Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tapan rakkauden/tunteet

Vierailija
19.01.2013 |

Mies halusi eron yli 10 vuoden liiton jälkeen. Hän ei rakasta minua enää. (Ehkä rakastaa jotain toista, kieltää... ihan sama.) Mutta miten minä selviän tästä eteenpäin? Saan käytännön asiat järjestymään ym. ym. mutta miten tapan tämän oman rakkauteni? Olen edelleen sitä mieltä että mies oli minulle sopiva ja olisi ollut paljon hyvää minkä päälle rakentaa jne. Rakastan häntä - miten tapan tunteeni ja pääsen eteenpäin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseesi. Ala pitämään itseäsi hyvänä, tee niitä asioita, joista olet itse kiinnostunut ja joista saat hyvän mielen. Aina peiliin katsoessa ajattele, että tuossapa on kaunis ja mukava ihminen.

10 vuotta avioliittoa on hieno saavutus, monet eivät pääse edes siihen. Ajattele sitä yhtenä vaiheena elämässä ja siirry eteenpäin.

Vierailija
2/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jonka kanssa olin vajaat 4 vuotta, päätti ettei jaksa enää suhdettamme. Minä olin koko ajan ajatellut että elämä helpottaa ja olemme selvinneet suhteemme alun haasteista. Rakastan miestä palavasti, hän on ollut mukanani jokaisessa teossa ja ajatuksessa. Yhdessäolomme oli ihanaa, erossa oleminen (ja sitä piisasi) ihan kamalaa. Seksi toimi taivaallisesti. Puhuimme tuntikausia.

Nyt sitten pitäisi saada tämä mies ulos mielestä ja sydämestä. Kipu on fyysistä ja olen laihtunut 6 kiloa kuukaudessa.

Aika kuulemma auttaa ja prosessointi. Ei kannata paeta tunteita, surua, vihaa ja kiukkua. Meditointi on auttanut pahimmassa ahdistuksessa: kannattaa pysätyä tunnistelemaan miltä tuntuu. Kannattaa myös miettiä, mikä menetyksessä on todellisuutta, mikä oli omaa unelmaa (unelmien särkyminen tosin sattuu yhtä paljon).

Ja, kannattaa mieluummin mennä rakkauden kuin vihan kautta: toinen ei halua, hänellä on syynsä, anna hänelle anteeksi. Ajattele hyvää hänestä ja suhteestanne: mitä opit? mitä ero opettaa? ja että olet tämän jälkeen parempi ja vahvempi ihminen. Keskity omaan hyvinvointiisi.

Halaus. Tämä on ihan hirveää ja voi kestää kauan. Olen hyväksynyt sen, että osa kivusta jää minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ahdistaa. Mies on nyt matkoilla ja ikävöin häntä... Lasten takia on pakko jaksaa eteenpäin.

Tämä tuntuu niin väärältä.

Vierailija
4/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos se rakkauden tunne ei koskaan katoakaan, ei siitä ole kyllä mitään haittaa oman elämän jatkumisen kannalta...

- ohis

Vierailija
5/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallisia tunteita ovat itsekkyys ja omistushalu, ja toki kaipauskin liian voimakkaana tuntuessaan (mutta silloin siihen yleensä sekoittuu noita kahta ensin mainittua).

Rakkaus ei ole haitaksi kenellekään.

Vierailija
6/6 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus onkin ehkä vähän vaikea määritellä, lähinnähän siihen liittyy erilaisia tunteita. Joista esim. ikävä tulee olemaan varmasti kova. Olen aina viihtynyt hyvin mieheni seurassa ja elämä ilman häntä tuntuu surulliselta.

Kiitos kaikille tsempeistä ja hyvistä kirjoituksista.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi