Minkälainen on tuntemasi kasvissyöjä?
Kommentit (19)
on 35-vuotias yrittäjä, harrastaa moottoripyöräilyä, näpertelyä ja jonkin verran liikuntaa, tykkää mm. hiihtää.
Mun veli on 34-vuotias DI, harrastaa luonnossa liikkumista, hiihtämistä, mökkeilyä ym. Hänellä on 1 lapsi ja vaimo, joka on myös kasvissyöjä. Hänen tarkkaa ikäänsä en muista, mutta on vähän alle 30. Hän harrastaa samoja asioita kuin veljeni, mutta myös akrobatiaa.
Ääh, en jaksa luetella enempää. Oon itsekin kasvissyöjä.
rento vanhempi nainen. Liikkuu paljon ja matkustelee, on kiinnostunut asioista. Mitäpä siitä nyt sanoisi?
Värjää hiuksiaan, käy salilla, meikkaa, on kiinnostunut muodista. Kunnianhimoinen, eläin- ja lapsirakas. Kouluttautunut ja ystävällinen.
Tuli yllätyksenä, että koko perhe on kasvissyöjiä. Oli ennen niin erilainen kuva kasvissyöjistä.
Mä tunnen paljon kasvissyöjiä, että kaikenlaisia mahtuu.
on niitä maailmanparantajia, joiden mielestä kasvissyönti on ylivertaista ja saarnaavat myös kuorolleen. On niitä maltillisia, jotka eivät tee itsestään numeroa. On laihaa, lihavaa, pitkää, pätkää.. Koko kirjo erilaisia ihmisiä. Pari vuotta sitten tapasin suurimman outouteni, raavas rekkamies, joka on vege! Hän oli reissuillaan huomannut, että liha ei ollut hänelle hyväksi.. Maha sekaisin koko ajan ja se ei helpota rekkamiehen työtä yhtään.
Vaikka jonkinlaista väittelyä kai tällä aloituksella haettiin. No olen siis itse kasvissyöjä ja tunnen varmaan noin kymmenen kasvissyöjää, osa ( kuten minä) eivät syö lihaa, koska se ei ole heidän mielestä hyvää, osa ei syö lihaa, koska kokevat sen murhaksi ( jakavat sitten fb:ssa ties mitä maailmanparannusvinkkejä...) ja jotkut taasen eivät syö lihaa mukamas eettisistä syistä, kuitenkin salaa himoitsevat ja välillä syövätkin sitä.
Löytyy kaiken ikäistä, kokoista, eri yhteiskunta luokista ja eri koulutuksia omaavia, joita tuntuu yhdistävän vain tuo lihan syömättömyys, kuitenkin, kuten edellä mainitsin, lihan syömättömyyteen on eri syyt.
Kaksi hyvää ystävääni. Molemmat fiksuja naisia, jotka eivät tee sen kummempaa numeroa kasvissyönnistään. Toinen on kova leipomaan ja saattaa kylään tullessan tuoda tuliaisiksi vaikka herkullisen kasvispiirakan, mutta kumpikaan ei sen kummemmin soittele ja muistuttele ruokavaliostaan.
Kummatkin ovat hoikkia, ja nyt kun ajattelen, myös huomattavan kalpeita. Se ei välttämättä tietenkään liity kasvissyöntiin. Molemmat ovat olleet kasvissyöjiä niin kauan, kuin olen heidät tuntenut (lähes 20 vuotta).
-yksi ihan ituhippi
-yksi jooga-opettaja
-pari lasta
-tutkija, mies, kuuntelee heviä, ei ole mikään ruipelo eikä läskikään joten kait se jotain liikuntaa harrastaa
Lisäksi tunnen muutaman entisen kasvissyöjän.
Kasvissyönnin takana on elämänkatsomukselliset syyt. Lapsensa on opettanut samanlaiseksi. Ihan tavallisia ihmisiä, iloisia ja mukavia. Mulle ihan rakkaimpia. :)
Kalpeus on yleistä jos on sellainen irlantilaistyylinen iho, joka ei rusketu.
Kumpikaan ei osaa syödä oikein. Molemmat hehkuttavat ruokavalionsa terveellisyyttä.
Toinen on nainen, jolla on ravinnossaan 0 grammaa proteiinia ja kehossaan 0 grammaa lihasta. Olemus on löysä ja pullamainen, vaikka liikkuu paljon ja on nk. pienipainoinen.
Toinen on mies, joka syö hirveitä määriä leipää. Vatsa on plösö ja pömpöttävä, naama pöhöttynyt ym.
Kumpikaan ei tajua terveellisestä ruokavaliosta paskaakaan.
Siis monenlaisia. Useimpia kiinnostaa ympäristöasiat. Yksi on buddhalainen. Itsekin olen kasvissyöjä. Kalpea olen ja hoikka, kuten olin aina ennenkin, silloin kun söin lihaa. Jos viittaatte noilla kalpeusjutuilla siihen, että kasvisruoka ei riittäisi terveeseen elämään ja hyvinvointiin, niin kyllä se riittää ihan hienosti. Paitsi toki jos ruokavalionsa koostaa liian kapeasti, mutta samahan pätee sekasyöjiin.
Toinen liikkuu älyttömän paljon, toinen tuskin lainkaan. Normaalivartaloisia, toinen toki aika tiukassa kunnossa. Huumorintajuisia, älykkäitä, kumpikaan ei mainosta kasvisruokavaliotaan.
Syö lähinnä vain salaattia, kasvissosekeittoja ja kasvispaistoksia. Proteiinia ei saa nimeksikään, kun ei osaa laittaa papuja tai linssejä. Joskus olen nähnyt syövän vähän tofua tai soijaa.
Tyttö on parikymppinen, kitukasvuinen ja sairaalloisen laiha. Huono iho ja ohuet elottomat hiukset.
On myös toivottoman yksinkertainen.
On täysvege. Ei tiettävästi ota puuttuvia vitamiineja purkista.
Minä. Normaalipainoinen äiti, en saarnaa aiheesta, sillä ei ole tarpeen, enkä suhtaudu fanaattisesti.
Kaveri1. Hieman pyöreä, huono kokki, tuskin syö terveellisesti.
Paasaa aiheesta. Liikkuu jonkun verran.
Kaveri2. Hoikka/normaalipainoinen. Kokkaa paljon, tuskin urheilee.
Kaikki akateemisia, muita ei nyt tule mieleen.
Normaalipainoinen, liikun 2-4krt viikossa, rekkakuski. En mainosta toimintaani. Ei ideologista taustaa, näin saa syödä enemmän!
10- ja 8-vuotiaat lapseni. Päättivät eettisistä syistä ryhtyä kasvissyöjiksi 2 vuotta sitten, ovat hyvin eläinrakkaita. Fiksuja ja empaattisia lapsia. Toinen laiha, toinen pullukka. Me vanhemmat ollaan molemmat lihansyöjiä.
facebookissa ruokavalionsa ylivertaisuudesta. Nyttemmin sen lopettanut. Toinen on sellainen joka syö ainoastaan elävää ravintoa, esim. pelkkiä hedelmiä lounaaksi. Tämä ihminen on alipainoinen.