Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko velvollisuus auttaa piittaamattomia ja tylyjä isovanhempia?

Vierailija
14.01.2013 |

Jos teillä olisi minunkaltaiseni tilanne niin miten toimisitte? Eli siis: isovanhemmat eivät ole koskaan osallistuneet, hoitaneet lapsia,viettäneet aikaa tai leikkineet. Ei siis ikinä, aint yhteydenpito on kerta vuodessa pikainn tapaaminen. Eivät ole halunneet nähdä enempää vaivaa (eivät siis halunneet erityisemmin pitää yhteyttä kyllä ennen lapsiakaan). Kysessä omat vanhemmat.

Ikinä en ole saanu apua, tukea, kannustusta, vqin arvostelua, missään eivät ole auttaneet ikinä.

Nyt sitten kun ovat 64-65v niin alkanut järkyttävä marina ja vaatimukset miten mun pitäisi auttaa niitä. Käydä kaupassa, siivota, saattaa lääkäriin. Ovat perus hyväkuntoisia ja eläkkeellä, elämänsisältö tv ja seiskalehti.

Vertaavat minua naapurin tyttäreen joka auttaa vanhempiaan (tottai auttaa kun sai itse lastnhoioapua paljon aina) ja visti mulle siis on että olen kiittämätön kersa.

Minusta omat vanhempani itse katkaisivat sukupolvien auttamisketjun siinä, kun itse hoidattivat lapsensa vanhemmillaan mutta itse eivät halunneet edes tavata omia lapsenlapsiaan. Vanhempani ovat olleet aina ilkeitä minulle.

Onko siis moraalinen pakko auttaa. Jos ei, niin miten tuon syyllistyksn ja louskuuksen saa loppumaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuhlasi sen 30 vuodessa ollessaan eläkkeellä. Euroakaan ei jäänyt, mutta niin vain kävivät katsomassa Kiinan muurin ja Amazonin virran. Oopperassa piti käydä viikottain, kalleimmat mahdolliset syöpälääkkeet hankittiin ja lopulta yksityissairaalassa kuolivat. Ihan tahallaan tekivät niin, että minulle ei jäänyt mitään.

Vierailija
22/25 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte hieman fiksumpia, niin tietäisitte, että monikin 63 v on todellasairas.Esim. oma isäni joka alzheimerin sairautensa kanssa jo höperö.Turha oli minunkaan odottaa lapsenhoitoapua,lapseni ei kiinnostanut.

Onneksi voin nyt asioista selvää ottaneena tarjota vanhemmilleni samaa apua kuin hin itse jouduin turvaamaan:yksityinen hoitaja =).Vain 32 e/h +alv ja apua tulee...

Vanhempani iolmoittivat minulle tylysti, että he ovat lapsensa hoitaneet.Piste.Ja todellakin-nyt ihmetellään miksi lapsenlapsi ei tule edes puhelimeen kun he soittavat =))) !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tuntisi huonoa omaatuntoa/ miettisi asiaa.

Vierailija
24/25 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piittaamattomia ja tylyjä isovanhempia,

Vierailija
25/25 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten se marina loppuu. Todennäköisesti ölinä kuitenkin jatkuu.

Vakavasti ottaen, ihmistyyppi on erittäin tuttu ja kohtalaisen yleinen. Ei niillä omaa moraalia ole, mutta ovat kyllä hyvin hanakkaita syyllistämään lapsiansa.

Jos odottavat sinulta kertomasi kohtelun jälkeen jotakin, ovat ilmeisesti melko yksinkertaista sakkia.

Älä ota niiden juttuja noin vakavasti. Niin makaa kuin petaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan