Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä glutamaatti sinulle aiheuttaa?

Vierailija
16.01.2013 |

Oletko todennut jotain vaikutuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on luonnonmukainen sieniuute, jota itämaisessa ruokakulttuurissa on käytetty iät ja ajat. Ei hullujen tiedemiesten laboratorioissaan keittämä myrkky.

Vierailija
2/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi mieli.

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan samasta asiasta niin mun kieli tulee siitä öö karhean ja paksun tuntuiseksi vai miten sitä kuvais. Vältän siis itämaista ruokaa, mutta väkisin sitä saa joka paikassa muutenkin.

Onko oikeasti jotain luonnonmukaista (mitä on alunperin ollutkin) jota ei nykyisin valmisteta synteettisesti joissain labroissa?

Vierailija
4/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa. Laitettiin joukko glutamaattiallergisia sokkotestiin. Kävi ilmi että suurin osa glutamaattiallergioista jollei kaikki, johtui oikeasti jostain toisesta mausteesta tai ruoan ainesosasta, joihin sitten törmää usein juuri itämaisissa ravintoloissa. Eli toisin sanoen allergikot olivat kyllä oikeasti allergisia, mutta oireet tulivat muista asioista kuin glutamaatista.

Vierailija
5/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä luontaisesta että E621:stä kunnon allergiaoireet, suun limakalvot turpoaa ja korvia alkaa kutittamaan niin vietävästi. Yleensä on aina otettava allergialääke, ettei kurkku turpoa umpeen, jos vahingossa on glutamaattia syönyt.

Vierailija
6/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on yksi aminohapoista jota elimistömme syntetisoi ihan itsekin.

Vierailija
7/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten esim ulkomaanmatkoilla mun pitää välttää aasialaistyyppisiä ravintoloita huolella.

Natriuglutamaattia on sekä luonnollista että synteettistä, eikä sitä yleensä todellakaan sienistä uuteta, vaikka sitä sienissä (esim hiivassa), lihassa, pavuissa ja tomaatissa luonnostaan paljon onkin.

Vierailija
8/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää olisi olla ilman...

Vierailija
9/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat yleensä aivan luontaisia nekin. Jokaisella hengenvedolla vedät keuhkoihisi E-941:tä ja E-948:aa.

Vierailija
10/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Vierailija
11/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta mitään einestä tai lihakuutioita, joissa on natriumglutamaattia E621. suoranaisia oireita en ole huomannut, mutta natriumglutamaatin on epäilty aiheuttavat mm. levottomuutta ja keskittymishäiriöitä lapsilla. espoon kouluissa natriumglutamaatti kiellettiin. jos natriumglutamaattia sisältäviä eineksiä ei ole pakko syödä, miksi ehdoin tahdoin söisin?

Vierailija
12/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pitkään, että miksi saan aina migreenin syötyäni jotakin makkararuokaa. Kun nyt olen syönyt näitä natriumglutamaatittomia makkaroita niin päänsärkyä ei ole enää tullut.

Ei se, että jokin aine esiintyy luonnossa tarkoita sitä, että kaikki luonnossa esiintyvä on syömäkelpoista.

Vierailija
13/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että jokin aine esiintyy luonnossa tarkoita sitä, että kaikki luonnossa esiintyvä on syömäkelpoista.

Totta kai yksilöillä on yliherkkyyksiä, mutta sitä ei pidä yleistää. Minä olen allerginen kurkulle, vaan en sen takia katso aiheelliseksi alkaa ristiretkeillä kurkun kieltämisen puolesta.

Vierailija
14/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai yksilöillä on yliherkkyyksiä, mutta sitä ei pidä yleistää. Minä olen allerginen kurkulle, vaan en sen takia katso aiheelliseksi alkaa ristiretkeillä kurkun kieltämisen puolesta.

Minua joka olen oikeasti E621:lle allerginen, ahdistaa nuo jotka "välttelevät sitä terveyssyistä" paasaten ja valistaen aiheesta joka toiselle vastaantulijalle.

Tuollaisten ihmisten jälkeen meitä oikeasti allergisia ei enää oteta tosissaan, vaan meitäkin pidetään vaan terveyshihhuleina. No, onneksi olen tottunut pistämään itseeni adrenaliinia.

Vierailija
15/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joka olen oikeasti E621:lle allerginen, ahdistaa nuo jotka "välttelevät sitä terveyssyistä" paasaten ja valistaen aiheesta joka toiselle vastaantulijalle.

jotka heittäytyvät allergisiksi saadakseen erikoiskohtelua.

Olen ollut töissä ravintolassa, jossa tehtiin pikkujouluissa ym. tilaisuuksissa niin, että erikoisruoka-annokset tilattiin etukäteen ja valmistettiin lautasille, muille oli buffetti. Ja hyvin säännöllisesti buffetti tyhjeni, mutta näitä nimettyjä erikoisannoksia jäi yli. Kun ei oltukaan oikeasti NIIN allergisia tai valikoivia, ja se buffetti näytti NIIN hyvältä.

Vierailija
16/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerän vaikutelman annatte jos rupeatte paasaamaan glutamaatin epäterveellisyydestä :D

Vierailija
17/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todennut jotain vaikutuksia?

Kyllä, ruoka maistuu paremmalta.

Vierailija
18/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä ravintolassa, jossa tehtiin pikkujouluissa ym. tilaisuuksissa niin, että erikoisruoka-annokset tilattiin etukäteen ja valmistettiin lautasille, muille oli buffetti. Ja hyvin säännöllisesti buffetti tyhjeni, mutta näitä nimettyjä erikoisannoksia jäi yli. Kun ei oltukaan oikeasti NIIN allergisia tai valikoivia, ja se buffetti näytti NIIN hyvältä.

Köksältä oikeasti kuulostatkin. ÄO

Vierailija
19/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köksältä oikeasti kuulostatkin. ÄO

Vierailija
20/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

e621 ei tee mulle mitään. Paitsi sen hyvä ruoka, parempi mieli-efektin. Voin kaataa purkista mielin määrin, siis esim. aromisuolaa, joka on natriumglutamaattia.