Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:aa ja Yleä inhoavat, mitkä tiedotusvälineet ovat riittävän oikeistolaisia makuunne?

Vierailija
19.01.2013 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että lehdet eivät palkkaa oikolukijoita, juttujen kieliasua ei tarkisteta ennen julkaisua. Jutuilla on myös enemmän kiire julkaistavaksi kuin entiseen maailman aikaan. Toimittajien koulutustaso lienee sama kuin ennenkin.

Vierailija
22/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkohemmot tekniikan puolella ovat sitten erikseen. Toimittajalla tulee olla yleissivistystä, ei sinne mistään amiksen putkilinjalta tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja tosiaan on vapaa ammatti. Alalla on yhtä lailla medianomeja kuin yliopistotutkinnon suorittaneita.

Itse en ole mitään varsinaista toimittajuuteen valmistavaa koulua käynyt, vaan opiskelin suomen kielen maisteriksi lukien samalla muutamaa monitieteistä, yhteiskunan järjestelmiin perehdyttävää ja yleissivistävää sivuainetta. Sillä humanisti pääsi alalle.

Medioissa, joissa olen työskennellyt, toimittajakanta on ollut aatteiltaan ja taustoiltaan hyvin monipuolista. Toimittajien omat kannat toki voivat näkyä näkökulmavalinnoissa, mutta jokainen ammattitaitoinen tekijä kyllä peilaa työtään lukijakuntaan. Itse olen arvomaailmaltani vasemmistolainen ja myönnän kyllä nostavani esiin usein aiheita, jota jotenkin kytkeytyvät yhteiskunnallisiin epäkohtiin/sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen. Ei minulla silti ole ollut vaikeuksia työskennellä vahvasti kepulaiseksi mielletyssä sanomalehdessä. Siitä omasta puoluekannasta kun ei ole tapana tehdä numeroa.

Vierailija
24/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pysyn Kansan uutisissa.

Vierailija
25/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaa ohjailevat maksetut uutiset eivät ole mitään perkeleen uutisia. Asioita revitään irti asiyhteyksistä ja pamautetaan lehden etusivulle jotain ala-arvoista ja erittäin törkeää.

Johan tuostakin on tullut jo päivänvaloon juttua, EU-asioistakin on uutisoita VAIN myönteisiä asioita. Tällaista saa rahalla.

Vierailija
26/26 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajien koulutustaso lienee sama kuin ennenkin.

Noup. Nämä 25 vuotta toimittajina työskennelleet, ns. vanhan polven toimittajat, ovat usein yo-merkonomeja. Näin ainakin useimmissa näkemissäni työpaikoissa. He ovat siltä ajalta, kun töihin vain mentiin. Itse aloin saada tuplasti enemmän työhaastattelukutsuja, kun ylin oppiarvoni vaihtui kandista maisteriksi. Toki myös opintojen loppuunsaattaminen katsotaan aina eduksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan