Mitä vikaa on olla "kaupan kassa"?
Itse ajattelin ihan oikeasti hakeutua johonkin marketin kassalle töihin. Pääsee paljon helpommalla kuin nykyisessä työssäni jossa mikään ei riitä. Tilikin on täysillä tunneilla, kokemuslisillä ja vuorolisillä yli 2000. Kelpais.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
No omasta mielestäni vikana on mm. surkea palkka, vuorotyö, työn tylsyys, ikävät asiakkaat.
T. Entinen kaupan kassa.
Ai niin ja usein niissä soppareissa ei ole täysiä työtunteja. Ja monessa kaupassa on liian vähän henkilökuntaa töissä työmäärään nähden. Jotkut asiakkaista ovat suoraan sanoen vaaraallisia.
Ainoa hyvä puoli kassan työssä on se, että työt ei seuraa kotiin.
Ei mitään vikaa <3
Kaikki tehkööt mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.
Tämä on just tätä mitä tulin kommentoimaan! Kaupan kassana olossa ei ole mitään vikaa ja jos ihminen sopii asiakaspalvelutyöhön, niin juuri näin.
Mutta, Suomessa nyt vaan yliarvostetaan koulutusta ja titteleitä, vaikka kaikille maistereille ja tohtoreille ei edes ole työtä tarjolla!
Saa olla pudistelemassa limaisia setämiehiä iholtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä puoli kassan työssä on se, että työt ei seuraa kotiin.
Samat ruuat sulla on siellä kotona jääkaapissa kuin kaupan hyllyissäkin, joten kyllä ne seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.
Tämä on just tätä mitä tulin kommentoimaan! Kaupan kassana olossa ei ole mitään vikaa ja jos ihminen sopii asiakaspalvelutyöhön, niin juuri näin.
Mutta, Suomessa nyt vaan yliarvostetaan koulutusta ja titteleitä, vaikka kaikille maistereille ja tohtoreille ei edes ole työtä tarjolla!
Olen maisteri ja viihdyn kassatyössä paremmin kuin koulutustani vastaavasda työssä. Tehkööt kukin mitä haluaa. Toisten työtä ei pidä vähätellä tai halveksia vain, koska ei sitä itse halua tehdä. Luojan kiitos ihmiset tykkää eri asioista.
Ei kaupan kassana olossa mitään vikaa ole.
Itse työssä on aika paljonkin:
Työ on tylsää ja itseään toistavaa
Ikävät ja vaikeat asiakkkaat
Vuorotyö
Kehno palkka (korreloi työn helppouden kanssa)
Fyysinen yksitoikkoinen työ rasittaa kehoa
Arvostuksen puute, niin työnantajan kuin yhteiskunnan puolesta
Työn merkityksen puute, lähes tarpeeton useimmille asiakkaille (itsepalvelukassa)
Usein huono työyhteisö
Vaikea saada kokoaikatyötä
Työn helppoudella en tässä tarkoita kokonaisuutta, joka voi olla fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa, vaan sitä että ainoat tarvittavat taidot ovat oppia kassaohjelma, löytää viivakoodi ja sanoa päivää. Olen itsekin ollut kassalla töissä, en siis väheksy tätä työtä, sen oppimiseen ei vaan kovin paljoa tarvita.
Työssä tärkeimmät asiat ovat kuitenkin asian kiinnostavuus, merkityksellisyys, arvostus, työyhteisö ja palkka. Ja mikään näistä ei kaupan kassalla useimmin toteudu, kun taas vaikka hoitajat tekevät merkityksellistä ja monien arvostamaa työtä.
Mitä ne mielenkiintoisemmat myymälätyöt sitten sisältää?