Hitto kun tuo teini ärsyttää tahallaan. Mitä ihmettä teen ?
Olemme mielestäni aina olleet hyvissä väleissä: hän kertoo suurimman osan asioistaa minulle, aina jos sattuu jotain mukavaa/inhottavaa niin soittaa minulle ensimmäisenä shoppailemme yhdessä, hän viihtyy kavereineen meillä ja kaverit tykkäävät olla meillä kun olemme niin rentoja.
Kertoo aina minne menee ja tulee kun lupaa. Kuskaan häntä autolla usein joka paikkaan
Viime aikoina on ihan selkeästi tahallaan minulle aivan törkeän ilkeä: huutaa, kiroaa, haukkuu, ivaa JOKA asiasta
Ei kiusallaankaan siivoa huonetta/ ei laita tavaroitaan paikalle, kun tietää, että minua ärsyttää. Ja jos pyydän tekemään jotain, heti alkaa huutoa ja haukkuminen Ei edes halua sopia riitoja vaan selkeästi haluaa olla riidoissa
Annanko olla ja en ole huomaavinaankaan vai rankaisen (puhelin, tietiskka pois, aresti)
Ikää siis 17 v ja on lukiossa
Muistan että lukion tokalla yksi fiksuna pitämäni poika alkoi v--uilla yhdelle hömelölle naisopelle, hän vain katsoi oikeudekseen sanoa opelle suoraan, kun me muut yritimme vaan käyttäytyä ja naureskella korkeintaan selän takana. Eli lapsesi voi tehdä tuota muillekin kuin sinulle, kun on sille tielle lähtenyt.
Riitoja tulee, eikä silloin aina osata käyttäytyä, mutta jatkuva ivailu ja haukkuminen on loputtava. Yritä sanoa rauhallisesti, että tuolla tavalla ei edes äidille sanota, koita jutella niin että hänkin pysähtyy kuuntelemaan ja ymmärrätte toisianne. Kunnioittava(eli normaali) käytös pitäisi säilyttää vaikka murkku onkin!