Olen laihtunut 12 kg eikä kukaan huomaa.. Paitsi mä.
Saas nähdä koska ensimmäinen ihminen sanoo jotain ja kuka se lieneekään.. tsemppii mulle!
Kommentit (26)
Voi ne huomata, mutta olla hienotunteisina hiljaa. Mä en kommentoi kenenkään tuttavieni painoa, en suuntaan enkä toiseen. Vasta, jos ne itse ottaa asian puheeksi, saatan sanoa jotain. Ja silloinkin kiltisti.
Hieno saavutus, 12 kiloa on huippua!
vähän siitäkin, missä ajassa olet tuon 12 kg laihtunut ja paljonko se on prosenteissa lähtöpainosta. Joka päivä sinut tapaavat ihmiset ei välttämättä huomaa hidasta painon pudotusta.
Syitä voi tietysti olla monia muitakin kateudesta alkaen. Joka tapauksessa, tsemppiä sinulle, aiot sitten jatkaa painon pudotusta tai et. Saavutus on hieno!
todella lihavalla kaverillani vastikään... Mutta en kyllä huomauta painon nousuista tai laskuista enää kellekään muutenkaan.
Aikanaan yksi tuttavamies oli selkeästi pudottanut painoaan, huimaavasti, ja kun sanoin että näyttää hyvältä, reuhaantui täysin ja kauhea kysely ja irvailu eikö hän aiemmin sitten näyttänyt kivalta. Hohhoijaa.
että aina joku tulee huolestuneena kommentoimaan "riutunutta" olemustani. kaveri taas oli pudottanu yli 15 kg, eikä kaikki meistä läheisistä kavereista huomannut mitään. mulla lähtöpainoa alle 60kg, kaverilla joku 90kg.
Mulla raja oli 10kg, sen jälkeen ihmiset alkoi sanoa että olen laihtunut. Nyt kokonaispudotus on 25kg, meinaa olla tunnistusvaikeuksia sellaisilla joita en ole nähnyt pitkään aikaan.
ikinä kommentoi kenenkään painoa enkä odota, että kukaan kommentoi munkaan painoa. Tiputin itsekin 12 kg toissa vuonna, nyt paino 56gk. Muutama sanoi jotain painosta tai hoikkuudesta, mutta en koe sitä millään tavalla imarteluna tai kohteliaisuutena. Jokainen on sitä kokoa kuin itse haluaa. Toi oli ensimmäinen kerta kun laihdutin ja oli vielä helpompaa kuin olin kuvitellut eli sinälläänkään en ymmärrä painonpudotuksen jatkuvaa ihannointia.
Ja mä en huomannut oman mieheni 20 kilon painon pudotusta ennenkuin naapuri kertoi. "sun mieheshän on hienosti saanut painoa pudotettua ja suht lyhyessä ajassa!" Aijaa.. ja päivittäin ollaan tekemisissä ja pussaillaan ja kosketellaan.
Joten en taatusti huomaa kavereidenkaan laihtumista tms. Minuu ei kiinnosta minkä näköisiä ja kokoisia ihmiset ovat. Lähinnä kiinnostaa mitä pään sisällä tapahtuu.
Hieno saavutus sultakin. Mutta laihdutitko sä muita varten vai itseäs?
Itse kerran sanoin kaverilleni että "sä olet tai tainut hoikistua muutaman kilon" ja oli kuulemma laihtunut 10kg. En ollut varma olisko pitänyt nolottaa vai ei...
ikinä kommentoi kenenkään painoa enkä odota, että kukaan kommentoi munkaan painoa. Tiputin itsekin 12 kg toissa vuonna, nyt paino 56gk. Muutama sanoi jotain painosta tai hoikkuudesta, mutta en koe sitä millään tavalla imarteluna tai kohteliaisuutena. Jokainen on sitä kokoa kuin itse haluaa. Toi oli ensimmäinen kerta kun laihdutin ja oli vielä helpompaa kuin olin kuvitellut eli sinälläänkään en ymmärrä painonpudotuksen jatkuvaa ihannointia.
Alle 40-v paino lähtee helpommin kuin sitten vanhempana.
Monet eivät viitsi kommentoida, koska se paino on useille arka paikka. Mä olen jojolaihduttaja ja jos joku kehuu mun kaunistuneen karistuneiden kilojen myötä ja kun seuraavan kerran nähdään, niin olenkin taas lihava mursu, niin se on meille molemmille noloa.
Kyllä ne varmaan huomaa, mutta ei kaikki aina halua sanoa mitään, kun paino on niin henkilökohtainen asia.
Vaatteet päällä ja jos edelleen ylipainoa niin ei kai sitä niin huomaakaan... tsemppii siis sulle!
Mua taas ahdistaa, kun hyvänpäivän tututkin katsovat aiheelliseksi lähestyä mua ja niiden on ihan pakko jotain huomauttaa mun ulkonäöstä.
Olen nyt saanut kaikkiaan laihdutetuksi 23 kg ja tuntuu, että olisin paikallinen julkkis.
Ei ne ennenkään kommannut mun ulkonäköä, miksi nytkään pitää?
Ihan terveydellisistä syistä sen tein ja kaikki nyt onnittelee, ja kertoo kuinka hyvältä mä näytän.. todellakin, olinko ennen kamalan näköinen? Oikeesti en tunne oloani henkisesti hyväksi, kun pitää vahtia syömisiä. Vanne ahdistaa tuon tuosta, mutta päivä kerrallaan ateria kerrallaan.
Alle 40-v paino lähtee helpommin kuin sitten vanhempana.
Noin minakin kuvittelin, kunnes pudotin 14 kiloa 3 kuukaudessa, eika ollut edes vaikeaa. Olen 56 vuotias ja kilot olivat tulleet pikkuhiljaa.
Tietysti asia on yksilokohtainen, mutta yleistyksena ei pida paikkaansa.
Mä olen lihonut ja laihtunut vuosen varrella monta kertaa 10-15kg eikä kukaan ole kommentoinut mitenkään.
Missä aikuiset ihmiset kinnittää tollasiin huomiota?
Jos sin paino nyt onkin tippunut mallista "ryhävalas" malliin "ylipaisunut virtahepo", niin ei normipainoiset tuollaista eroa vielä huomaa. Sama vanha läski sä niille olet edelleen.
Ja mä en huomannut oman mieheni 20 kilon painon pudotusta ennenkuin naapuri kertoi. "sun mieheshän on hienosti saanut painoa pudotettua ja suht lyhyessä ajassa!"
Jos sin paino nyt onkin tippunut mallista "ryhävalas" malliin "ylipaisunut virtahepo", niin ei normipainoiset tuollaista eroa vielä huomaa. Sama vanha läski sä niille olet edelleen.
Miten joku voi kuvitella, etta kenellekaan voi sanoa noin pahasti ihan tosta vaan? Ei tule mieleenkaan , milta se laihduttajasta tuntuu?
Jostainhan se vaikka kuinka ylipainoisen aloitettava, eika tuollaiset kommentit tunnu kenestakaan hyvalta, ei edes sivullisesta!
Miten ihmeessa juuri lihavuudesta nayttaa olevan oikeutettua sanoa torkeita kommentteja! Ei kukaan molayta mitaan vaikka tupakoinnista (joka myos on epaterveellista) tai isokorvaisuudesta (joka myos on esteettisesti erilaista)...kysyn vaan?
Ap:lle hurjasti onnea ja motivaatiota! Projektisi on alkanut hyvin ja siita sita motivaatiota tuleekin!
Nr 17, BMI 22
ap! :) Jatka vaan samaan malliin. Mä tiputin liki 30kg viime vuonna ja vasta kun olin päässyt 20 kg yli, alkoi kommentointi. Yhtäkkiä olinkin vapaata riistaa! Jotkut oikeasti onnittelivat, mutta suurin osa oli kauhistelijoita, että ai kauheeta ootpa laihtunut, älä nyt laihduta enenpää, oot kohta anorektinen, lässyn lässyn lää. No, mä mä nyt en välitä paskan vertaa muitten puheista ja todellakin laihdutin lisää ja laihdutan edelleen. Olin siis yli 90 kiloinen, että ihan reippaasti oli läskiä.
Tai käytätkö erityisen löysiä, kaapumaisia vaatteita? Muuten on vaikea uskoa, ettei kukaan olisi huomannut noin merkittävää laihtumista. Onnea joka tapauksessa :)