Jännittää..... mahdolliset opiskelut
Olen 30v, en ole siis opiskellut mitään pitkään aikaan. Lukiosta valmistuin 2002.
Aloitin sen jälkeen ammattikorkean, mutta lopetin vuoden jälkeen, ala ei ollut mun juttuni muutenkaan +sairastuin.
Vähän kaikenlaista mahtuu näihin vuosiin, osikelu ei ole ollut yksi niistä asioista... Tai no, "opiskelin" lähihoitajaksi oppisopimuksella, mutta sitä ei voi laskea koska "tenteistä" pääsi läpi lukemattakin ja kotitehtävätkin oli sellaisia että edellisyönä niitä kirjoitti ja antoi sitten opettajalle.
No, nyt olen sitten päättänyt että olisin valmis opsikelemaan ihan oikeasti.
Ei mitään lukiomeininkiä, että ilmestyn tunneille kun huvittaa, koska ei kiinnosta.
Nyt ajattelin että yrittäisin ihan oikeasti päntätä ja lukea niin että pääsisin yliopistoon, farmasian tiedekuntaan.
Mutta jännittää... Onko minusta siihen? Jos sinne pääsisin, osaisinko oikeasti opiskella? Ja tuntuisiko sitten ihan tyhmältä jos olisin vanhin opiskelija, jos muut ovat hakeneet suoraan lukion jälkeen sinne...?
Ja jaksanko lukea ja päntätä niin paljon että edes kannattaa lähteä mihinkään pääsykokeisiin.....
Nojoo, kunhan avauduin, ja olisi ehkä mukavaa kuulla jso täällä on muita jotka pitkän tauon jälkeen ovat päätyneet opiskelemaan taas =)
Kommentit (2)
JOS muut olisi jne...
Kun ei sitä tiedä hakeeko juuri tänä vuonna "aikuisemmat" sinne.
Kunhan tuuletin ajatuksiani, mutta hienoa että pääsit lyttäämään minua, tuomatta juuri mitään antoisaa tähän keskusteluun.
Toivottavatsi voit nyt nukkua hyvin.
Missä ihmeellisessä maailmassa sinä elät, jos kuvittelet vain nuorten opiskelevan?
Ei, kyllä nyt on semmoiset ajat, että hyvinkin voi 60-vuotiaskin olla opiskelijana.
Katsos kun tässä maassa on noin puoli miljoonaa työtöntä. Siinä porukassa on aika monta sellaista, joka viimein varttuneessa iässä toteuttaa muinaisen opiskeluhaaveensa.