Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on olla "kaupan kassa"?

Vierailija
19.01.2013 |

Itse ajattelin ihan oikeasti hakeutua johonkin marketin kassalle töihin. Pääsee paljon helpommalla kuin nykyisessä työssäni jossa mikään ei riitä. Tilikin on täysillä tunneilla, kokemuslisillä ja vuorolisillä yli 2000. Kelpais.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työ on perinteinen naisen työ. Lisäksi se näyttää siltä, että ihminen vain istuu liukuhihnan takana perse homeessa eikä tee enempää kuin lehmä laitumella.

Tämä kaikki on tietysti fuulaa. Suomessa on paljon töitä, joissa tosiaan saa kohtuuliksan ja jotka eivät aja ihmistä hulluuteen stressaavuudellaan. Sama on monet tehdastyöt. Rahaa tulee todella hyvin, yli 3000 eur kuussa ja työolot ovat tehdas-sanasta huolimatta hyvät ja siistit.

Suna lähtisin ilman muuta kaupan kassaksi. Se on mainettaan parempi duuni. Itse olen älyttömän stressaavassa työssä. Työkäveri lähti juuri saikulle verenpaineet hälyttävän korkealla. Palkkamme on vähän kaupan kassaa parempi, mutta onko sen väärtiä, kun heräilee joka yö viikolla klo 4 stressiin ja lopulta palaa loppuun?

Vierailija
22/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on (ollut) töissä vaikka minkälaisen koulutuksen saaneita ihmisiä. Yksi lukee lakia yliopistossa, toinen on melkein valmis fysioterapeutti, yksi valmistui viime keväänä lähihoitajaksi ja yksi sosionomiksi. Merkonomeja on useampi, mutta suurin osa on ylioppilaita tai peruskoulun käyneitä, mutta silti tosi hyviä työssään. Kaupan alan työ kun on sellaista ettei sitä koulussa voi oppia, sitä pitää tehdä. Tietysti on omat koulutuksensa eri hommissa oleville, mutta ne käydään työn ohessa ja juuri sitä omaa työtä silmällä pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin puuduttavaa työtä, että ihmettelen miten joku jaksaa loppuikänsä. Tein itse tuota 8 (!!!) -vuotta, kun etsin itseäni ja ammatillisia kiinnostuksiani.

Kokemuslisillä palkka mukava, vaan ei jaksaisi enää päivääkään tuota 8-9 -tuntista "moi. *piip piip piip* 15,60€, kiitos. Kuitti ole hyvä".

Vierailija
24/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) paska palkka, esim. itse sote-alalla ohjaajana, palkka 3000€/kk ja työ on mielekästä ja fyysisesti helppoa

2) ei minkäänlaisia haasteita, 16v kesätyöntekijäkin osaa hommat mallikkaasti kun opettaa

3) kaikki päivät suht samanlaisia, kaikki on kaavamaista.

Sitä työtä tehty opiskelijana ja kesätyöt, onneksi NEVER again

Vierailija
25/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla ja siis kaikki hommat kaupassa on helvetin tylsää, se oli itselle ainakin nuorena siinä hirveintä. Palkkakin on huono ja työehdot, mutta siis aivan helvetin tylsää. Kyllähän sitä hetken kestää, mutta koita keksiä parempi pitkäaikainen ratkaisu.

Vierailija
26/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kaupan kassa on ihminen, jonka kanssa tulee asioitua joka päivä. Olis kamalaa jos teitä ei olis.

Vierailija
27/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.

Tämä minuakin huvittaa. Sukulaislikka oli kauppakorkean aikaan mäkkärissä ja oli monet kerrat saanut kuulla, että kannattaisi opiskella. Kerran hän oli sitten saanut tarpeekseen ja sanonut, että huomenna on talousoikeuden tentti, haluatko kysellä, kun varmaan osaat paremmin. Oli mennyt sanoja punaiseksi.

Vierailija
28/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla tai kaupassa yleensäkin työskentelyssä vaaditaan rautaisia hermoja. Ei siksi, että tarvitsee olla todella tarkka tai työ olisi rankkaa. Vaan siksi, että osa asiakkaista on täysiä idiootteja.

Kertaakaan en ole ilkeästi sanonut, mutta kyllä käy hermoille, kun asiakas haukkuu syyttä.

Esimerkiksi tuoteryhmävastaavana tiesin, ettei meillä ole tuotetta valikoimissa. No tämä herra oli täysin varma siitä, että otamme lapun aina pois, kun tuote loppuu. Että tilatkaa sitä lisää, kun aina on loppu. Valehtelija myös olin, kun kerroin edelleen ystävällisesti, ettei tuote kuulu valikoimiin. Lähdin hiljalleen tilanteesta pois, kun jankkaus ei loppunut. Kassalla asiakas oli ollut ystävällinen.

Vierailija
29/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla tai kaupassa yleensäkin työskentelyssä vaaditaan rautaisia hermoja. Ei siksi, että tarvitsee olla todella tarkka tai työ olisi rankkaa. Vaan siksi, että osa asiakkaista on täysiä idiootteja.

Kertaakaan en ole ilkeästi sanonut, mutta kyllä käy hermoille, kun asiakas haukkuu syyttä.

Esimerkiksi tuoteryhmävastaavana tiesin, ettei meillä ole tuotetta valikoimissa. No tämä herra oli täysin varma siitä, että otamme lapun aina pois, kun tuote loppuu. Että tilatkaa sitä lisää, kun aina on loppu. Valehtelija myös olin, kun kerroin edelleen ystävällisesti, ettei tuote kuulu valikoimiin. Lähdin hiljalleen tilanteesta pois, kun jankkaus ei loppunut. Kassalla asiakas oli ollut ystävällinen.

No minä taas pärjäsin hyvin noissa haastavissa tilanteissa, ja siis niin että asiakkaan sai lähtemään tyytyväisenä. Mutta koska kaupan alalla ei osaamisia juuri arvosteta (ei mitään uramahdollisuuksia etenemisineen tms), niin lähdin opiskelemaan ammattikorkeaan sosiaalialaa. Valmistun piakkoin, kauppatyöt jätin jo ajat sitten.

Vierailija
30/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.

Mitä hauskaa siinä on, että joku hemmetin k...pää loukkaa toisia ihmisiä? Jos olisin ollut lähettyvillä, niin olisin kyllä antanut arvoisan herran kuulla kunniansa.

Vierailija
31/49 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelen kaikkien asiakkaiden kanssa.Muistan myös lapset ja asiakkaat kertovat mulle surunsa ja murheensa kuten myös ilonsa.

Yllättävän paljon ehtii kuulemaan sen muutaman minuutin aikana asiakkaan elämästä.

Olen asiakkaista siis aidosti kiinnostunut ja niin aikakin menee nopeaan.

Olen keskisuuren marketin kassa ja meillä on paljon muutakin hommaa kassatyön lisäksi.

Lehdet,tupakat, pullohuone jne.

olen 25 vuotta ollut kaupan alalla ja siellä mättää tuo huono palkka ja vähäiset tunnit. Mulla on ollut onnea saada tehdä suurimmaksi osaksi täyttä päivää, mutta se ei todellakaan ole tavallista.

Minun elämästäni ei kenenkään kassan tarvitse tulla utelemaan! Vaihtaisin hihnaa heti.

Vierailija
32/49 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelen kaikkien asiakkaiden kanssa.Muistan myös lapset ja asiakkaat kertovat mulle surunsa ja murheensa kuten myös ilonsa.

Yllättävän paljon ehtii kuulemaan sen muutaman minuutin aikana asiakkaan elämästä.

Olen asiakkaista siis aidosti kiinnostunut ja niin aikakin menee nopeaan.

Olen keskisuuren marketin kassa ja meillä on paljon muutakin hommaa kassatyön lisäksi.

Lehdet,tupakat, pullohuone jne.

olen 25 vuotta ollut kaupan alalla ja siellä mättää tuo huono palkka ja vähäiset tunnit. Mulla on ollut onnea saada tehdä suurimmaksi osaksi täyttä päivää, mutta se ei todellakaan ole tavallista.

Minun elämästäni ei kenenkään kassan tarvitse tulla utelemaan! Vaihtaisin hihnaa heti.

Voi luoja 😂😂😂😂😂

No ei nyt kukaan ehkä ala ihan tuntemattomalta kukaan utelemaan toisen elämää eikä sitä kenenkään tarvitse alkaa tilittämäänkään.

Tuossa nyt ehkä ajettiin takaa sitä, että moni vakioasiakas voi tulla vuosien varrella tutuksi ja itse sitten kertovat asioistaan siinä ostosten piippausten lomassa.

Vierailija
33/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on että täällä ihmiset sanoo että kassalla työskentely ois jotenkin helppoa. Ite tehny tätä nyt pari kesää pakosta... Ja voin sanoo että tää työ on hemmetin raskasta henkisesti ja fyysisesti. Joka päivä mun hermoja koetellaan ja joka päivä kassoja ei oo palkattu tarpeeksi, joten saat kaiken paskan niskaas jos kassat kulkee liian hitaasti...( Kassat on tyylii eka mistä säästetään jos kaupassa menee huonosti) Sellasella asenteella kannattaa sinne mennä ettei nopeuta tahtia asiakkaiden takia, siinä vaan autetaan kauppiasta ja työnanantajaa pistämään rahaa heidän pussiinsa, ja todennäkösesti säästävät lisää kassoista... Mitään et saa sanoo ja sulla ei saa olla minkäänlaista itsekunnioitusta. Täytyy vaan sanoa kiitos ja näkemiin.

Alottelijan palkalla vedän ja se on 9.80€ tunti, joka ei todellakaan riittäis mihinkään jos siitä verot menis, sillä tunteja on joskus liian vähän. Itseä ei myöskään nappaa tän työn epäsäännöllisyys. Millonkin mennään iltaan js aamuun ja viikonloput töissä. Jotenkin oma elämä menee siinä ihan sekasin.

Varmasti joku tykkää, mutta itselle tää on ollut kyllä aikamoista kärsimystä, en vois kuvitellakaan olevani kassalla kymmeniä vuosia sillä mut vois seuraavankerran löytää hullujenhuoneelta

Vierailija
34/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vikaa, jos aikoo elää sinkkuna sinkkuyksiössä.

On paljonkin vikaa, jos aikoo hankkia perhettä ja maksattaa asumisesta ja elämisestä yli puolet puolisollaan tai yhteiskunnalla.

Vierailija
35/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään vikaa, jos aikoo elää sinkkuna sinkkuyksiössä.

On paljonkin vikaa, jos aikoo hankkia perhettä ja maksattaa asumisesta ja elämisestä yli puolet puolisollaan tai yhteiskunnalla.

Lisäisin vikalistalle vielä huonot työajat. Eli se puoliso sitten myös pääosin kasvattaa ne jälkeläiset, sillä aikaa kun toinen vanhempi on siellä kassalla.

Oikea lottovoitto kyllä kassan kanssa tehdä lapsia!

Vierailija
36/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla omassakin marketissa olleet jotkut samat tädit töissä niin kauan kun olen ollut elossa, joten kaiketi tykkäävät työstään.

Vierailija
37/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kokee myymälätyön just siksi yksitoikkosen tylsänä koska monessa paikassa he tekee vain perus kassatyötä. Jos annettaisiin muutakin hommaa, vastuuta ja vähän luotettaisi nuoriin, niin homma tuntuisi mielekkäältä vaikka lyhelläkin aikavälillä.

Ei se kassakaan arvosta asiakasta joka käyttäytyy huonosti. Jotkut vinoilee ystävällisen näköisenä takaisin, toiset tarjoaa minimipalvelun ilman hymyä tai heippaa tälläsille. Onneks itellä on mukavia asiakkaita, kpäitä vain muutama vuodessa.

Vierailija
38/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestäni vikana on mm. surkea palkka, vuorotyö, työn tylsyys, ikävät asiakkaat.

T. Entinen kaupan kassa.

Vierailija
39/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa tienaa yli 2000e,missä?

Kertokaa ihmeessä, itse olen tehnyt kaupankassan hommia n.5vuotta ennen lasten saantia eli työt loppui 3vuotta sitten.

Silloin täysillä tunneilla tienasin parhaimmillaankin n.1350e siis käteen jäävä osuus.

Ja olin HOK:illa töissä.

Onko palkat nousseet noin paljon?

Aina mulle TES:in mukaan kyllä maksettu ja kokemus vuosien mukaan palkka noussut silti ei tod.lähelläkään tuota 2000e

Täällä toinen kaupan kassa ja kyllä olen saanut käteen tuon n.2000e. Tosin olen K-kaupassa, jossa kauppias voi määrittää työtunnit.

Vierailija
40/49 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia melkein kaikki,firma näin säästää lomarahoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän