Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä helpotusta aamuihin?

Vierailija
16.01.2013 |

Onkohan kellään muulla ongelmia selvitä aamuista isompien lasten kanssa?

Meillä aamut on aika ajoin todella hirveitä 7- ja 9-vuotiaiden kanssa. En olis ikinä uskonut että yhä edelleen joutuu taistelemaan niiden kanssa. Meillä on myös 3-vuotias mutta hänen kanssaan ei ole mitään ongelmaa.

Nämä 7- ja 9-vuotiaat tuntuu vuorottelevan sitä kummalla on huono aamu. Taistelua syntyy milloin mistäkin mutta pääosin vaatteista. Ne katsotaan illalla valmiiksi mutta aina niissä on jotain: milloin housut tuntuu kylmiltä, hihat kiristää, sukassa on nukkaa sisäpuolella... You name it.

Kummallakin on ehkä yhdet tai kahdet housut jotka laittaa mukisematta jalkaan, mutta ne on sit jo niin käytössä kuluneet että en kehtaa antaa niiden mennä niissä kouluun.

Joskus olis kiva kun pistäisivät vaikka jotain vähän hienompaa kuin collegehousut ja -paidan mutta esim. normisamettihousut tai farkut kiristää/hankaa ihoa tms.

Kaiken lisäks kumpikin ihan mahdottomia dramaqueeneja. Jos/kun menetän hermoni, niin alkaa huuto "Sää et tykkää musta!! AAaaaa!!!"

Ihan uskomatonta! Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä mua naurattaa kun muistelen tätä aikaa, mut just nyt ei palajon naarata!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset on 10 ja 8 ja aamut letkeitä. Tänäänkin lähdettiin mökiltä Helsinkiin ja mukulat sai itsensä lähtökuntoon 20 minuutissa!

Vierailija
2/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mennä niissä vaatteissa missä haluavat, mitä sillä on merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi tänä aamuna oli toiselle katsottu vaatteet valmiiksi, niin alkoi miettimään että onko harmaa paita liian tylsä. Sanoin että "ihan sama. Voit laittaa jonkun muun", niin alkoi huutamaan että "Eiiii!! Tää on kiva, uskotko että tykkään tästä, uskotko!!!" Minä sanoin että uskon ja että pidä se sitten. Huuto jatkuu "En tiiä!! Tykkään tästä, mutten tiiä!!!"

Oikeasti nuo kilarit voi olla ihan uskomattomia. Oikeasti mietin joskus onko tää enää ihan normaaliakaan.

ap

Vierailija
4/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja vanhempien vuorovaikutusta. Eli peilaa oma käytös ihan ensinmäiseksi.

Ihan yksinkertaisin ratkaisu olisi lähteä töihin ennen kun lapset herää.

Ja anna lasten mennä kouluu niissä vaatteissa missä haluu.

Vierailija
5/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja vanhempien vuorovaikutusta. Eli peilaa oma käytös ihan ensinmäiseksi.

Ihan yksinkertaisin ratkaisu olisi lähteä töihin ennen kun lapset herää.

Ja anna lasten mennä kouluu niissä vaatteissa missä haluu.

Meillä aina ollut näin, että lasten täytyy itse huolehtia vaatteensa päälle ja itsensä ajoissa kouluun. Eipä ole tappelumahdollisuutta. Aina ovat jotkut vaatteet sieltä päälle saaneet.

Vierailija
6/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tehdään aina niin että katotaan illalla vaatteet valmiiksi. Aamulla herätän lapset ennen kuin lähden töihin ja katon että saavat ne vaatteet päälle, aamupalat ym. Sitten vien pienimmän päiväkotiin ja menen töihin.

Ja useammin kuin kerran viikossa joudun töissä kuuntelemaan puhelimen välityksellä kun kouluun lähtijät vänkää milloin mitäkin asiaa. Jos minä en pysty vastaamaan/suostu kuuntelemaan, niin soittavat isälleen.

Ei se joka-aamuista ole enää, luojan kiitos, mutta esim. tämä aamu oli vaihteeksi järkyttävä.

On totta että pitää miettiä omaakin käyttäytymistä mutta mä en ole mikään äiti teresa joka venyy ja paukkuu joka suuntaan. Mulla on tosi pitkä pinna mutta välillä sekin katkeaa.

ap

Vierailija
7/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tehdään aina niin että katotaan illalla vaatteet valmiiksi. Aamulla herätän lapset ennen kuin lähden töihin ja katon että saavat ne vaatteet päälle, aamupalat ym. Sitten vien pienimmän päiväkotiin ja menen töihin.

Ja useammin kuin kerran viikossa joudun töissä kuuntelemaan puhelimen välityksellä kun kouluun lähtijät vänkää milloin mitäkin asiaa. Jos minä en pysty vastaamaan/suostu kuuntelemaan, niin soittavat isälleen.

Ei se joka-aamuista ole enää, luojan kiitos, mutta esim. tämä aamu oli vaihteeksi järkyttävä.

On totta että pitää miettiä omaakin käyttäytymistä mutta mä en ole mikään äiti teresa joka venyy ja paukkuu joka suuntaan. Mulla on tosi pitkä pinna mutta välillä sekin katkeaa.

ap

Vierailija
8/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on koulupuvut

ulkomamma

Vierailija
9/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen paapomisen. Eli et herätä, et valitse vaatteita jne. Anna lapsille tilaa itsenäistyä, et voi heidän kanssaa loputtomiin käsi kädessä kulkea.

Vierailija
10/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun väsyttää vatuttaa, ihan mua itseänikin, ja sit on kaikki vaikeeta ja kukaan ei rakasta.

Tylsä juttu, mutta niin se vaan on. Ja niin kauan kun lapset laittaa kouluun esim. toppahousut toisten housujen päälle, ymmärrän hyvin että mitkään sammarit siellä välissä ei paljon nappaa, verkkarit on kivemmat ja lämpimmät, ja niissä on mukavampi liikkua ja toppahousut saa helpommin niiden päälle. Eli anna olla, kunhan panevat jotain päälleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän