Tälle vuodelle 6 lomamatkaa tiedossa.
Ihanalla aiheella pääsen taas sohaisemaan.
Happy
Kommentit (29)
Ihanalla aiheella pääsen taas sohaisemaan.
Happy
ei tajua
Itsekkäästi vain minua ja miestäni.
Menen lomille. Nautin siellä monista syistä. Voin hyvin.
Sohaiseminen täällä, koska matkustelu täällä on aina niin kuuma aihe.
Happy
Matkustamme harvoin ja silloinkin yleensä kotimaassa autolla. Lentokoneessa oltiin reilu vuosi sitten ja sitä ennen melkein vuosikymmen aiemmin. Emme harrasta kaukomatkailua ja nämä lentokonematkat ovat olleet lähialueille (Italia, Puola). Muutaman vuoden välein käymme risteilyllä, kylpylässä tai hotellilomalla. En koe näistä huonoa omaatuntoa.
Mutta täytyy sanoa, että kuusi matkaa vuodessa (ja oletan, että lentokoneella/laivalla) tuntuu liioittelulta, vitsiltä, joka menee överiksi ja jää kurkkuun. Matkustamistakin rakastavat varmaan osaavat pitää jotain kohtuutta yllä. Enkä nyt tarkoita, ettetkö voisi rahojasi käyttää itsellesi mieleisellä tavalla. Mutta eikö sitten olisi voinut panostaa siihen matkan pituuteen ja viipyä kauemmin, vaikka kuukauden yhdessä paikassa? Tai laatuun? Miksi ihmeessä kuusi kohdetta ja ilmeisen lyhyesti, kun lomaa harvalla on ihan tolkuttomasti vuoden mittaan (keskivertoihmisellä kai viisi viikkoa)?
Mutta jokainen meistä nauttii tavallaan.
Varo ap ettei teistä tule kauppa tavaraa, el_kuida ostaa suomalaisia.
Toinen viikko lasketellen kotimaassa ja toinen syksyllä kaupunkilomalla ulkomailla.
Vuosittain käydään kerran tai kaksi pikavisiitillä Tallinnassa, mutta näitä en laske mukaan varsinaiseksi matkailuksi.
Me käymme harvemmin, koska hauskinta on lähteä reissuun koko perheen voimin! En nauttisi matkoista ilman lapsiani, he ovat parasta matkaseuraa ja heille on kiva näyttää maailmaa + perheen yhteinen aika lomalla on tietysti myös aivan parasta.
Mulla vasta kolme ulkomaanreissua. Kesästä eteenpäin ei ole vielä mitään. Varmaan ainakin yksi reissu tulee.
On se reissaaminen tosi kivaa!
Kukin tavallaan. Olen itse käynyt ulkomailla viimeksi v. 1991, ja sen jälkeen muutama Tallinnan-risteily, joista viimeisin kesällä 2011. Ei vaan huvita eikä kiinnosta. Kotona on parasta olla. Olen tämän viikon lomalla, eikä tullut mieleenkään ryhtyä jotain matkaa varaamaan ja sinne urakoimaan pakaten, lentäen ja matkatavaroita raahaten.. Matkustaminen on niin työlästä, että enpä jaksa enää tässä elämässä ;)
Ohiksena tässä lopuksi kysäisen, että minkä hemmetin takia ihmiset ottaa matkoille niin paljon tavaraa, hirveen kokosia kärryjä vedetään perässä vaikka ei olis kyseessä kuin junamatka Suomessa jonnekin Seinäjoelle? Puolet tavaroista tulee varmaan koskemattomina takaisin :
Naantalin kylpylä,Naantalin muumimaa jne.,jne....he,he.
1 yö jossain hotellissa vai vähintäin viikko jossain?
Naantalin kylpylä,Naantalin muumimaa jne.,jne....he,he.
mulle lomamatka tarkoittaa vähintään 5vrk./8h.autossa/junassa/lentokoneessa riittää 3h.
Viikko-8vrk.
Pidempään ei kerralla pysty olemaan. Mieluusti sitä muutoin olisikin pidempään.
Itse sanelemme lomamme. Se helpottaa.
Lomalle mennään rentoutumaan. Toisekseen voin loistavasti matkalla ja matkan jälkeen jonkin aikaa.
Tekee hyvää sairauksilleni.
Happy
Viikko-8vrk.
Pidempään ei kerralla pysty olemaan. Mieluusti sitä muutoin olisikin pidempään.
Itse sanelemme lomamme. Se helpottaa.
Lomalle mennään rentoutumaan. Toisekseen voin loistavasti matkalla ja matkan jälkeen jonkin aikaa.
Tekee hyvää sairauksilleni.Happy
psoriasis?
Kreikkaa ja Kanariaa pääosin. Joukossa aina jokunen uusi kohde.
Happy
Viikko-8vrk.
Toisekseen voin loistavasti matkalla ja matkan jälkeen jonkin aikaa.
Tekee hyvää sairauksilleni.Happy
Minulle oma koti on maailman paras ja viihtyisin paikka rentoutua.
Reissussa vain rähjääntyy.
Matka ja loma ja lomatka on aivan jotain muuta.
Pääsee kokonaan irti kaikesta.
Koti- ja työympyröistä. Saa nauttia ja olla kahden miehen kanssa.
Voida hyvin ja se kantaa vielä matkan jälkeenkin.
Itsensä ja parisuhteen huoltoa samalla.
Ja paljon, kun reissaa niin pakkaaminen ja kaikki menee jo ihan heittämällä.
Ja on aina ihana sitten odotella sitä seuraavaa lomamatkaa.
Happy
Ja on aina ihana sitten odotella sitä seuraavaa lomamatkaa.Happy
ja lomailette 6viikkoa vuodessa ilman lasta/lapsia?
no kukin miten tykkää...itse en tykkäis.
Ja on aina ihana sitten odotella sitä seuraavaa lomamatkaa.Happy
ja lomailette 6viikkoa vuodessa ilman lasta/lapsia?
no kukin miten tykkää...itse en tykkäis.
Osa lapsista jo niin isoa ja aikuisia, että asuvat omillaan oman perheensä kanssa.
Nuorimman kanssa (teini tosin hänkin) ei vaan voi matkustaa. Liian haastavaa kaikille. Ja myös muille koneessa ja kohteessa oleville.
Happy
yhtään ajattele hiilijalanjälkeäsi, ketä kiinnostaa, pakko sitten tulla kehumaan jne.
Noin, hoidettiin muodollisuudet kerralla alta pois!