Mistä päin Roomaa kannattaa ottaa hotelli?
Miehen kanssa ollaan lähdössä tonne ekaa kertaa huhtikuussa. Ihan pahimpaan turistirysään ei haluttaisi majoittua, mutta mielellään kuitenkin kävelyetäisyydelle kaikesta kiinnostavasta (perusnähtävyydet ja keskihintaiset kaupat). Osaisiko joku antaavinkkejä?
Kommentit (26)
Käy lukemassa Suomi24:n matkailusta Rooma-keskustelut.
ihan toimiva, siisti hotelli. Aamiainen ei kovin kummoinen.
Trasteverestä, siellä on parhaat ravintolat ja mukavaa aluetta jossa ei niin paljon turisteja. Historiallinen keskusta, Centro storico on myös kiva sijainti hotellille, lähellä on spagna-metroasema ja raitiovaunulinjoja.
Lähemmäs Piazza Veneziaa ja Colosseumia jos antiikki on kova sana. Shoppailijalle Piazza venezia ja Termiini varmasti on mieluisia. Rooman keskusta on aika pieni, joten joka paikkaan voi kävellä, mutta jos taksikaan ei ole älyttömän kallis jos aina ei jaksa.
Löytyy juna-aseman läheltä, on kohtuuhintainen mutta hyvä. Sitä on käyttänyt myös Aurinkomatkat 40 vuotta, ja sillä firmalla taso on kova!
Itse varasin toukokuulle huoneen suoraan hotellilta, reilu satanen per yö. Lisäksi omistajan rouva on suomalainen, joten aspassa saattaa olla suomenkielistä palvelua!
Tärkeimmät nähtävyydet lähellä. Tuttavani joka tuntee Rooman paremmin kuin kotimaiset kaupungit yöpyy aina Ranierissa :)
on aika kompakti. Eka kerralla kun menin kaverin kanssa otimme hotellin Trasteverestä. Olimme joka tapauksessa koko päivän menossa ympäri kaupunkia ja sitten oli ihana palata hotelliin siistiytymään ja mennä siellä Trasteveren tunnelmallisille kujille ravintolaan syömään ja juomaan ja sitten pötkähtää nukkumaan kun nopeasti pääsi hotellille. Nyt olemme menossa koko perheen kanssa ja otin hotellin läheltä Via Venetoa/Borghesen puistoa, sieltä pääsee helposti liikkumaan metrolla ympäriinsä (Spagna ja Barberini), lasten kanssa kun ei pystytä kävelemään koko päivää. Ei Trasteverestäkään ole vaikea mennä Centro Storicoon, ratikka vie ihan lähelle ja bussilla (sillan yli Tiberin toiselta puolelta) pääsee nopsasti Vatikaaniin.
Olin roomassa lokakuussa kahden kaverini kanssa, ja meillä oli hotelli terminin vieressä kaupungin puolella. Oli suloinen neljän huoneen halpa hotelli, napoleon roma centro nimeltään, voin kyllä suositella. Terminin toinen puoli on kuulemma prostituutio& huumealuetta, älkää menkö sinne. Roomassa kaikki on melko lähellä keskustaa, mekin asuimme ns. Kaupungin laidalla, mutta vain kerran otimme metron: kaupungin toisella puolella olevaan vatikaaniin, kun halusimme olla ajoissa. Muuten kävelimme päivät ja illalla tulimmetaksilla kotiin, maksoi n. 10 e mistä päin keskustaa vain (:
lähinnä minulta on sen parhaimman hotellin nimi hukassa - olimme joskus siellä ja olisi kiva varata huone samasta hotellista seuraavalle reissulle. 7
Tästä tykättiin enemmän, paremmalla paikalla ja samantasoinen hotelli.
http://www.hoteldepetris.com/en/index.html
Ollaan Roomassa n.kolmen vuoden välein.
En missään tapauksessa menisi Terminille saakka. Se on kaukana "keskustasta", eikä alue ole hyvä.
Roomassa kannattaa ihan oikeasti panostaa hotellin sijaintiin. Vaikka hinnat hiukan kirpaisisivat, säästää paremmalla paikalla olevassa hotellissa niin paljon aikaa ja vaivaa, että se kannattaa.
Jos katsot kartasta, voisit hahmottaa vaikka (Tiber-joen itäpuolella) alueen Villa Borghesesta lounaaseen Isola Tiberinaan saakka niin, että Tiber-joki on rajana. Tiberin (italiaksi Tevere) länsipuolella taas esim. Via Ottavianosta joelle on ok/hyvää aluetta.
Moni yöpyy Trasteveressä, koska se on lähellä keskustaa ja edullisempi. Parhaimpia hotelleja et kuitenkaan sieltä löydä. Jos menisin esim. häämatkalle, en varaisi hotellia Trasteverestä (eli "Tiberin toiselta puolelta", kuten vapaa suomennos voisi kuulua).
Jos haluaa syödä rennommin ja halvemmin, voi siellä toki käydä jonakin iltana illallisella tms.
Mozart, Canada ja Delle Nazioni kaikkein paras. Näistä olen ollut Canadassa - sijainti syrjäinen, vaikka itse hotelli hyvä ja Delle Nazioni -hotellissa, joka oli loistopaikalla Fontana di Trevin suihkulähteen lähellä ja hotellinakin hyvä.
Mozart, Canada ja Delle Nazioni kaikkein paras. Näistä olen ollut Canadassa - sijainti syrjäinen, vaikka itse hotelli hyvä ja Delle Nazioni -hotellissa, joka oli loistopaikalla Fontana di Trevin suihkulähteen lähellä ja hotellinakin hyvä.
sillä 4 tähteä, della nationilla vain 3. Kannattaa myös katsoa tripadvisorin arvostelut, ne kertovat paljon..
sillä 4 tähteä, della nationilla vain 3. Kannattaa myös katsoa tripadvisorin arvostelut, ne kertovat paljon..
yleensä majoittuneet, siitä on niin hyvät yhteydet joka paikkaan. Turvattomuutta en ole kokenut koskaan.
Trastevere on myös suositeltava ihan oman viihtyisän ilmapiirin vuoksi:)
Itse käytän nykyisin halpojen hotellihuoneiden löytämiseen sivustoa http://1i.fi/hotelli , josta en vuosi
sitten ollut kuullutkaan, mutta joka toimii paremmin kuin uskalsin toivoa !
Sivusto vertailee yli sadan eri varaussivuston hintoja ja näyttää niistä edullisimmat. Ainakin itseäni on helpottanut, kun näkee hinnat yhdeltä sivulta eikä tarvitse käydä monia erikseen läpi.
Navona on alueena tosi hyvä!
Kävelymatka suurimmille ja "tärkeimmille" nähtävyyksille. Me ei viikon aikana käytetty taksia/julkisia lainkaan vaan käveltiin ympäriinsä.
Sijainti oli mielestäni hyvä, koska lentokentältä pääsi kätevästi junalla kaupunkiin ja hotelli oli kävelymatkan päässä asemalta. Aseman aukiolla oli takseja ja bussiasema, joten yhteydet eri paikkoihin olivat loistavat. Kävelymatka Colosseumille oli ehkä 10 min. jos sitäkään.
Alueella on paljon erihintaisia hotelleja. Meillä oli halpa, mutta hyvä.
Terminin asemaa on kuvailtu turvattomaksi paikaksi etenkin viikonloppuöisin, mutta emme me siellä olleet öiseen aikaan.