Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4v tyttö kysyi mummolta pääsisikö yökylään

Vierailija
16.01.2013 |

Ei ole ollut ennen. Kylässä on käynyt. Eläkkeellä olevalle mummolle asia ei olekaan niin kiva. Sanoi kyllä, että käyhän se joskus, mutta nyt on teatteriretkeä varattu, kylpylämatka edessä, ystävän tapaaminen ja muuta. Että sitten kun ei ole omia menoja tiedossa SAA tulla. Voi kun meillä olisi lämpimät isovanhemmat jotka aidosti tahtoisi viettää aikaa lapsen kanssa :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti lapselle näyttää, miten kaikki muu on tärkeempää. Meillä sama homma. Pyysin kerran apua anopilta silloin kun olin aivan pohjalla, että hän edes hetken voisi olla lasten kanssa, että saan levättyä, niin ei sopinut koska hän ajatteli lähteä sienestämään. Olis kyllä kiva että lapsilla olis isovanhempien kanssa lämpimät välit, mut ei...

ei ap

Vierailija
2/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun pahan mielesi. Mulle ollut todella tärkeää (ja lapsille) että ovat niin tärkeitä isovanhemmille. Toisilla eivät ole olleet kylässä vaikka olisivat päässeet, mutta toisille ovat monesti ja tuntuisi hirvittävältä jos eivät olisi todella tervetulleita. Enkä tarkoita, että pitäisi jättää omat jutut, mutta se aito halu olla lasten elämässä. Voisitko jutella mummon kanssa kahdelleen ja sanoa miten tärkeää olisi, jos pystyisi sitten sopivalla hetkellä toivomaan lapsen kuullen tätä yökylään ja vaikka innostuisi mummokin siitä enemmän, välit lähenisivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, ettei isovanhemmat halua viettää aikaa lastenlastensa kanssa. En tarkoita, että isovanhempien täytyisi elää vain lapsenlapsille, mutta ettei koskaan löydy aikaa (=halua) olla lasten kanssa :O

Meillä on onneksi molemmin puolin isovanhemmat, jotka oikeasti haluavat viettää aikaa lastemme kanssa. Itse pyytävät lapsia yökylään ja hoitavat omasta halustaan. Toinen mummo asuu lähellä ja hän hoitaa usein kuopusta päivän ja lapset ovat silloin tällöin hänellä yhden yön. Toiset isovanhemmat asuvat kaukana, mutta odottavat kovasti lasten lomia, että saavat lapset luokseen pitemmäksi ajaksi. Jos on liian pitkä tauko, tulevat meille muutamaksi päiväksi. Kaikilla isovanhemmilla on hyvä suhde lapsiimme, josta nauttivat kaikki, eniten varmasti isovanhemmat itse :)

Vierailija
4/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi lapsista jo 8 eivätkä kummatkaan ole olleet koskaan mummolla yökylässä vaikka sekä minä että lapset ovat pyytäneet. Katsotaan sitten myöhemmin se sanoo eikä ole koskaan palannut asiaan. Nähdäänkin enää lähinnä synttäreillä ja jouluna kun meitä ei koskaan kutsuta sinne. Ja matkaahan on 15 km.

Harmittaa todella paljon. Mummo eläkkeellä eikä muka aikaa lapsenlapsille.

Vierailija
5/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti on mummoonsa (isäni on kuollut) tosi hyvät välit.

Mikä ihme se yökylä on niin erikoinen seikka, että vain nukkuessa voi välejä pitää yllä isovanhempiin.

Itse tuskin tulen myöskään ottamaan lapsenlapsia yökylään. Kärsin niin pahoista univaikeuksista, että en ala hyppäämään yöllä heräilevien pikkuisten takia enää.

Vierailija
6/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama tilanne. En nyt tarkoita tuota yökyläilyä näin pienenä, mutta muuten on kiinnostus vähäistä.

Vierailija
7/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlasten kanssa, joten ymmärrän täysin sun surun.

Vierailija
8/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa vanhainkodissa?? Ehkä ei ole tullut lämmintä suhdetta jälkipolveen, kun mummot haluaa elää omaa elämää?? Miksi joku sitten kävisi puolituntematonta mummoo ja vaaria katsomassa???

Vierailija
9/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt ymmärtänyt, mikä oli AP:n ongelma. Sekö, että mummolla on oma elämä, eikä voi ottaa 4-vuotiasta yökylään saman tien? meilläkin mummot ovat vireitä ja aktiivisia, kyläilyt täytyy suunnitella ihan kalenterin kanssa useampien viikkojen varoitusajalla. Silti mummot rakastavat lapsenlapsiaan.

Vierailija
10/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmevuotias (3!) ruinaa jatkuvasti yökylään jompaan kumpaan mummolaan ja on tehnyt tätä suurinpiirtein siitä asti kun osannut puhua. Ei yökyläily tarkoita sitä että vanhemmille annetaan breikki ja mahdollisuus hummata tai levätä tms., vaan sillä voi olla merkitystä sille lapselle!

Esim. useimmiten kun lapsemme on mummolassa yökylässä ainoa ero minun ja miehen arkeen on se että nukumme (ehkä) tunnin pidempään.

ja silti on mummoonsa (isäni on kuollut) tosi hyvät välit.

Mikä ihme se yökylä on niin erikoinen seikka, että vain nukkuessa voi välejä pitää yllä isovanhempiin.

Itse tuskin tulen myöskään ottamaan lapsenlapsia yökylään. Kärsin niin pahoista univaikeuksista, että en ala hyppäämään yöllä heräilevien pikkuisten takia enää.

Vierailija
11/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde lapsenlapseen syntyy vain yökyläilyn avulla.

Isoäiti on huono, jos ei halua viettää kaikkea aikaansa lastenlasten kanssa silloin, kun se lapsen vanhempien mielestä on sopivaa.

Oletko itse luopunut ystävistä, harrastuksista, matkoista siksi, että sinulla on lapsi? Tai tietty olet, koska vaadit samaa isoäidiltä.

Vierailija
12/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menoistaan ja pitää niistä kiinni, eikä vanhan ihmisen ole mikään pakko ottaa yövieraita jos ei jaksa ja halua, kai tiedätte, että univaikeudet ovat todella yleisiä vanhemmilla ihmisellä, samoin unilääkkeiden käyttö, eikä silloin lapsista halua ottaa vastuuta. Ja sitä voi olla ikävä selittää nuoremmille, jotka eivät ihan ymmärrä.

Jos mummo on muuten kiinnostunut lapsenlapsistaan, tapaatte muuten, niin varmasti mummosta tulee lapselle rakas ilman yökyliäkin. Meillä ainakin mummoja on rakastettu ihan ehdoitta, sitä isomummoakin, joka ei hirveästi ole jaksanut lähes satavuotiaana lapsenlapsenlapsiaan hoidella. Mutta pelkkä tieto, että tuo ihminen on lapsen oma isomummo, on tehnyt isomummosta rakkaan, ja pienet hetket isomummon sylissä.

Vierailija
13/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On munkin lapsen mummoilla oma elämä, molemmat työelämässä, on menoja ja harrastuksia, mutta silti näkevät lasta monta kertaa viikossa ja toisinaan omasta halustaan ottavat mukaan esim. harrastuksiin, kylään ja jopa reisuuihin. Eikä kalentereita oo koskaan tarvinnu kaivaa esille. Ajatella!

mä en nyt ymmärtänyt, mikä oli AP:n ongelma. Sekö, että mummolla on oma elämä, eikä voi ottaa 4-vuotiasta yökylään saman tien? meilläkin mummot ovat vireitä ja aktiivisia, kyläilyt täytyy suunnitella ihan kalenterin kanssa useampien viikkojen varoitusajalla. Silti mummot rakastavat lapsenlapsiaan.

Vierailija
14/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa vanhainkodissa?? Ehkä ei ole tullut lämmintä suhdetta jälkipolveen, kun mummot haluaa elää omaa elämää?? Miksi joku sitten kävisi puolituntematonta mummoo ja vaaria katsomassa???

ovat eniten hoitaneet lapsenlapsia. Kun heistä ei ole enää hyötyä, ei vanhainkodissa käy kukaan.

Eniten vieraita käy niillä, jotka panostivat harrastuksiin ja ystäviin.

Vierailija
15/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti on huono, jos ei halua viettää kaikkea aikaansa lastenlasten kanssa silloin, kun se lapsen vanhempien mielestä on sopivaa.

Oletko itse luopunut ystävistä, harrastuksista, matkoista siksi, että sinulla on lapsi? Tai tietty olet, koska vaadit samaa isoäidiltä.

Vierailija
16/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten teit lapsia? Ihan noin ot..

Vierailija
17/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse yhdestä yöstä ja lapsen itse pyytämänä, niin suostuminen (tai edes hienovaraisempi kieltäytyminen) olisi osoitus jostain "no life"-mummoilusta?!

Ihan käsittämättömän itse- ja yksilökeskeinen maailmankuva.

Vierailija
18/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse yhdestä yöstä ja lapsen itse pyytämänä, niin suostuminen (tai edes hienovaraisempi kieltäytyminen) olisi osoitus jostain "no life"-mummoilusta?! Ihan käsittämättömän itse- ja yksilökeskeinen maailmankuva.

Suhde lapsenlapseen syntyy vain yökyläilyn avulla. Isoäiti on huono, jos ei halua viettää kaikkea aikaansa lastenlasten kanssa silloin, kun se lapsen vanhempien mielestä on sopivaa. Oletko itse luopunut ystävistä, harrastuksista, matkoista siksi, että sinulla on lapsi? Tai tietty olet, koska vaadit samaa isoäidiltä.

Pitääkö ne lapset oikeasti opettaa noin itsekkäiksi, että kun lausuu toiveen ääneen, se heti toteutetaan?

Vierailija
19/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut koliikkia , sun muuta. Ukki hoiti 10kk ikäistä tyttöä päivät ,kun olin töissä. Sitten leskes jääneen tytön kolme lasta oli meillä, oikeastaan muutaman vuoden. Kesän ja talvella pitkään. Nyt taas pojan avokin lapset haluais olla meillä yökylässä.

Vierailija
20/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku välittämisen mittari, että ottaa yöksi?

Meillä äitini on aina tehnyt niin, että yökyläilijä nukkuu eri kerroksessa kuin hän, oli ikää 3 kk tai 3v. Siksi siellä lapset ei halua yökyläillä.

Äiti sanoi jo meille aikanaan, että öisin nukutaan. Hän toteuttaa sitä edelleen eli yökylään menijä tietää, että kyse ei ole lystistä hauskanpidosta vaan nukkumisesta. Mummia ei saa herättää.

Lasten ei tarvitse oppia, että he ovat maailman keskipiste. Ja isoäidille riittää ihan hyvin, että on lasten kanssa päivällä. Ei se isoäitiys siitä huonone, vaikka haluaa nukkua yönsä.