Vinkkaa RETKIKOHDE 3-10v lapsiryhmälle Uudellamaalla, kiitos!
Toukokuussa olisi tarkoitus mennä ison lapsiryhmän kanssa retkelle harrastuslukukauden päättymisen merkeissä. Sellainen kohde olisi hakusessa, missä viihtyisivät 3-10 vuotiaat ryhmänä. (Esim. Linnanmäki ei käy, koska kaikki varmasti juoksee eri suuntiin). Joku kiva museo, luontokohde, puisto... Noin 200 km säteellä Hesasta. Vinkkejä kaivataan, kiitos!
Kommentit (8)
Seurasaaren vieressä Länsipukinsaarella tms. Sinne sai ainakin aiemmin tilattua oppaan paikalle. Ryhmille järjestetään soveltuvaa ohjelmaa esim. jousella ampumista, savitöitä, soittimien tekoa...
Kun torvi törähtää, kävellään saarelle pitkospuita pitkin ja vastassa on nahka-asuun pukeutunut opas. Nykyinen jää todella taakse.
Niiden koululaisten mielestä, jotka olen sinne vienyt, se on ollut paras retkipäivä ikinä!
Esim. Fiskarsin museo tarjoaa lapsiryhmille aikamatkoja, joissa tutustutaan menneisyyteen roolileikin kautta. Opettavaista ja hauskaa lapsille tutustua maaseudun elämään!
siellä on tekemistä jo 3vuotiaillekkin =)entä hoploppi?
oikein kiva on Kansallismuseo. Siellä on ylimmässä kerroksessa Vintti, jossa on pelkästään lapsille suunnattuja historiatehtäviä. Saa kokeilla kahvin jauhamista käsimyllyllä, valjastaa luonnollisen kokoisen hevospatsaan kärryjen eteen, rakentaa hirsitaloa tai sellaisen pienoismallia, tiilitaloa, kokeilla liukuhihnatyötä, kangaspuilla kutomista...Olin siellä just lasten kanssa viikonloppuna ja viihtyivät hyvin (ikää 4v ja 6v).
Ilmailumuseo lentokentän lähellä on myös kiinnostava kohde lapsille.
http://www.observatorio.fi/
Ainakin koululaisia kiinnostavaa juttua. Kolmevuotiaille sopivuudesta en tiedä, kun en ole vielä käynyt tuolla itse.