Ipad 2 vai Samsung Galaxy tab?
Kumman ostan miehelleni synttärilahjaksi? Tarkoitus olisi käyttää sitä lukulaiteena, katsoa elokuvia ja surffailla netissä.
Kommentit (7)
Samsungilla on turhaa monimutkaisuutta mukana eikä kuitenkaan enempää toimintoja, perusasiat vain hankalampia.
En tarvitse tablettia näin pienellä näytöllä. Lukeminen tuntuu vaikealta niin pienellä.
En tarvitse tablettia näin pienellä näytöllä. Lukeminen tuntuu vaikealta niin pienellä.
7" optimikoko.
Jaksaa pitää myös kädessä ja voi ottaa matkalle.
Mahtuu povitaskuun.
Tarkempi näyttö, nopeampi.
Näkee myös autolla ajaessa verrattuna pieneen navigaattoriin/kännykkään.
Mutta ittepähän asian päätät.
On totta, että ipad ei toista niitä videoita, joissa on käytetty flash-tekniikkaa, mikä tarkoittaa aika isoa osaa videoista. Kuitenkin ipadille voi ladata sekä näiden videontarjoajien omia tarjoajakohtaisia sovelluksia (esim yle areenalle tai youtubeen) tai sitten erillisen flash-sovelluksen. Niitä saa istoresta.
Näinden tärkein erohan on siinä, että ipadiin voi periaatteessa ladata sovelluksia (siis ohjelmia) vain applestoren kautta. (niiden tuottaja voi tällöin olla kuka vaan, mutta kaikki on periaatteessa applen hyväksymää ja jossain määrin kai testaamaakin ja esimerkiksi virusten saamisen vaara on näin aika mitätön. Suurin osa niistä on myös aika halpoja, melkoinen osa jopa ilmaisia. Homma on helppoa ja takuuturvallista - mutta jossain määrin hidasta, koska siinähän kestää joskus viikkojakin, että ne sovelluket pääsevät systeemin läpi applestorelle myytäviksi. Galaxyille sen sijaan voit itse ladata ja jos osaat niin jopa koodata ihan mitä huvittaa. Homma toimii juuri sillä nopeudella kuin itse onnistut sovelluksia löytämään, mutta niiden toimivuus ja turvallisuuskin on sitten vain ja ainoastaan sinusta kiinni samalla tavalla kuin pc-maailmassakin. Tuon applen 'lataa vain istoresta' asetuksen pystyy kyllä purkamaan, jos on nörtti, mutta siitä ei ole kovin suurta hyötyä, koska istoren ulkopuolella tarjolla olevat apple-sovellukset ovat yleensä aika surkeita.
Samsung totta kai, Applen laitteissa pelkkä merkki tuo lisää hintaa..
https://www.diginyt.fi/samsung-esitteli-galaxy-unpacked-tapahtumassa-tu…
Mulla oli tämä ongelma kun ostin isänpäivälahjaksi isälle tabletin... Kävin vertailemassa noita tabletteja ja olin ajatellut että varmaan en iPadia osta kun se on niin kallis, mutta ne muut tuntui kyllä niin paljon huonommilta käyttää että tuli ostettua se iPad kumminkin.