni tuntevat itsensä hylätyksi ja arvottomiksi jos mieheni saa uuden onnensa kanssa lapsen?
-Mikä oikeus miehelläni on valehdella naimisiinmenosta?
-Mies yrittää riistää loputkin perheestäni, sillä hän yrittää tehdä minusta viikonloppuäidin.
ONko oikein että minulle on näin valehdeltu? Miettikääpä nyt arvon av-raati omalle kohdallenne.. Ei tämä sittenkään olisi ehkä niin suuri rakkaustarina jos TE olisitte minun asemassani. Minulla ja miehellä se suuri rakkaustarina on, ollaan kuitenkin niin monta vuotta viety toistemme elämästä.
Miehen äitikin kauhisteli niin nuorta morsianta vaikka näennäisesti olikin iloinen poikansa puolesta..
Ja miettikää jos tämä toinen nainen tulisi AV-lle kirjoittamaan. Sitten ehkä tajuaisitte mikä tämä tilanne todellisuudessa on. Mutta AP on aina väärässä, eikö niin??
[/quote]
voi voi...ethän sinä ollut onnellinen edes silloin kun olit miehen kanssa. Lapsesi tuskin kärsivät uudesta vauvasta. Minunkin exäni sai lisää lapsia ja kovasti ollaan iloisia täällä päässä, vaatteitakin laiteltu pienille ja sisarukset ovat tärkeitä. Kukaan ei tunne itseään hylätyksi tai arvottomaksi.
.Älä sekoita lapsiasi omiin tunteisiisi. Jos teidän yhteiselämänne oli pettämistä ja velehtelua, lapset ovat varmasti olleet onnettomampia sen takia kuin siksi että saavat uuden sisaruksen.
Huom huom! Kyseessä on ex--miehesi! EX ! EX !! Ei sinun miehesi enää. Jätä hänet rauhaan ja elä omaa elämääsi ja etsi uusi mies.
Ikiksen exän nuorikon keskustelu on poistettu.. Hän vaikutti sen perusteella suhteellisen järkevältä ainakin ikäisekseen!
Siis todella sairas nainen. Sain nyt vasta tämän ketjun luettua ja ymmärrän ikistä paremmin kuin koskaan..
Mies löysi paremman naisen. On onnellisempi kuin koskaan, ja tulevaisuuden suunnitelmat muuttuivat kerralla kanssa.
Aika raakaa sanoa että hän on jotenkin parempi; minulla ja miehellä on sentään yhteisiä lapsia. Jos mies todella olisi onnellinen hän tuskin vouhottaisi siitä pahemmin.. Epäilen että nainen painostaa jollakin tavalla miestä etemään suhteessa. Nainen myös vaikuttaa hyvätuloiselta (mahdollisesti rikkaasta perheestä?) joten voisin kuvitella että miehellä jollain tapaa kiiltää eurot silmissä kun kerta puhuu naimisiinmenostakin.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:40"]
Jaa ootte sitten kaivaneet mun vanhan ketjun esiin!
paljon on tapahtunu, mies on vieläkin tämän bimbonsa kanssa. Olivat autokolarissa, uus akka ajoi tietenkin ja 1 lapsistani loukkaantui. Luulen että se oli tahallista, ja aijon käyttää tätä pitkseni lapset minulla.
olen myös tavannut uuden miehen!! Olemme kihloissa, häät syksyl. Mies on varmaan alkanut epäröimään liittoa tämän bimbonsa kanssa kun mun ex-anoppi kertoi että häät on kuulemma sit kun nainen valmistuu koulustaan.
ap
[/quote]
Aika kovia syytöksiä esität, alle prosentin luokkaa on kuitenkin ne kolarit, jotka on olleet jollain tapaa tahallisia.
Lisäksi tuo on aika loogista, että häät on valmistumisen jälkeen. Opiskelija ei kuitenkaan pahemmin mitään tuloja saa ja jos velattomana haluaa pysyä, ei mihinkään ylimääräiseen ole varaa. Siksi pariskunta varmaan odottelee, että toinen valmistuu ja saa kokopäivätyön, että on sitten rahaa laittaa häihin. Ei tarvitse tyytyä kotona pidettäviin kakkukahveihin vaan voi pitää sellaiset häät kuin haluaa. Jos vauvakin on tulossa, kannattaa häitä lykätä, sillä ensimmäiset vuodet ovat aikamoinen menoerä.
Toivottavasti sinun tuleva miehesi ei ikinä saa selville näitä sinun palstalle laittamiasi viestejä. Voi tulla ero aika nopeasti, kun huomaa, kuinka pakkomielteisesti suhtaudut yhä ex-mieheesi ja kuinka sairaalloista kateutta koet "bimboa" kohtaan. Vai miksi muutenkaan vakuuttelisit täällä joka ilta kaikille kuinka parikymppiset ovat sitä ja tätä ja sinunlaisesi "kypsä" kolmekymppinen on niiiiiiiiiiin paljon henkisesti ja fyysisesti parempi.