Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutanko nyt?

Vierailija
16.01.2013 |

Olemme olleet naimisissa 16 v., lapsia 3. Nuorin vielä tarhaikäinen.

Jossain vaiheessa avioliittoa järkytyin siitä, että ihana, kunnollinen mieheni ei olekaan kovin luotettava. Paljastui erinäisiä kaukosuhteita.

Vaikean kauden jälkeen saimme kaiken taas toimimaan. Mies ei missään vaiheessa halunnut erota mutta syytti minua hairahduksistaan (se yleinen: et kuunnellut, kiinnostunut jne...).

Kävin yksin psykologin luona. Hänkin rohkaisi toimimaan; jos jotain vastaavanlaista (pettäminen) vielä tapahtuisi, olisi parempi toimia heti, vaikka sitten radikalistikin. Ja tiedän, ettei mies voi syyttää minua omasta käytöksestään.

Tästä on nyt siis aikaa muutamia vuosia. Mieheeni en kyllä ole täysin voinut luottaa, mutta kaikki on paremmin. Hän on joskus puhunut siitä, että toimi typeräti vauvavuosien rasitusten alla.

Hellyyttä on suhteessamme paljon. Soittelemme myös toisillemme päivittäin töihin tai kotiin ja mies sanoo myös päivittäin rakastavansa minua. Hän rakastaa myös lapsiaan ja on tavattoman ylpeä heistä. Mies on paljon töissä, mutta kaiken muun ajan vietämme tiiviisti yhdessä. Uskaltaisin sanoa, että lapsillamme on erittäin hyvä koti. Noista miehen aiemmista jutuista he eivät luonnillisestikaan tiedä.

Eilen etsin miehen puhemimesta lastenvahdin numeroa. Törmäsin toiseen numeroon. Nimi oli niin outo... Se paljastui sen naisen numeroksi, jonka kanssa hänellä oli 6 v. sitten suhde. Kaunis sinkkunainen, yli 10 v. meitä nuorempi...Nimi oli vain puhelimeen muutettu. Nainen asuu meistä kaukana ja on tuskin tavannut miestäni suhteen loppumisen jälkeen. Mutta kuitenkin, se numero oli siinä, uudessa puhelimessa, johon mies on vasta lähiaikoina tallentanut kontaktinsa.

Olen niin väsynyt, en jaksaisi "romahtaa" uudelleen. En jaksaisi, jos hän taas alkaa valehtelemaan menemisistään yms., vai valehteleeko ehkä jo nytkin. En vain jaksa. Lähtisitkö, jättäisitkö heti, yhden puhelinnumeron takia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin luovuttaa. Pää menee sekaisin näistä. En halua enää tilannetta, jossa mies alkaa taas valehdella tekemisistään ja menemisistään. Haluan suojella itseäni.

En usko, että mies on tavannut ko. naista. Mutta jos puhelinyhteys taas on, niin eiköhän tässä ennenpitkää taas joku työmatka ole tiedossa. Joten väistyn ennen kuin hajoan. Mies ei tule suostumaan eroon, en tiedä, miten sen sanon. Itkettää vain, koska viime aikoina on muuten ollut niin hyvä olla hänen kanssaan.

Vierailija
2/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinnumero. No monet siirtää kontaktit puhelimesta toiseen simmillä tai bluetoothilla, jolloin niitä ei naputella sinne käsi yksitellen, vaan kaikki mitä vanhassa koneessa on ollut siirtyy uuteenkin. Lisäksi mä en henkilökohtaisesti usko, että kaunis sinkkunainen jaksaisi roikkua jonkun naimisissa olevan luuserin kakkosnaisena yli kuusi vuotta.

Mutta voi toki olla, että sun miehellä on jotain tekeillä. Mä kuitenkin haluaisin oman päätöksentekoni taustaksi jotain vähän muuta kuin yhden puhelinnumeron. Ennen kaikkea mä miettisin sitä, mitä MINÄ haluan. Jatkaa tämän miehen kanssa vai en - se ei ehkä olisi lähtökohtaisesti edes kiinni siitä, onko hänellä suhdetta vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää nykyiset älypuhelimet synkkaa kaikki tiedot puhelimen muistiin simmiltä ja pilvestä yms.

Mutta miksi nimi oli muutettu? Katoitko puhelimen lokin, oliko niumeroon soiteltu viime aikoina?

Itse myös petetty ja ikinä en nenää mieheeni luota.

Vierailija
4/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa luottaa siihen, että et jätä häntä vaikka hän jäisi taas kiinni, jos pystyy pitämään naisen numeroa tietoisesti uudessa puhelimessaan.

Voihan olla, että hän haluaa syvällä sisimmässään paljastua jotta sinä olisit aloitteen tekijä erossa ja hän pääsisi "vähemmällä", ei itse tarvitsisi tehdä lopullista päätöstä erosta. Eli vyöryttää vastuun siitäkin sinulle.

(Ihmetyttää, että miten vauva-arki on muka miehelle raskasta?)

Joko aloitat oman elämäsi uudelleen ja mies tehköön mitä tahtoo omalla elämällään. Tai sitten vain nieleskelet sitä kuraa/valheita mitä miehesi haluaa sinun kiltisti nielevän.

Kumpi vaihtoehto tekisi sinut onnelliseksi? Ei ehkä heti, mutta vaikka kahden-kolmen vuoden päästä?

Mitä jos jossain tuolla on joku mies, joka osaisi aidosti arvostaa ja rakastaa sinua, mutta ette kohtaa kun riudut nykyisen miehen "itsestäänselvyytenä"?

Vierailija
5/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään toisaalta uskoisi, että ko. nainen roikkuisi hänessä, mutta toisaalta, ehkä taas tauon jälkeen (?). Ongelma on se, että miehellä on paljon ihailijoita. Komea ura, miellyttävät ulkoiset raamit, rahaa ja ennenkaikkea naisia miellyttävä käytös (sosiaalinen, romanttinen, sana hallussa)... Häneen voi kyllä ihastua nuorempikin :(

Tuohon uuteen puhemimeen mies on uudestaan tallentanut jokaisen kontaktin.

Haluaisin kyllä olla hänen kanssaan, en vain halua kitua samaan aikaan. Mies puhuu usein siitä, kuinka me vanhana sitä ja tätä ja kuinka hänen elämän kulkuun eivät uudet liitot tai uusperheet sovi. Haluaisin uskoa sen, mutta entä jos hänellä onkin (vielä) tunteita toisaalle.

Vierailija
6/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä kolahti. Voih.

taitaa luottaa siihen, että et jätä häntä vaikka hän jäisi taas kiinni, jos pystyy pitämään naisen numeroa tietoisesti uudessa puhelimessaan.

Voihan olla, että hän haluaa syvällä sisimmässään paljastua jotta sinä olisit aloitteen tekijä erossa ja hän pääsisi "vähemmällä", ei itse tarvitsisi tehdä lopullista päätöstä erosta. Eli vyöryttää vastuun siitäkin sinulle.

(Ihmetyttää, että miten vauva-arki on muka miehelle raskasta?)

Joko aloitat oman elämäsi uudelleen ja mies tehköön mitä tahtoo omalla elämällään. Tai sitten vain nieleskelet sitä kuraa/valheita mitä miehesi haluaa sinun kiltisti nielevän.

Kumpi vaihtoehto tekisi sinut onnelliseksi? Ei ehkä heti, mutta vaikka kahden-kolmen vuoden päästä?

Mitä jos jossain tuolla on joku mies, joka osaisi aidosti arvostaa ja rakastaa sinua, mutta ette kohtaa kun riudut nykyisen miehen "itsestäänselvyytenä"?

Vierailija
7/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä uusiin puhelimiin ei tallenneta mitään itse vaan ne tiedot siirretään uusiin... joten siksi se numero voi olla siellä.

Ja muutenkin, puhuisin ja kysyisin.

Vierailija
8/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mies totuutta kertoisi. Ei kertonut silloin aiemminkaan (tai keroi vain sen, minkä jo tiesin, joitakin asioita sain tietää vuoden prin päästä löydettyäni matkalippuja yms.). Tässä uudessa puhelimessa on uusi sim- kortti ja kaikki. Edellisessä ei ko. naisen nroa ollut. Mies poisti sen kun sain silloin vihiä suhteesta.

meillä uusiin puhelimiin ei tallenneta mitään itse vaan ne tiedot siirretään uusiin... joten siksi se numero voi olla siellä.

Ja muutenkin, puhuisin ja kysyisin.

Vierailija
9/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse tietää tehneensä sen eteen kaiken, jotta eron jälkeen asia ei enää jää kaivamaan mieltä.

Eli vain sinä itse tiedät, missä tilanteessa olet. Muiden sanomiset eivät saisi vaikuttaa sun päätöksentekoon mitenkään.

SUN on oltava varma.

11/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutella yhdessä ja kenties myös käydä juttelemassa ulkopuolisen kanssa. Esim. perheasiainneuvottelukeskuksessa. Evl.fi-sivuilta löytyy myös joitain kysymyksiä sinulle ja teille: shttp://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/03FFA146E842771FC22570B9005AE58E?Open…

Toivottavasti saatte perheenne asiat soviteltua mahdollisimman hyvin teitä kaikkia ajatellen! Jaksamista!

Vierailija
12/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei aiemmin suostunut mihinkään keskusteluihin ulkopuolisen kanssa. Ko. henkilöiden kanssa hän on oman työnsä kanssa tekemisissä ja jopa halveksii, psykologin tms. apua. Kai kokee oman asemansa olevansa yläpuolella tms. Eli yksin kai suuntaan sinne, jos edes menen.

Mielestäni mieheni on samaanaikaan aivan ihana lottovoittomies... ja narsisti.

Vierailija
13/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit aina kysyä mieheltä numerosta. Hän sanoo luultavasti, että tuli muiden mukana uuteen puhelimeen. Jos olet fiksu, uskot sen, oli totuus mikä hyvänsä. Älä piinaa itseäsi.

Teillä on paljon nyt hyvin. Jos lähdet, se voi tulla taloudellisesti tosi kalliiksi. Oletko valmis siihen?

Jos sulla on olo, että joku päivä joudut eroamaan pettämisen vuoksi, ala nyt selvitellä, mitä se käytännössä merkitsee rahan ja muun kannalta. Voi olla, että sen jälkeen kun asian käytännön puolet ovat selvinneet, sinun ei enää tee mieli niin kovasti epäillä miestäsi, koska ehkä se, pettääkö hän sinua ei ole niin tärkeää kuin kaikki suhteen plus-puolet.

Kaikkea ei saa. Jonkun puoliso ei petä, mutta on susiruma, hakkaa ja juo. Joku on komea mutta joudut itse elättämään häntä.

Toisaalta jos käy ilmi, että ero on itse asiassa taloudellisesti kivuton juttu, niin sitten sinulla on ainakin henkinen takaportti: tiedät että jos jotain sattuu, sulla on keinot miten toimia. Ei tarvitse stressata niin paljon.

Ja mikä tärkeintä: tämä saattaa olla väärä hälytys. Kysy mieheltäsi. Hän saa siinä tarpeellisen muistutuksen siitä, että ei kannata edes yrittää. Pysyy ukko kurissa, kun muistaa muistuttaa, että sulla on silmät selässäkin.

Vierailija
14/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et sitten kertonut mitään sen ilmenemisestä miehessäsi, pettäminen ei ole narsismia...

tarkennas vähän.

Vierailija
15/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestynyt, komea jne...ja saa mielestään tehdä mitä haluaa. Narsisti? Kuulostaa sinne päin. Mutta en minä mistään tiedä. Itseänikin ärsyttävät nuo monet narsisti-diagnosit. Joten se siitä.

t. ap

miksi et sitten kertonut mitään sen ilmenemisestä miehessäsi, pettäminen ei ole narsismia...

tarkennas vähän.

Vierailija
16/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mitään päätöstä, juttelisin vakavasti miehesi kanssa siitä miksi numero on puhelimessa. Kerro ihan rehellisesti luottamuspulastasi ja että vieläkin sattuu hänen aikaisemmat toilailunsa. Kerro, että olet ansainnut luotettavan ja toista kunnioittavan parisuhteen ja lähdet seuraavasta kerrasta heti.

Kaiken kaikkiaan miehesi kuulostaa jotenkin lipevältä. Sosiaalinen, romanttinen, naisten mieleen, osaa puhua, varakas, hyvässä työssä jne. Jotenkin liian täydellistä ollakseen totta. Tulee tunne, että esittää jotain parempaa kuin mitä oikeasti on. Mutta tätähän en toki voi tietää, itse tunnet miehesi parhaiten.

Vierailija
17/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en sitten kuitenkaan. Ymmärrän sen, että kaikkea ei saa, mutta on asioita joihin mielestäni kenenkään ei tarvitse alistua, jos ei halua.

Minuakin ärsyttää miehessäni jotkin asiat (mm. äkkipikainen luonne ja tietynlainen mustavalkoisuus), mutta voin aina tuntea itseni rakastetuksi hänen seurassaan ja kainalonsa on turvasatamani jossa voin olla oma itseni pelkäämättä hylkäystä tai loukkauksia. Jos hän pettäisi, hakkaisi, juopottelisi (pahasti) tai tekisi jotain muuta joka loukkaisi minua tai pettäisi luottamukseni niin hän ei välttämättä olisi enää suhteemme arvoinen.

Toki asioita voi selvitellä puhumalla ja ehkä joskus huomatakin että on parempi jatkaa kuin erota, mutta kyllä vaihtamallakin voi parantua.

Ap:lle en osaa sanoa mitään, kunhan pohdin.

Kaikkea ei saa. Jonkun puoliso ei petä, mutta on susiruma, hakkaa ja juo. Joku on komea mutta joudut itse elättämään häntä.

Vierailija
18/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit aina kysyä mieheltä numerosta. Hän sanoo luultavasti, että tuli muiden mukana uuteen puhelimeen. Jos olet fiksu, uskot sen, oli totuus mikä hyvänsä. Älä piinaa itseäsi.

Teillä on paljon nyt hyvin. Jos lähdet, se voi tulla taloudellisesti tosi kalliiksi. Oletko valmis siihen?

Jos sulla on olo, että joku päivä joudut eroamaan pettämisen vuoksi, ala nyt selvitellä, mitä se käytännössä merkitsee rahan ja muun kannalta. Voi olla, että sen jälkeen kun asian käytännön puolet ovat selvinneet, sinun ei enää tee mieli niin kovasti epäillä miestäsi, koska ehkä se, pettääkö hän sinua ei ole niin tärkeää kuin kaikki suhteen plus-puolet.

Toisaalta jos käy ilmi, että ero on itse asiassa taloudellisesti kivuton juttu, niin sitten sinulla on ainakin henkinen takaportti: tiedät että jos jotain sattuu, sulla on keinot miten toimia. Ei tarvitse stressata niin paljon.

Ja mikä tärkeintä: tämä saattaa olla väärä hälytys. Kysy mieheltäsi. Hän saa siinä tarpeellisen muistutuksen siitä, että ei kannata edes yrittää. Pysyy ukko kurissa, kun muistaa muistuttaa, että sulla on silmät selässäkin.

Naista alentava suorastaan. Jos on valmis jakamaan elämänsä miehen kanssa, joka ei kunnioita vaan pettää vaimoaan, pelkästä rahasta, niin miten korkealle ihminen itsensä arvostaa. Toki jos se ei tunnu pahalle, mutta ap selvästi on kärsinyt miehensä petturuudesta.

Ja kyllä, joku voi olla komea, mutta pettää. Joku voi olla luotettava, mutta väkivaltainen. Mutta joku voi sitten olla se kunnioittava kumppanikin. Ei pidä tyytyä vähään jos voi saada enemmän.

Vierailija
19/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisikin selkeä merkki...

Kun hän kirjoittaa minulle kirjeitä tai viestejä, ne ovat aina ylimaallisen ylistäviä. Joskus tekisi mieli huutaa, että haluan tietää, miten sinulla tänään on mennyt jne., enkä tuollaisia lipeviä sanoja. No, kyllä me arkeakin elämme. Ja kyllä, minäkin sanon ja osoitan hänelle rakkauttani päivittäin.

Mutta jotenkin mies tuntuu aina kaipaavan sellaiseen "rakastunut"-tilaan, jossa ostetaan vähän väliä pikku-lahjoja ja tehdään yllätyksiä. Ehkä hän on sitä etsinyt sitten muiden kanssa (?).

Mutta hän ei ole pelkästään lipevä. Hän on myös hyvä kuuntelija ja auttaa mielellään ystäviämme ja tuttujamme. Osaa keskustella, on erittäin yleissivistynyt...

Ennen mitään päätöstä, juttelisin vakavasti miehesi kanssa siitä miksi numero on puhelimessa. Kerro ihan rehellisesti luottamuspulastasi ja että vieläkin sattuu hänen aikaisemmat toilailunsa. Kerro, että olet ansainnut luotettavan ja toista kunnioittavan parisuhteen ja lähdet seuraavasta kerrasta heti.

Kaiken kaikkiaan miehesi kuulostaa jotenkin lipevältä. Sosiaalinen, romanttinen, naisten mieleen, osaa puhua, varakas, hyvässä työssä jne. Jotenkin liian täydellistä ollakseen totta. Tulee tunne, että esittää jotain parempaa kuin mitä oikeasti on. Mutta tätähän en toki voi tietää, itse tunnet miehesi parhaiten.

Vierailija
20/26 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) suhde ei ole loppunut koskaan vaan jatku edelleen.

B) Heillä ei ole enää suhdettä mutta heillä on yhteinen lapsi, joka vuoksi mies pitää numeroa kännykässä ja käyttää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme