Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä glutamaatti sinulle aiheuttaa?

Vierailija
16.01.2013 |

Oletko todennut jotain vaikutuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 621 aiheuttaa ihottumaa. Silmäkulmat ovat jopa haavautuneet. Otsaa kutittaa ja sinne tulee punaisia laikkuja. Hiusrajaan ja päänahkaan tulee hilseen tapaista jauhemaista ihottumaa ja paakkuja. Minulla on myös ollut rytmihäiriöitä ja migreeniä.

Vierailija
22/33 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule mitään mutten silti sitä lapsilleni syötä. Paitsi tietty käytän pieniä määriä soijakastiketta ruoanlaitossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä natriumglutamaatti ei aiheuta mitään erityisoireita mutta kiinalaisessa ravintolassa olen usein saanut oireita. En tiedä johtuuko natriumglutamaatista vai jostain muusta.. NG:tä epäilen kun sitä käytetään kiinalaisissa ravintoloissa mauteena runsain mitoin. Oireina on ollut semmoinen hiukan huimaava, höhlä olo, turtunut olo suussa ja päänsärkyä. Ja nämä siis ilman että olen juonut alkoholia ruuan kanssa! xD Olo ei muutenkaan muistuta humalaa vaikka kirjoitettuna siltä voi vaikuttaakin.

Vierailija
24/33 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla alkaa naama yhtäkkiä punottaa ja tulee rytmihäiriöitä, niin aina on selvinnyt, että syömässä i ruuassa on ollut E621 tai hiivauutetta.

Vuoteen 2006 ei näitä oireita ollut söin mitä tahansa. Kyseisen vuoden jälkeen oireet alkoivat. Ilmeni, että EU oli samaisena muuttanut ko. aineen käyttömaksimin 30 kertaiseksi eli tässä syy.

Onhan suolakin terveellistä, tarpeellista ja luonnollista elimistölle, mutta sekään ole terveellistä kenellekään jos sitä käytetään liikaa.

Pitäisikö opetella tekemään maukasta ruokaa kuten "mummo" teki, niin ei tarvitsisi käyttää liikaa mitään ainetta keinomakuna

Vierailija
25/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri kirjoitti:

Kun minulla alkaa naama yhtäkkiä punottaa ja tulee rytmihäiriöitä, niin aina on selvinnyt, että syömässä i ruuassa on ollut E621 tai hiivauutetta.

Vuoteen 2006 ei näitä oireita ollut söin mitä tahansa. Kyseisen vuoden jälkeen oireet alkoivat. Ilmeni, että EU oli samaisena muuttanut ko. aineen käyttömaksimin 30 kertaiseksi eli tässä syy.

Onhan suolakin terveellistä, tarpeellista ja luonnollista elimistölle, mutta sekään ole terveellistä kenellekään jos sitä käytetään liikaa.

Pitäisikö opetella tekemään maukasta ruokaa kuten "mummo" teki, niin ei tarvitsisi käyttää liikaa mitään ainetta keinomakuna

Se närästää, koska se lisää mahahappojen tuotantoa. Mulla oli kerran keuhkokuume enkä tiedä muuta syytä, kuin makkarahöyryt. Aika kaukaa olen kiertänyt sen jälkeen ne. Mitään estolääkkeitä ei ole ollut käytössä.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2010121712881429

Vierailija
26/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa hyviä makuelämyksiä!

Vierailija
27/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pelottavaa!

Onkohan AP siellä foliopiponsa alla miettinyt, että glutamaattia on ihan luonnostaan vaikka äidinmaidossa? Ja monissa pähkinöissä, tomaatissa, parsakaalissa, pavuissa ja vaikka missä.

Ja että ihmisen elimistö muodostaa sitä ihan itsekin, se kun on ihmiselle välttämätön aine...

Vierailija
28/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta mitään. Ilman glutamaattia kehossa, kuolisin. Ravinnosta sitä ei tarvitse välttämättä saada.

Vierailija
29/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kyse on nimenomaan synteettisestä natriumglutamaatista. Tietoni mukaan (lähdettä en nyt muista) häiritsee kylläisyyshormoonin toimintaa. Ruokateollisuus tietää tämän, eli saa ihmiset "ylensyömään"!

Vierailija
30/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa korkeintaan kuviteltuja oireita.

Vierailija
31/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E621 saa mulla vatsan täysin sekaisin. En osta kinkkua, eineksiä tms., jotka sisältävät sitä. Ja tää on mulla ollut noin 20 vuotta. Hyvä, että nykyään on paljon tuotteita, joissa sitä ei ole.

Vierailija
32/33 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kakkoskamerassa sitä kontenttia!

Vierailija
33/33 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glutamaatti tuo veden kielelle, nostaa potenssia ja rentouttaa, antaa myös hyvät unet ja paremman palkan.