Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni pitäisi selkeästi rajata tuota opettajille ja lastentarhanopettajille lahjojen antamista

Vierailija
21.12.2012 |

Tulevana opettajana aion tehdä vanhemmille selväksi, etten halua joulumuistamisia, vaan pelkkä kortti riittää, jos haluaa muistaa.

Mielestäni tuo opettajille lahjojen raahaaminen on erityisen ikävää lasten kannalta katsottuna. Lapset joutuvat eriarvoiseen asemaan, kun osa rahaa opettajalle satojen eurojen arvoisia lahjoja, ja osa ei tuo mitään, kun vanhemmilla ei kiinnosta. Ja kyllä ne lapset käyttävät sitä lahjojen tuomista myös toisten kiusaamiseen.

Olen työskennellyt myös päiväkodeissa ja olin äimistynyt siitä lahja- ja leivonnaistulvasta. Siis onhan se kaunis ajatus, mutta jos opettajat hukkuvat viinipulloihin, kukkiin ym. ei se ole mielestäni kovin mukavaa enää edes opettajalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada suklaarasioita ja muuta mukavaa. Opettajan palkka ei nyt ole kovin kummoinen ja työ on melko raskasta. Kivahan sitä on jotain saada.

Omat lapseni ovat aina vieneet jotain omille opettajilleen kiitokseksi. Itse askarreltuja tai ajatuksella ostettuja pieniä muistamisia.

Ei niitä lahjoja nyt niin paljon tule, että niitä pitäisi alkaa rajaamaan etukäteen. Ja emme me opettajat nyt niin hölmäjä ole, että lahjojen tuominen vaikuttaisi oppilaiden kohteluun eriarvoistavasti. Vanhemmistahan se on lähinnä kiinni tuoko lapsi jotain vai ei.

Vierailija
2/4 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset joutuvat eriarvoiseen asemaan, kun osa rahaa opettajalle satojen eurojen arvoisia lahjoja, ja osa ei tuo mitään, kun vanhemmilla ei kiinnosta.

Ei lapset mihinkään eriarvoiseen asemaan joudu. Näytät olettavan, että kyseessä tosiaan on lahjukset, jotka vaikuttavat lasten arvosteluun tai kohteluun. Onneksi käytännössä ne eivät vaikuta, joten lapset ei joudu millään tapaa eri asemaan sen takia millaisen lahjan opettaja on heidän vanhemmiltaan saanut.

Siis onhan se kaunis ajatus, mutta jos opettajat hukkuvat viinipulloihin, kukkiin ym. ei se ole mielestäni kovin mukavaa enää edes opettajalle.

No eipä ole tämä varmaan useimmille kovin paha ongelma. Lahjat joita ei tarvitse tai halua käyttää itse voi laittaa kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muoto tuo "vanhemmilla ei kiinnosta" on? Tuohon törmää aina välillä. Eikö se suomeksi ole ihan vaan "vanhempia ei kiinnosta"

Onko tuo jotain murretta (jos, niin missä päin?) vai lukihäiriö?

Vierailija
4/4 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kiva saada jouluna jotain harrastuksiin liittyvää lahjaa, mitä ei raski itse ostaa.

*Suklaat ja muutkin namit kyllä käy.

Miksi pitäisi opettajien lahjat kieltää. Kateellisiako olette.