Pitkään jatkunut lihasnykinä eli ns. elohiiri jalassa
Kysyn täälläkin, eli onko teillä ollut pitkään kestänyt elohiiri jalassa, tai muualla kropassa? Onko teillä muutoin usein elohiiriä? Pelottaa tietenkin ALS, vaikka muita oireita ei ole. Ikää on alle 40, mutta voi ALS tulla alle 40 vuotiaallekin :(
Kommentit (29)
että toki myös ENMG-tutkimuksia tehdään muistakin syistä, mutta sitä käytetään myös ALS -diagnoosin saamiseksi.
lopulta löytyi kilpirauhasen syöpä. Eli käväise tutkituttamassa kilpirauhanen. Minun labra arvot olivat kuitenkin viitearvojen sisällä, kun viitearvot ovat niin laajat. Nyt olen jo terve!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2013 klo 16:00"]
[/quote]
Magnesiumin puute on yleisin syy, tämä myös itselläni kun oli samoja vaivoja.
Mulla on pohkeet eläny omaa elämäänsä vuosi kymmeniä. Kuisallista, mutta kuulema vaaratonta. Sitä kiehtovas katsella iltaisin jalat sohvapöydällä, kun telkusta tulee tylsää ohjelmaa.
Mulla samat oireet ja syy löytyi varastoraudan puutoksesta. eli suosittelen testaamaan FERRITIINI arvon. Mulla kaikki muut tulokset ok, ja siksi ei niissä näy varastoraudan puutosta, varsinkaan kun ei ole anemiaa, vaan pitää erikseen pyytää/vaatia ferritiini-testiä. Ja alaraja viitearvoissa on 10, joka on aivan törkeen alhainen ja pitää muuttaa. Ferritiinin pitäisi olla lähellä 100, että on täysin terve. Rautakuurin ja ferritiinin nousun myötä mun oireet ovat hävinneet. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte apua. Nykyään netistä löytyy paljon tietoa ferritiinista. kannattaa lukea ja ei uskoa, mitä esim. julkisella puolella väitetään, koska vähättelee sitä ja se aiheuttaa pahoja puutoksia naisilla varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat oireet ja syy löytyi varastoraudan puutoksesta. eli suosittelen testaamaan FERRITIINI arvon. Mulla kaikki muut tulokset ok, ja siksi ei niissä näy varastoraudan puutosta, varsinkaan kun ei ole anemiaa, vaan pitää erikseen pyytää/vaatia ferritiini-testiä. Ja alaraja viitearvoissa on 10, joka on aivan törkeen alhainen ja pitää muuttaa. Ferritiinin pitäisi olla lähellä 100, että on täysin terve. Rautakuurin ja ferritiinin nousun myötä mun oireet ovat hävinneet. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte apua. Nykyään netistä löytyy paljon tietoa ferritiinista. kannattaa lukea ja ei uskoa, mitä esim. julkisella puolella väitetään, koska vähättelee sitä ja se aiheuttaa pahoja puutoksia naisilla varsinkin.
Mulla kanssa lihasnykinät johtui alhaisesta ferritiinistä, joka oli 9. Jos ei ole rautaa ja kuparia tarpeeksi, niin magnesium ei imeydy. Lakatkaa kouhkaamasta siitä ALS:sta joka välissä..
On ollut, alaraajoissa, kyljissä, selässä, käsivarsissa. Pahimmillaan vaivasi myös öisin, nukkumisesta ei tullut mitään kun puoli koipea nyki. Oli stressaavampi elämänvaihe ja nukkuminen huonoa. Siivosin hetkeksi kofeiinin kokonaan ruokavaliosta, aloin kiinnittää parempiin yöuniin huomiota. Monipuolista ruokaa, magnesiumia purkista, hierontaa, lämpötyyny rentouttajana. Jonkun kerran nykiminen on jäänyt kuntosalireissulle.
ALS on todella harvinainen, todennäköisempää on, että nykinä johtuu jostain muusta. Mulla on nykinyt isommat lihakset jo teininä, silloin se oli vaan huvittavaa eikä ALSista tiennyt mitään. Ymmärrän kyllä pelon, tuo se tuli itselläkin ensimmäisenä mieleen.
Ap