Paljon pystyisit säästää
Tuloilla 2400€ brutto ja 1900€ netto? Sovitaan että ei velaton asunto vaan asumiskulut min 1000€.
Kommentit (24)
Ei kukaan pysty tuollaisella summalla elämään, eikä Suomessa kukaan eläkään. Kaikki saavat yllinkyllin runsain mitoin vaikka tekemättä mitään. Ei kyllä jäisi säästöön, olisi pakko ottaa lainaa. Onneksi ei tarvitse, työnantaja maksaa.
Siis käteen jäisi 900 euroa kuussa muihin kuluihin? Säästöön jäävä summa riippuu ihan niistä muista kuluista, tarvitseeko autoa, liikkuuko julkisilla vai kulkeeko jalkaisin. Laittaako ruuan itse vai ostaako valmista. Mihin muuhun rahaa menee. Omalla elämiselläni säästöön jäisi 0-600 euroa kuussa, riippuen kuukaudesta.
En. Mitenkä ihmeessä vähästä voi paljon säästää?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pysty tuollaisella summalla elämään, eikä Suomessa kukaan eläkään. Kaikki saavat yllinkyllin runsain mitoin vaikka tekemättä mitään. Ei kyllä jäisi säästöön, olisi pakko ottaa lainaa. Onneksi ei tarvitse, työnantaja maksaa.
Pystyy helposti. Päihteet pois.
Kannattaa säästää kiljunteko välineisiin ja kiljunteko aineisiin.helppoa ja erittäin edullista .voi ottaa evääksi töihin
*säästämään
Pystyä tekemään JOTAKIN. Eli mene takaisin alakoulun äikäntunneille.
Varmaan noin -500 euroa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
*säästämään
Pystyä tekemään JOTAKIN. Eli mene takaisin alakoulun äikäntunneille.
Mitä tekemään. Tuo huuhaa vaan taas totesi että paljon pystyt. Joka nyt on iso valhe.
Kyllä tuosta summasta pitäisi helposti ainakin se 10-30e/kk pystyä laittamaan rahastoon. Pienistä puroista, pienistä puroista..
Noilla spekseillä helposti 500€/kk. 600-700€/kk olisi täysin tehtävissä myös
Samoilla tuloilla säästän 1000 euroa kuukaudessa. Asumiseen menee noin puolet tuosta, autoa ei ole eikä tule.
Elän säästeliäästi mutta löytyy kaikki laitteet. Robotti imuri, 75 tuumanen tv (4000€), pc (12 000€) jne. mutta säästössä on silti lähes 200 000 euroa.
Suurin osa sijoituksissa. Velkaa toki on asunnosta mutta kulutusvelkaa en käytä paitsi luottokorttia käytän kaiken maksamiseen siten että nollaan sen joka kuukauden lopussa. Ei tule korkoja yms.
Helposti menee 500 euroa. Elämällä tulojen mukaan kaikki on mahdollista.
Ajattelet että käteenjääväsi tulosi onkin 1400 euroa niin on helpompi ajatella.
Siis asumisen jälkeen jäisi 900 e/kk? Miksi et heti ilmaise asiaa niin, että "paljonko pystyisit säästämään, jos sinulle jää asumiskulujen jälkeen 900 e/kk"?
Nykykuluilla minulla jäisi säästöön noin 600 e/kk. Ei velkoja, ei kulutusluottoja, maltilliset vakuutukset ja maltilliset nettimaksut.
Tosin miettisin kahdesti, miksi pankki on antanut lainaa, kun asumiskulut on yli puolet nettopalkasta.
Minun palkka 1800 netto. Asun yksiössä. Vastike 170 euroa. Olen asunut tässä 9 vuotta ja olen säästänyt joka kuukausi vähintään 600 euroa. Asuin ennen tuossa ihan lähellä yksiössä jossa vuokra oli 420 euroa. Ennen minulla oli parempi työ, palkka 3000 euroa nettona 10 vuotta. Ostin tämän asunnon 48000 eurolla 9 v sitten. Tähän piti tehdä kylppäri remontti, se maksoi 12000 euroa.
Jos raha-asiat kerta on sovittavia asioita, niin sovitaan että 750€/kk.
En asuisi noilla tuloilla noin kalliisti. Ennemmin vaikka kimppakämpässä. Yli puolet tuloista asumiseen on ihan järjetöntä.
En tiedä koska en säästä. En tiedä mihin säästäisin. Säästöjä ei saa mukaan sitten kun lähtö tulee. Kaikki rahat käytän mitä tulee.