Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua kolmatta, miten yli pettymyksestä?

Vierailija
14.01.2013 |

Olen tässä pari vuotta yrittänyt vihjailla että haluan ehdottomasti vielä kolmannen lapsen, mies ei ole innostunut asiasta. Tänään otin asian puheeksi ensimmäistä kertaa kunnolla, ja miehen perustelut kielteiselle kannalle olivat nämä:

- sitten ei päästäisi koskaan mihinkään tai ainakaan pariin-kolmeen vuoteen (no ei nytkään mennä mihinkään, ainoastaan silloin kun MINÄ olen hankkinut lapsenvahdin tai varannut matkan tms. Ja miten niin se lapsenvahti ei sit hoitais pienintäkin???)

- Kaikki olisi hankalampaa (no varmaan joo tietty. Mä se olen tähänkin mennessä hoitanut noi kaks suurimmalta osin, mies on käynyt töissä ja illat istunut läppäri sylissä).

- Olis niin kallista lähteä lomalle (MITÄ HÄH, ollaan oltu kuuden vuoden sisällä perheenä 2 kertaa lomamatkalla!!!)

Mun mielestä noi ei oo päteviä syitä vaan silkkää laiskuutta. Miten mä saan joko tahtoni läpi tai pääsen yli katkeruudesta jonka tässä asiassa luovuttaminen aiheuttaa? Olen jo muuttanut paikkakuntaa ja useaa työpaikkaa miehen vuoksi, on jotenkin sellainen olo että hänen vuoro tehdä kompromissi mutta en todellakaan halua lasta jos mies ei halua.

Itkettää ja harmittaa!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkeä on täällä muutenkin aivan liikaa. Kaikkein onnellisin ihminen on syntymätön ihminen.

Vierailija
2/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin elämässä kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on eikä aina haikailla jotain lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voisi olla onnellisia nelistään?! Mikset voisi keskittyä kahden lapsen kasvatukseen?! Ja on miehesi oikeassa, että yksi lapsi lisää syö lompakkoa ja pitää olla tilava auto ja suuri koti.

Olen pahoillani jos et saa tahtoasi läpi, mutta ole onnellinen kahdesta lapsesta elä sure sellaista mitä ei ole ollutkaan eli kolmatta lasta.

Vierailija
4/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on jopa samat perustelut. En haikaile kolmatta, eikä kolmannen lapsen toivominen tarkoita ettenkö olisi tyytyväinen nelihenkiseen perheeseemme. Silti olisi ihan kiva jos saisimme kolmannen ja kieltämättä harmittaa jos se toiselle on ehdoton ei. Ajattelin ehdottaa tulee jos on tullakseen tyyliä miehelle. Kiva jos saisimme vielä kolmannen mutta näinkin on hyvä.

Vierailija
5/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäiset kaksi lastasi ovat? Mulla oli kuume kolmanteen kuopuksen ollessa 1-2,5 v. mutta nyt se on mennyt ohi kun huomaan kuinka ihanan helppoa on "isompien" lasten kanssa, jotka osaavat kertoa asioita, hoitavat lähes itse vessa-asiansa, ruokailunsa, pukemiset yms.

Olen siis tyytyväinen että mies sanoi heti ei kolmannelle, muuten minulla olisi nyt taas raskausajan vaivat/tissitakiainen/vaippapylly kahden itsenäisemmän lisänä. Ihania vauvat ovat mutta en jaksaisi enää aloittaa "alusta".

Vierailija
6/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi, että sä et enään käytä ehkäisyä ja ottakoon mies vastuun ehkäisystä (räpläilköön kortonkeja jos tykkää)... Niin rupeaa miehenkin mieli muutumaan.

Voipi mennä muutama viikko kun olet jo apteekista hakemassa raskaustestiä.

Vierailija
7/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos aina kahdesta tulee kolme tai enemmän, niin mailma vaan liikakansoittuu enemmän.

Vierailija
8/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos et edes saisi enää kolmatta lasta, ei lapsia niin vain tule kun haluaa. Jotkut ihmiset eivät saa yhtään lasta ja sinä kitiset kun mies ei suostu kolmanteen. Ole tyytyväinen kahteen lapseesi ja hanki koiranpentu. On miehelläkin joku oikeus kertoa mielipiteensä.

Vierailija
9/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi, että sä et enään käytä ehkäisyä ja ottakoon mies vastuun ehkäisystä (räpläilköön kortonkeja jos tykkää)... Niin rupeaa miehenkin mieli muutumaan.

Tai sitten vaimo asuu tästä eteenpäin ilman ehkäisyä teltassa lumihangessa.

Vierailija
10/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen syyt - ette pääse koskaan mihinkään, ette ole matkailleet juurikaan viime aikoina: johtuuko nuo siitä, että teillä on pieniä lapsia ja sen takia vähän rahaa? Silloinhan mies on täysin oikeassa ja kun nuo kaksi lastanne kasvavat, tilanne helpottaa ja pystytte enemmän menemään ja matkustelemaan. Eli uuden vauvan hankkiminen toisi takapakkia tilanteeseen.

Meillä on tilanne päinvastoin, mies haluaisi kolmannen lapsen, minä en. Suureksi osaksi juuri noista miehesi luettelemista syistä.

Vierailija
11/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole tyytyväinen kahteen lapseensa!

Se EI estä haaveilemasta kolmannesta.

Ja muiden lapsettomuudet eivät liity ap:n tapaukseen mitenkään näin vain vinkkinä :)

Vierailija
12/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta olet yh, eikä sun tarvitse enää kysellä miehen mielipiteitä.

Vierailija
13/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne kun vanhimmat lapset, tyttäret olivat 5- ja 7-vuotiaat. Mies ahdistui pelkästään kolmannen lapsen ajattelemisesta, asiasta ei saanut edes keskustella. Hän ei vaan olisi jaksanut lisää lapsia, muita syitä ei ollut. Itse isossa perheessä kasvaneena kaipasin lisää elämää ympärille ja olin aina toivonut kolmea lasta. 1,5 vuotta olin vihainen mielessäni kun mies ei lasta "antanut". Lopulta päätin lähteä opiskelemaan kauemmas jos ei kerran kolmatta lasta tulisi. Muutaman minuutin päätöksen jälkeen mies totesi että "eiköhän niitä lapsia maailmaan mahdu". Koskaan ei kumpikaan ole katunut ja poika on aivan kuten isänsä. Todellakin oma itsensä, ihana onnellinen lapsi, rennossa ilmapiirissä kasvanut, kaikkien rakkauden saanut. Paineita ei ole kasvatuksessa ollut, silti kasvanut yhtä hienoksi lapseksi kuin siskonsakin.

Vierailija
14/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos jollain äijällä on oikeutta vaatia naista vetämään hormooneja, jos naiselle lapsi on ok, ja miehelle ei.

Mies menee sitten vasektomiaan tai käytää kondomeja, hyvin yksinkertaista.

Meillä mies meni vasektomiaan.

Vierailija
15/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et voi vain olla tyytyväinen. Sinulla on kaksi lasta ja mies, sehän on jo tosi hienoa ja ihanaa.

Miehesi perustelut kuulostavat tekosyiltä sille pohjimmaiselle syylle että hän EI HALUA KOLMATTA LASTA. Aivan kuten sinun perustelusi ovat tekosyitä omalle biologiselle tarpeellesi. Moni nainen jää vaille sitä viimeistä lasta. Silloin pitää vain oppia nauttimaan siitä mitä on saanut. Länsimaisen ihmisen ongelma on ikuinen tyytymättömyys. Sitä voi tuhlata parhaat vuotensa haikailemalla jotain olematonta, sen sijaan että olisi onnellinen tässä ja nyt.

Vierailija
16/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos jollain äijällä on oikeutta vaatia naista vetämään hormooneja, jos naiselle lapsi on ok, ja miehelle ei.

Mies menee sitten vasektomiaan tai käytää kondomeja, hyvin yksinkertaista.

Meillä mies meni vasektomiaan.

Ja tyhmä nainen pitää turpansa kiinni.

Vierailija
17/17 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Helppo sanoa, että iloitse olemassaolevista lapsista jne. Kyllä minä niistä iloitsen, silti haluan lisää. En todellakaan tiedä miten tästä pettymyksestä pääsee yli. Olen itsekäs, tiedän sen, mutten voi tälle tunteelle mitään. Hirveä vauvakuume. Haluan vauvan. Miestä ei saa pakottaa uudestaan isäksi. Miksi minut saa pakottaa luopumaan elämäni isoimmasta haaveesta. Ahdistaa ihan suunnattomasti.