Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Suomi hyvinvointivaltio?

Vierailija
15.01.2013 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä väität, että meillä on korkeat verot tämän takia? Anteeksi nyt vain, mutta meillä verot on korkeena tasan sen takia, että tää valtio on niin saatanan velkainen!

Valtion velat maksetaan valtion veroista, joita pienituloinen ei edes maksa. Kyllä se on kunta, joka sinun tulojasi pääasiassa verottaa.

ihanko oikeasti??

Kunta päättää veroprosentin ja näistä veroista joita maksat ansiotuloistasi, menee tietty osa valtiolle eli kyllä vähätuloinenkin maksaa valtion velkoja.

Veroja nostetaan tasan sen takia, että valtio saisi miljardi velkansa maksettua. Ja just ja tasan tämän takia kehitellään uusia veroja.

Mun mielestä Suomi on ja ei ole hyvinvointivaltio. Hyvinvointivaltiollahan tarkoitetaan sitä, että valtio on vastuussa kansalaisten elintason ja toimeentulon puolesta.

Noita jos ajatellaan niin kaikilla on koti, se on hyvä. Mutta elintasot on silti huonot. On köyhyyttä, työttömyyttä ja ahdinkoa.

Vierailija
22/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo eivät todellakaan ole mitään itsestäänselvyyksiä. Suurella osalla maailman ihmisistä ei ole mitään noista!!!

Kannattaisi sinunkin joskus poistua maailman menoa ihmettelemään naapuripitäjää kauemmas.

jos jossakin Afrikan kehitysmaissa ei ole osattu laittaa asioita kuntoon. Mutta meille nuo kuuluvat, koska jokainen suomalainen vihoviimeistä prekaaria myöten on tapellut lahtaria, ryssää ja luutnantti Lammiota vastaan, voittanut jääkiekon maailmanmestaruuden ja tehnyt paperia, Nokian puhelimia ja maailman parhaita risteilylaivoja kunnes kokoomus, Elop ja Vapaavuori meidät pettivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta päättää veroprosentin ja näistä veroista joita maksat ansiotuloistasi, menee tietty osa valtiolle eli kyllä vähätuloinenkin maksaa valtion velkoja.

Paljonko kunnat antavat tukea valtiolle noin keskimäärin? Eikös se mene toisinpäin?

Vierailija
24/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman köyhimmät rikkaat ja rikkaimmat köyhät.

Vierailija
25/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä väität, että meillä on korkeat verot tämän takia? Anteeksi nyt vain, mutta meillä verot on korkeena tasan sen takia, että tää valtio on niin saatanan velkainen!

Valtion velat maksetaan valtion veroista, joita pienituloinen ei edes maksa. Kyllä se on kunta, joka sinun tulojasi pääasiassa verottaa.

ihanko oikeasti??

Veroja nostetaan tasan sen takia, että valtio saisi miljardi velkansa maksettua. Ja just ja tasan tämän takia kehitellään uusia veroja.

Mun mielestä Suomi on ja ei ole hyvinvointivaltio. Hyvinvointivaltiollahan tarkoitetaan sitä, että valtio on vastuussa kansalaisten elintason ja toimeentulon puolesta.

Noita jos ajatellaan niin kaikilla on koti, se on hyvä. Mutta elintasot on silti huonot. On köyhyyttä, työttömyyttä ja ahdinkoa.

hyvinvointivaltiossa kansalaiset ovat itse vastuussa itsestaan.

Vierailija
26/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kunnat antavat tukea valtiolle noin keskimäärin? Eikös se mene toisinpäin?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Verotus_Suomessa

Vierailija
27/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hyvinvointivaltio tarkoittaa sitä, että valtio vastaa kansalaisen elintasosta ja toimeentulosta.

Jos et tiedä asiasta hevon vattua, niin otappa selvää.

Ja tämä meidän ns hyvnvointivaltio ei takaa kansalaisille tarpeeksi hyviä elinoloja. Hallitus päättää lainata lainarahat muille konkurrsikypsille valtioille vaikka Suomi samalla syö itse itsensä hengiltä.

Vierailija
28/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio tarkoittaa sitä, että valtio vastaa kansalaisen elintasosta ja toimeentulosta.

Ja tämä meidän ns hyvnvointivaltio ei takaa kansalaisille tarpeeksi hyviä elinoloja. Hallitus päättää lainata lainarahat muille konkurrsikypsille valtioille vaikka Suomi samalla syö itse itsensä hengiltä.

Noinko sulle on sossun jonossa opetettu? Mulle opetettiin yliopistossa vahan toista....

Vierailija
29/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mikään valtio on hyvinvointivaltio, jos sillä tosiaan tarkoitetaan sitä että valtio= valtiossa asuvat ihmiset. Koskaan, ei missään valtiossa voida saavuttaa tilannetta että jokaikinen ihminen voisi hyvin. Aina on heitä, jotka eivät voi hyvin, johtuu se sitten heidän omista toimistaan tai ei.

Siinä merkityksessä Suomi on hyvinvointivaltio, että täällä ei kenenkään tarvitse ainakaan kuolla likaiseen juomaveteen, ei synnyttää lastaan kadulle, eikä lasten tarvitse tehdä työtä perheensä elannon eteen vaan jokainen lapsi saa käydä koulua.

Vierailija
30/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mitä paskaa näppäimistöltäsi suollat.

Juuri sinulta ja kaltaisiltasi tuet pois vaan, asenne uusiksi ja töihin!

Vierailija
31/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio on valtio, jossa valtiolle on annettu keskeinen rooli kansalaisten elintason ja toimeentulon varmistamisessa.

Vierailija
32/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mitä paskaa näppäimistöltäsi suollat.

Juuri sinulta ja kaltaisiltasi tuet pois vaan, asenne uusiksi ja töihin!

vuositulot ovat varmasti kovemman luokan tuloja, kuin siellä päässä.

Vierailija
33/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä vielä on hyvinvointivaltio, mutta tulevaisuudesta emme tiedä. Tarvitaan tahtoa ja päätöksiä ylläpitämiseen. Jatko ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
34/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nico-Kyynel maksaa aikuisena hänen virikehoitoonsa otettua lainaa takaisin. Jotenkin epäreilua ottaa velkaa harkitusti tietäen, että oma jälkikasvu joutuu maksamaan sen takaisin.

Vierailija
35/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko oikeasti??

Kaikki mitä ostat sisältää alv:n 23 prossaa, joka menee valtiolle.

Vierailija
36/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuule, tässä osoitteessa työllä ansaitut

vuositulot ovat varmasti kovemman luokan tuloja, kuin siellä päässä.

varmasti. Viime vuonna työtuloni olivat puhdas 0.

Muita tuloja taas oli jonkin verran:)

Vierailija
37/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyvinvointivaltio

Siinä mainitaan "keskeinen rooli" ei että yhteiskunta on VASTUUSSA. Hyvinvointivaltiossa jokainen vastaa itsestään ja toimeentulostaan mutta valtio toimii ikäänkuin suojaverkkona heikompia kohtaan ja jos jotain sattuu.

Samoin se takaa ihmisille lähtökohtaisesti tasa-arvoiset mahdollisuudet elämään.

Vierailija
38/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään myös että hyvinvointivaltiota ollaan vähitellen romahduttamassa.

jos se purkaminen on aloitettu jo 90-luvulla? Eli suunta on jo alkanut...

Vierailija
39/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltiossa on korkeat verot, joilla yhteiskunta tarjoaa paljon maksutonta tai halpaa hyvää kansalaisille. Suomi täyttää nämä kriteerit, paitsi tietysti ammattivalittajien mielestä.

hvv:ta on alettu purkamaan.

Vierailija
40/40 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinko sulle on sossun jonossa opetettu? Mulle opetettiin yliopistossa vahan toista....

ihan itse olen käynyt yliopistossa opiskelemassa aiheesta ja kyllä siellä opetettiin mitä vastaaja sanoo. Ei nyt sentäs ihan taata tarvitse, mutta ei olla täysin itse vastuusssa kuitenkaan.