Yrittäjät
Kommentit (36)
. Itse pyrin maksamaan yeliä juuri tasan niin paljon kuin veroja tulisi maksettavaksi, siten hyödyn eniten, laillisesti.
Jos maksaisin yeliä nykyisen plus verjeni määrän 8000 e, niin mun ei tarttis maksaa veroja ensinkään? Eihän se niin mene!Mut jos maksaisin yeliä 31 000+plus jo nykyisin maksamani, niin sit ei tarttis maksaa veroja.
Jäihän mulle se reilu 20 000 e kulukorvauksia elämistä varten. On melko vähän rahaa :/
t.14
mutta minulla toiminimellä tää toimii, en tiedä miten homma toimii muissa yritysmuodoissa, sulla kai vähän isompi yritys tai ainakin tuottaa enemmän, mulla yhden ihmisen yritys.
ylimääräisiä YEL:jä. Eihän niitä saa takaisin, jos vaikka kuolee nuorena. Tunnenpa useamman ihmisen, jotka raatoivat hulluna töissä ja olivat ylimääräistä, jotta eläke tulisi muhkeana. Kuolivat vuodessa tai kahdessa eläköitymisen jälkeen... sinne meni rahat kankkulan kaivoon. Jos saisi itselleen ne TEL:t sijoitettavaksi, niin ainakin jäisi perinnöksi, jos ei muuta.
Meillä mies on yrittäjä ja ei todellakaan maksa ylimääräisiä YEL:jä. Säästyneillä rahoilla sijoittaa muuten vaan eläkerahoja itselleen ja nehän jää perheelle, jos sattuisi jotain ennen eläkeikää tai heti sen jälkeen.
. Itse pyrin maksamaan yeliä juuri tasan niin paljon kuin veroja tulisi maksettavaksi, siten hyödyn eniten, laillisesti.
Jos maksaisin yeliä nykyisen plus verjeni määrän 8000 e, niin mun ei tarttis maksaa veroja ensinkään? Eihän se niin mene! Mut jos maksaisin yeliä 31 000+plus jo nykyisin maksamani, niin sit ei tarttis maksaa veroja. Jäihän mulle se reilu 20 000 e kulukorvauksia elämistä varten. On melko vähän rahaa :/ t.14
mutta minulla toiminimellä tää toimii, en tiedä miten homma toimii muissa yritysmuodoissa, sulla kai vähän isompi yritys tai ainakin tuottaa enemmän, mulla yhden ihmisen yritys.
Tai sitten ilmaiset asiasi väärin termein.....
ylimääräisiä YEL:jä. Eihän niitä saa takaisin, jos vaikka kuolee nuorena. Tunnenpa useamman ihmisen, jotka raatoivat hulluna töissä ja olivat ylimääräistä, jotta eläke tulisi muhkeana. Kuolivat vuodessa tai kahdessa eläköitymisen jälkeen... sinne meni rahat kankkulan kaivoon. Jos saisi itselleen ne TEL:t sijoitettavaksi, niin ainakin jäisi perinnöksi, jos ei muuta. Meillä mies on yrittäjä ja ei todellakaan maksa ylimääräisiä YEL:jä. Säästyneillä rahoilla sijoittaa muuten vaan eläkerahoja itselleen ja nehän jää perheelle, jos sattuisi jotain ennen eläkeikää tai heti sen jälkeen.
sairauspäivärahan, työttömyyskassan jäsenmaksun (ja näin ollen sieltä tulevan korvauksen) sekä äitiys- ja vanhempainrahat eli eläke on vain yksi asia, johon YEL-vaikuttaa.
kuten pitääkin. Olen yksityisyrittäjä ja viime vuonna myös minun yritykseni tarkistettiin, ei löydy harmaata taloutta. Lyön kassaan pienimmänkin jopa 3 euron vaihdon.
ylimääräisiä YEL:jä. Eihän niitä saa takaisin, jos vaikka kuolee nuorena. Tunnenpa useamman ihmisen, jotka raatoivat hulluna töissä ja olivat ylimääräistä, jotta eläke tulisi muhkeana. Kuolivat vuodessa tai kahdessa eläköitymisen jälkeen... sinne meni rahat kankkulan kaivoon. Jos saisi itselleen ne TEL:t sijoitettavaksi, niin ainakin jäisi perinnöksi, jos ei muuta.
Meillä mies on yrittäjä ja ei todellakaan maksa ylimääräisiä YEL:jä. Säästyneillä rahoilla sijoittaa muuten vaan eläkerahoja itselleen ja nehän jää perheelle, jos sattuisi jotain ennen eläkeikää tai heti sen jälkeen.
että yel maksut on suoraan verovähennyskelpoisia kokonaisuudessaan eikä siten niiden maksamatta jättäminen säästä rahaa mininkään muuhun vaan hän maksaa sitten enemmän veroja.
kuten pitääkin. Olen yksityisyrittäjä ja viime vuonna myös minun yritykseni tarkistettiin, ei löydy harmaata taloutta. Lyön kassaan pienimmänkin jopa 3 euron vaihdon.
kirjanpitäjäni sanoi ettei ole koskaan kullut että yhtään toiinimeä olisi tarkastettu, mitkä asiat sulta tarkistettiin vai ihan kaikki? En ole koskaan ymmärtänyt miten edes voisi huijata kun jokainen yrityksen ostama tuote tulee löytyä varastoarvosta tai myydyistä tuotteista, eikö vaan? Palvelualalla toki voi huijata verottajaa muttei tabaroiden myynnissä.
Mä en maksa veroja ollenkaan. Aika mukavan palkan saan ja aika vähällä vaivalla! Käykö kateeksi?
Jos maksaisin yeliä nykyisen plus verjeni määrän 8000 e, niin mun ei tarttis maksaa veroja ensinkään? Eihän se niin mene!Mut jos maksaisin yeliä 31 000+plus jo nykyisin maksamani, niin sit ei tarttis maksaa veroja.
Jäihän mulle se reilu 20 000 e kulukorvauksia elämistä varten. On melko vähän rahaa :/
t.14
Ja ihan on omaa henkilökohtaista nettoansiota tuo n. 47 000 e/a.
t. 14
kirjanpitäjäni sanoi ettei ole koskaan kullut että yhtään toiinimeä olisi tarkastettu, mitkä asiat sulta tarkistettiin vai ihan kaikki? En ole koskaan ymmärtänyt miten edes voisi huijata kun jokainen yrityksen ostama tuote tulee löytyä varastoarvosta tai myydyistä tuotteista, eikö vaan? Palvelualalla toki voi huijata verottajaa muttei tabaroiden myynnissä.
siihen tehtiin verotarkastus vuonna 2011 lopussa 2012 alussa.
t.14
mutta minulla toiminimellä tää toimii, en tiedä miten homma toimii muissa yritysmuodoissa, sulla kai vähän isompi yritys tai ainakin tuottaa enemmän, mulla yhden ihmisen yritys.Ja ihan on omaa henkilökohtaista nettoansiota tuo n. 47 000 e/a.
t. 14
tmi vai oy? kuulostaa oy:ltä.
maksettavasta verosta vähennetä,vaan verotettavan tulon määrästä. Ettei se nyt ihan suoraan itselle tai yritykselle palaudu. Verotarkastaa voidaan mikä tahansa yritys oikeudellisesta muodosta huolimatta.
t.14
mutta minulla toiminimellä tää toimii, en tiedä miten homma toimii muissa yritysmuodoissa, sulla kai vähän isompi yritys tai ainakin tuottaa enemmän, mulla yhden ihmisen yritys.Ja ihan on omaa henkilökohtaista nettoansiota tuo n. 47 000 e/a.
t. 14
tmi vai oy? kuulostaa oy:ltä.
mutta säästän kyllä eläkettä. Eli olen sijoittanut rahat osakkeisiin ja asunto-osakkeisiin, jotka kuvittelen voivani myydä kunhan en enää pysty tekemään töitä.
Mutta ei tuota kenenkään kannata kadehtia, tuloni ovat kuitenkin aika pienet.
vaikka ei olisi tuloja tai menoja ollenkaan sinä kuukautena ollut? Että pitääkö silti ilmoittaa se 0e?
Tässä juuri aloittelen toimintaa...
Jos maksaisin yeliä nykyisen plus verjeni määrän 8000 e, niin mun ei tarttis maksaa veroja ensinkään? Eihän se niin mene!
Mut jos maksaisin yeliä 31 000+plus jo nykyisin maksamani, niin sit ei tarttis maksaa veroja.
t.14