Miksi mulle menee pizzerian pizzan syömisen jälkeen vatsa sekaisin?
Pari tuntia niin vatsaa vääntää ja sitten vessaan. Pizza oli hyvää ja paikka laadukas vaikka olikin ns. turkkilainen. Porukasta muut eivät saaneet vatsavaivaa vaikka syötiin samaa pizzaa joten mihinkään pilaantuneeseen ruoka-aineeseen en usko. Tää on joku mun vatsan ominaisuus, mutta mikä?
Kommentit (85)
Olet joko herkkä gluteenille tai sitten juusto aiheuttaa tuon. Tai nuo yhdessä.
Tai muuten vatsasi ei vaan kestä tuollaista ruokaa.
Juusto tekee itselläni, yhtään ei tiedä - mitä kakkia se on.
Se voi olla ihan sekin, jos syödyn ruoan määrä on paljon isompi kuin mitä yleensä syöt. Toisten vatsa ei oikein kestä jättiaterioita.
Vierailija kirjoitti:
Karvaranteiden juusto on juuston kaltainen valmiste. Pääasiassa pelkkää kasvisrasvaa, ei ihme että rasvaripuloi sen jälkeen.
Mulla menee kans rasvaisesta ruuasta helposti sekaisin. Samoin viinistä joskus. Ennen luulin, että johtuu laktoosista.
Laktoosi-intoleranssi. Pizzat paistetaan 300 asteessa, joten kyllä siinä pöpöt kuolee. Juo puoli litraa tavallista maitoa kokeeksi ja katso alkaako kivistää. Laktoosittomia pizzoja saa Kotipizzasta.
Rasvaa veikkaan minäkin. Näin käy myös itselleni.
Mulla itselläni on terveellinen ruokavalio. En juurikaan syö rasvaisia ja nopeista hiilareista kyhättyjä ruokia. Sen kerran kun sitten menen ja syön, niin tuo efekti tulee aina. Vatsa ei ole tottunut paskaruokaan. Monella aktiivisesti treenaavalla ja terveellisesti syövällä on kuuleman mukaan ihan sama vaiva. Jos kuulut tähän porukkaan, niin otat sen ikään kuin "osana harrastusta". Niin se vain on. Elimistö ei ole tottunut saamaan kuraa sisäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvaranteiden juusto on juuston kaltainen valmiste. Pääasiassa pelkkää kasvisrasvaa, ei ihme että rasvaripuloi sen jälkeen.
Kuinka pöljä pitää olla, että kuvittelee kaikkien Suomen etnisten pizzerioiden käyttävän prikulleen samaa juustoa.
Minkäs niminen tää laadukas turkkilainen pizzaria oli?
Mulla menee rasvaisesta ruuasta. Olkoon vaikka lohta.
Herkkyys vehnälle / gluteenille tai sitten tuo, että iso ruokamäärä kerralla järkyttää mahaa. Itselläni luultavasti tuo jälkimmäinen, kun liittyy yleensä buffet-syömisiin.
Teoriassa, jos ruuassa olisi esim. listeriaa, kaikki eivät saa oireita - vain herkimmät ja ne joilla on alentunut vastustuskyky.
Minkä hintainen pitsa? Saitko kuitin pyytämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pöljä pitää olla, että kuvittelee kaikkien Suomen etnisten pizzerioiden käyttävän prikulleen samaa juustoa.
Kuinka pöljä pitää olla että kuvittelee ettei karvaranteet osta tukun halvinta pizzajuustoraastetta. On se kyllä pöljä.
rasvaripuli