Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäyntiavustaja

Vierailija
19.01.2013 |

Paljonko saa palkaa?

Mimmoset lomat? Onko koulujen loma-ajat lomaa/töitä/palkatonta?

Alaa harkitseva

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ne kunnat, joissa vakituiset koulunkäyntiavustajat saavat palkkaa myös kesäajalta, mutta ovat silti lomalla silloin? Ilmeisesti ainakin Lahti? Tampere myös?

Vierailija
2/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ne kunnat, joissa vakituiset koulunkäyntiavustajat saavat palkkaa myös kesäajalta, mutta ovat silti lomalla silloin? Ilmeisesti ainakin Lahti? Tampere myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2013 klo 23:05"]

koulunkäyntiavustajat (vakipaikalla olevat) saavat täyttä palkkaa myös kesän ajan, vaikka koko kesä on lomaa.

[/quote]

OIkeastiko on lomaa? Olen koko ajan kuvitellut, että lomaa on vain heinäkuu, kesä- ja elokuussa on työvelvoite eli jos tarvitaan, on työpaikalle mentävä vaikka suunnittelemaan tai yhteistyöpalaveriin.

Vierailija
4/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää kuussa käteen noin 1300 euroa, teen 30h/viikossa. Lomat on sillon kun koululaiset on lomalla ja se on palkallista. Kesäloma ei tietenkään ole palkallinen. Tosin olenkin määräaikainen, syksyllä tehdään aina uusi sopimus.

Vierailija
5/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljonko on bruttopalkka?

Onkohan tässä kuinka isoja eroja eri paikkakuntien välillä?? Varmaan jotain pientä.

Mikä olet koulutukseltasi?

Ap

Vierailija
6/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräytyy normaalin kunnallisen virkaehtosopimuksen mukaan. Yleensä lomapäiviä on pidettävä koululaisten lomien aikana,jos ei ole mahdollista tehdä muuta työtä silloin.

Meidän kaupungissamme on erityisoppilaille oma iltapäivätoiminta ja sen myötä mahdollisuus myös loma-aikojen päivähoitoon. Se tarjoaa työtä loma-aikoina osalle koulunkäynninohjaajista.

Osa haluaa ottaa palkatonta lomaa esim. kesällä, varsinkin, jos on omia pieniä koululaisia.

Olen työskennellyt aina erityisoppilaiden kanssa. Työ on melko vaativaa, mutta antoisaa-ei tule aika pitkäksi ja päivissä on menoa ja meininkiä!

En tiedä, millaista olisi työskennellä yleisopetuksessa;en usko, että se olisi minun juttuni.

Vierailija
7/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto on reilut 1500 euroa, en sitä muista ulkoa.

Koulutukseltani olen ihan koulunkäyntiavustaja ja työelämässä olen nyt kolmatta vuotta. Nuori olen, lukiosta suoraan näyttötutkintona suoritin.

Vierailija
8/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista.

Täytyy tässä tuumailla mitä sitä alkaisi "isona" tekemään..

Ap

Vierailija
9/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en osaa sanoa bruttopalkkaa, koska minäkin työskentelen osa-aikaisesti.

Vähimmäisvaatimus on koulunkäyntiavustajan koulutus; en tiedä, onko koulutuksen nimi jo vaihtunut? Olisiko koulutuksen nimi "Koulunkäynnin ja aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaajan koulutus".

Meidän koulussamme on suurin osa lähihoitajia; sitten on kehitysvammaisten hoitajaa, mielenterveyshoitajaa,kehitysvammaistenohjaaja sekä tuon koulunkäyntiavustajan koulutuksen käyneitä.

Työn sisältö vaihtelee suuresti riippuen, millaisessa luokassa työskentelee .

Vierailija
10/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tosiaan ole täydet työtunnit, joten täyttä palkkaakaan ei tule. Eikä tästä työstä oikeasti tienaakaan, mutta on kuitenkin erittäin antoisaa. Jokainen päivä on erilainen. Itse pidän kovasti :) Jos lapsien kanssa tulee toimeen niin mukavaa hommaa.

Vierailija
11/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulunkäyntiavustajat (vakipaikalla olevat) saavat täyttä palkkaa myös kesän ajan, vaikka koko kesä on lomaa.

Vierailija
12/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutukseltani. Aiemmin olen ollut töissä päiväkodissa. Nyt kun oma lapsi niin haluaisin ehkä jotain muuta kun töissä ja kotona "samaa"...

Toisaalta lyhyempi työaika ja kesällä pitkä vapaa, vaikkakin palkaton, saattaisi toimia meillä.

Eikä se palkka päiväkodissa sen suurempi ole, korkeintaan puhutaan parista sadasta eurosta.

Ap

Vierailija
13/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankala saada??

Ap

Vierailija
14/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kunnassamme nimike on nykyisin koulunkäynninohjaaja. Palkka on täysillä tunneilla n. 1900 euroa. Yleensä joka kuukausi joku koulun opeista on muutaman päivän sairaana, ja minä sijaistan, josta syystä palkka on yleensä joka kuukausi oikeasti parempi kuin tuo. Työnkuva riippuu pitkälti siitä, missä työskentelet. Yleensä nämä ovat erityisluokilla oppilaiden kanssa, joilla on erityisen tuen päätös ja tietysti opettajan työparina. Oppilaiden erityisyyden laatu vaikuttaa paljon siihen, millaista työ on. Kehitysvammaisten lasten koulunkäynninohjaaja on pitkälti hoitajan roolissa, lapsen omatoimisuuden tasosta riippuen riippuu, mitä pitää tehdä. Käytöshäiriöisten kohdalla vastaa vartijan hommia. Kiinnipitämistilanteetkin ovat aika yleisiä niissä ryhmissä. Kuurot ja sokeat lapset taas tarvitsevat ihan omanlaistaan tukea. Koulutukseksi on pätevä paitsi koulunkäynninohjaaja, niin myös esim. lähihoitaja ja harkinnanvaraisesti myös jotkut muut koulutukset, kuten esim. liikunnanohjaaja, nuoriso-ohjaaja yms. Työ vaatii reipasta otetta ja kasvatuksellista otetta. Vaihtelevaa ja mukavaa on. Plajon on myös oppilaspalavereissa mukanaoloa. Lomat koululaisten lomien aikoihin.Kesältä saa ansiosidonnaista päivärahaa, jos kuuluu liittoon. Vakituisille järkätään monesti kesäksikin töitä esim. nuokkareilta, jos haluavat. Olen itse ohjaajana raskaan sarjan erityiskoulussa ja pidän työstäni kuin hullu puurosta. Saan käyttää aivojani ja minua arvostetaan osana moniammatillista työporukkaa.

Vierailija
15/15 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot helsingissä, niin kyllä koulutetut on aika hyvin vakinaisia... Tosin niillä on se kesäkeskeytys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan