Kuinka pitkän seurustelun jälkeen menitte naimisiin?
Miten kauan kyseinen liitto on kestänyt/kesti? Minkä ikäisiä olitte avioituessanne?
Jos takana on useampia avioitumisia, niin listatkaa toki kaikki niistä jos haluatte :)
Kysyn sillä, että nykyinen seurustelusuhteeni on kestänyt jo aika pitkään verrattuna muihin ikäisiini, ja me molemmat olemme sitä mieltä, että avioidumme "sitten joskus". Olemme molemmat vain todella nuoria vielä, joten haluaisin saada hieman osviittaa tähän ajoitukseen.
Kommentit (22)
Kihloihin menimme 7,5 vuotta ensitapaamisestamme, naimisiin 2 kk myöhemmin. Naimisissa olemme olleet kohta 13 vuotta ja ensitapaamisesta tulee keväällä 21 vuotta.
Lapsia kaksi, ikää nyt 40 ja 41. Ja edelleen yhtä onnellisia ja rakastuneita
ja naimisiin mentiin vikoina) Esikoinen syntyi (suunnitellusti) puoli vuotta häiden jälkeen.
jokainen suhde on erilainen. menkää naimisiin sitten, kun se on teidän kohdallanne ajankohtaista :) vähän kyllä viestistäsi kuultaa läpi se, että tämä asia pyörii vähän jo mielessäsi. "sitten joskus" on ihan hyvä määre, koska se kuitenkin asettaa suhteellenne jonkinlaisen etapin.
meidät vihitään elokuussa, jolloin seurustelua tulee täyteen neljä vuotta. mitään aikamäärettä ei avioliitolle ole muuten asetettu, mutta aina olen halunnut naimisissa olla ennen lasten tekemistä. siispä vauvauutisia tulee toivottavasti pian avioitumisen jälkeen :)
toisenlainen tarina on ainakin mun vanhemmilla, jotka meni kihloihin puolen vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin siitä 19 vuoden päästä. ovat edelleen naimisissa, mutta voi olla etteivät ihan 15-vuotishääpäivään asti (siihen taitaa olla muutama vuosi) ole yhdessä.
josta 2v avoliitossa, naimisiin mentiin 28 vuotiaana. Nyt oltu naimisissa 6 vuotta.
ikää 21 ja 23. Tunnettu oltiin n. puoli vuotta.
Takana nyt 11v, 2 lasta, kaikki hyvin.
kuukauden seurustelun jälkeen. Nyt tulossa 15. hääpäivä. Oltiin 33- ja 22-vuotiaat, mies nuorempi.
Huh, nyt tuntuu jo paljon varmemmalta :) Olemme tosiaan seurustelleet nyt melko täsmälleen 3 vuotta, minä olen 17 ja poikaystäväni 19-vuotias. Aloitimme siis ollessani 14-vuotias. Suhde vaikuttaa vakaan oloiselta, ja minusta tuntuu, että haluaisin avioon pian sen jälkeen kun täytän 18, ja ainakin ennen kuin täytän 20. Minua on vain pelottanut se, mitä ihmiset mahtavat sanoa näin nuorten avioitumisesta. Joo, kun eihän sillä tietenkään ole mitään väliä, mitä toiset sanovat.. muttakun on. Mukava tietää, että monet ovat menneet naimisiin suunnilleen yhtä pitkällä seurusteluajalla.
mukavat summat, kun välimatkaa oli n. 300 km. Kun muutettiin lopulta yhteen ( jouluna), mentiin myös samalla kihloihin. Sitten 3v päästä päätettiin, et lapsia voi tulla jos tulee ja lopetin pillerit. Pian jo esikoinen ilmoitti tulostaan. Naimisiin päätimme mennä ennen kuin esikoinen syntyy ja meidät vihittiin 2 vko ennen esikoisen syntymistä.Ja esikoisen syntymästä 1,5v päästä syntyi kuopuksemme, joka on jo reipas 4-luokkalainen. Yhteiseloa siis vuodesta -96 ja edelleen ihanaa olla toisen kanssa. Tosin meillä on ollut omat risumme ja olemme eroa miettineet, mutta ongelmat eivät ole olleet sellaisia, että ero olisi ollut ratkaisu.
Me aloitimme seurustelun 14- ja 16-vuotiaina, mies vanhempi. Seurusteltiin 4 vuotta (joista 3 avoliitossa) ja häät heti mun täytettyä 18. Esikoinen syntyi 10kk häiden jälkeen. Nyt häistä 2,5v, ja hetkeäkään en kadu! Kyllähän sitä sai kuulla vaikka ja mitä, kun 17-vuotias tyttö järjestää omia häitään, mutta meitäpä ei muitten mielipiteet kiinnostanut. Suku ja ystävät olivat kaikki onnellisia puolestamme..
seurustelleet nyt 2 vuotta, lähes sama aika oltu avoparina. Lapsi syntyi 3 kk sitten, nopeita ollaan juu... Naimisiinmenosta ei ole tietoakaan, ei ole kummallakaan hinkua sinne suuntaan. On toki puhuttu että vaikka sitten joskus, kun lapsi on sen ikäinen, että ymmärtää niiden bileiden päälle ettei mikään ihan taapero.
Huh, nyt tuntuu jo paljon varmemmalta :) Olemme tosiaan seurustelleet nyt melko täsmälleen 3 vuotta, minä olen 17 ja poikaystäväni 19-vuotias. Aloitimme siis ollessani 14-vuotias. Suhde vaikuttaa vakaan oloiselta, ja minusta tuntuu, että haluaisin avioon pian sen jälkeen kun täytän 18, ja ainakin ennen kuin täytän 20. Minua on vain pelottanut se, mitä ihmiset mahtavat sanoa näin nuorten avioitumisesta. Joo, kun eihän sillä tietenkään ole mitään väliä, mitä toiset sanovat.. muttakun on. Mukava tietää, että monet ovat menneet naimisiin suunnilleen yhtä pitkällä seurusteluajalla.
Eihän se muuta suhteessa yhtään mitään. Tai eri asia tietty jos on esim. uskossa ja voi vasta avioliitossa muuttaa yhteen ym. Muuten en ihan ymmärrä, mikä hinku on mennä naimisiin ja vielä jonkun aikarajan kanssa.
solmittiin 7 vuoden seurustelun jälkeen, olin silloin reilut 20-vuotias ja ero tuli vuoden päästä... Sitten tapasin nykyisen mieheni, seurusteltiin 1,5 vuotta ennen kuin mentiin vihille ja kohta tulee 25 vuotta avioliittoa täyteen.
Nyt olemme olleet naimisissa kahdeksan vuotta. Yksi lapsi syntyi kaksi vuotta ennen avioliittoa, toinen neljä vuotta sitten.
Nyt olemme olleet naimisissa kahdeksan vuotta. Yksi lapsi syntyi kaksi vuotta ennen avioliittoa, toinen neljä vuotta sitten.
Aloimme seurustelemaan 16-vuotiaana, nyt olemme 30 :)
- 7 vuotta seurustelua
- N. 30-vuotiaina naimisiin
- Naimisissa 14 vuotta
Joista 11 vuotta avoliittoa. Molemmat kolmevitosia eikä tarvetta naimisiin...
Avoliitossa oltiin oltu 7 vuotta ennen naimisiin menoa. Naimisiin mennessä oltiin 30 ja 37 v. Eka lapsi oli syntynyt vuotta aiemmin. Hiljaa hyvä tulee. Ollaan oltu yhdessä kohta 22 vuotta. Itse olin 17, kun alettiin seurustelemaan.
2,5v seurustelua, ensimmäinen lapsi, toinen lapsi ja menimme naimisiin kun yhteiseloa oli takana 5 vuotta :)