Miksi mun 3,5kk herää yhtäkkiä öisin väh. 5 kertaa?
Vauva on nukkunut ennen mainiosti, jossain vaiheessa oli vain 1-2 herätystä yössä. Nyt vähän yli viikon ajan vauva on heräillyt öisin jatkuvasti. Pääosin herää käsittääkseni nälkään, mutta kahtena viime yönä on herännyt ihan vain huutamaankin, on hamuillut tissiä mutta ei kuitenkaan syönyt. Luulen, että tuo tissin etsiminenkin on lähinnä tapa, ei sillä oikeasti voi olla tunnin välein nälkä...?
Ehdotuksia? Voiko tuon ikäinen kokea jo jonkinlaista "eroahdistusta" ja herää siksi niin usein? Tiheän imun kaudelta ei vaikuta, koska vauva syö päivisin ihan normaalisti eikä mitenkään usein. Mitä tää on? Eikö pelkkä maito enää riitä ravinnoksi? Neuvola oli 2 viikkoa sitten ja silloin ainakin oli kasvanut hyvin.
Kommentit (4)
Tilaa itselleen lisää ruokaa. Tai voi kokeilla tuttiakin, jos on imutarve vain. Onko ollut nuhaa? Korvatkin voi vaivata... Mutta jos päivällä ei tunnu kipeälle, niin tuskin sitten.
Tuttia ei ole koskaan huolinut, kunpa huolisikin! Kai pitää vaan tarjota tissiä, mutta jotenkin se tuntuu uskomattomalta että olis tunnin välein tarve syödä...
Kuulostaa siltä, että vauvasi on valmis aloittamaan kiinteät ruoat pikkuhiljaa.
Kuulostaa siltä, että vauvasi on valmis aloittamaan kiinteät ruoat pikkuhiljaa.
Koska joko vauva ei malta syödä riittävästi tai sitten maito ei vain enää pidä nälkää niin kuin ennen. Paino oli kuitenkin noussut ihan hyvin, eikö se tarkoita että maidon periaatteessa pitäisi riittää?
Esikoinen kyseessä eli olen aika ulalla näissä asioissa :D
Tilaa itselleen lisää ruokaa. Tai voi kokeilla tuttiakin, jos on imutarve vain. Onko ollut nuhaa? Korvatkin voi vaivata... Mutta jos päivällä ei tunnu kipeälle, niin tuskin sitten.