Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi, oi miksi näitä uusperhekuvioita???

Vierailija
14.01.2013 |

Mä en voi kun ihmetellä näitä ihmisten ongelmia uusperheittensä kanssa! On erilaisia kasvatusnäkemyksiä, lasten eriarvoista kohtelua, sumplimia exien, nyxien jne. kanssa...

Miksi te uusperheelliset haluatte välttämättä pistää kaksi erillistä PERHETTÄ samaan pakettiin? Se on täysin eri asia, kuin yhdistää kaksi aikuista yksineläjää samaan talouteen. Mä säälin varsinkin vähän vanhempia lapsia, joilla ei ehkä ole mitään sanavaltaa siihen, kuka heidän kotiinsa muuttaa ja montako omaa lastaan tuo mukanaan "uusiksi sisaruksiksi".

En tietenkään ehdota että eronneet ei saisi löytää uutta onnea, mutta pakkoko ne perheet on aina yhdistää? Miksei voisi elää omissa talouksissa ja tapailla ja viettää aikaa yhdessä muuten? Mitäs sitten jos uusperhekin hajoaa, taas on lapsilla uusi rikkinäinen koti. Pelkän seurustelun loppuminen ei olisi lapsille niin radikaalia.

Jos itselleni joskus ero tulisi, en koskaan ryhtyisi mihinkään uusperhekuvioihin, vaan oma turvallinen pysyvä koti mulle ja lapsille.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillekin omat halut menee lasten edelle.

Vierailija
42/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ja rikkaus ovat olleet "sisarukset" muuten ainoalle lapselle.

Isäpuoleni on omaa isääni rakkaampi ja ensi kesänä

hän minut alttarille taluttaa.

Biologista isääni en edes kutsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli alle 1,5v, kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. Lapsi pitää miestäni isänään, ei edes tunne omaa isäänsä, vaikka olimme yhdessä kun lapsi oli syntynyt. Vauva oli n. 6kk, kun erottiin tämän isän kanssa, eikä lapsi sitä olisi silloinkaan tunnistanut, se oli vaan joku mies, joka kävi ehkä just ja just kotona nukkumassa, valittamassa, huutamassa, riehumassa ja viemässä rahat. Ah, mikä rauha tuli kun potkaisin sen pellolle.

Ei ole muuta kuin meidän lapset, mies pitää lastani ihan omanaan ja tekee tämän kanssa asioita, mitä isä ja lapsi nyt yleensä tekeekin :) Kaikki pitää meitä ydinperheenä, eikä olla jaksettu edes korjata väitettä, poika on meinaan ihan mieheni näköinenkin :D Kaikki ollaan onnellisia ja yhteisiäkin lapsia meillä on 3 :) Ei ole eksiä häiritsemässä meidän elämää, lapsen biologista isää ei voisi vähempää kiinnostaa, vaihtaa numeroa, naista ja asuntoa kuin sukkiaan, kuka maksaa eniten hänen menoja, sen luona asuu. Mieheni onkin miettinyt aikaisemman lapsen adoptoimista :)

Pidän itsekin meitä enemmän ydinperheenä, kuin uusperheenä, kun ei tosiaan ole noita eksiä häiritsemässä :) Joskushan se aika koittaa, kun esikoiselle pitää kertoa totuus, mutta onneksi siihen on vielä aikaa. Paha vaan, jos haluaisi nähdä oman isänsä, en minä tiedä missä se asuu ja osoitekin on koko ajan postissa... Ei numeroa mikä toimii, ei mitään... Pari kuvaa olen säilyttänyt, jotta edes näkee, minkä näköinen on joskus ollut, ennen ryyppäyskierrettä. Tuskin minäkään kaupungilla enää tunnistaisin, vaikka pari vuotta yhdessä oltiinkin.

Joten katson, että tämä on meidän perheelle paras olemismuoto, me ollaan onnellinen perhe :)

Vierailija
44/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille lapsilleni, vaikka ei mitään verisidettä olekaan. Oma isäni on katkera vanha mies, joka vain soittelee kännissä ja syyttelee muita.

Itse olen uusperheen lähi-äitipuoli, eli miehen lapsen kanssa ollaan asuttu saman katon alla tänä vuonna 14 vuotta. Meillä on myös kaksi yhteistä lasta. Meillä tämä kuvio on toiminut varmaan suurelta osin siitä syystä, että miehen edellinen liitto oli loppunut vuosia ennen meidän tapaamista ja he olivat aikanaan eronneet fiksusti. Miehen exän kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, ei sitten ensimmäistäkään. Yhdessä on juhlittu lapsen synttärit, rippijuhalt jne. Nyt nuori pohtii jo omilleen muuttoa ja varmaan minä sitten tippa linssissä pakkaan nuoren tavaroita, kun se hetki koittaa.

Vierailija
45/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aikaa mennyt eteen päin ja olen löytänyt rakkaan, niin en kyllä halua vain seurustella. Miehellä on 16 vuotias tytär joka on isällä pari kolme kertaa kuukaudessa. Omani ovat 10v. ja 4v. Eli ikä jakautuma on iso lapsilla.

Emme ole vielä yhteen muuttaneet, mutta se on jo ajankohtaista. Olen puhunut lapsille siitä paljon jne. Aika näyttää miten loppujen lopuksi menee.

Haluaisin, että lapset näkevät onnellisen parisuhteen, eikä sellaista kuin minulla oli heidän isän kanssa. Saavat muuten ihan vääristyneen kuvan parisuhteesta. Ja myös silloin minusta saavat väärän kuvan jos vain seurustelen.

Vierailija
46/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miehellä on 2 äitinsä luona asuvaa lasta, meillä miehen kanssa yksi yhteinen lapsi. Lapset käyvät meillä joka toinen viikonloppu.

Minäkään en välttämättä ryhtyisi siihen, että molemmat tuovat omat lapsensa saman katon alle, siis naisen lapset ja miehen lapset. Eri asia, jos lapset ovat vielä pieniä, silloin homma luultavasti toimii eri tavalla. Mutta jotain esiteinejä tai teinejä, ei todellakaan...

Jos joskus eroan miehestäni, en luultavasti ota enää ikinä miestä, jolla on jo lapsia. Kuviot ovat liian hankalia ja jos nyt saisin valita uudelleen, en välttämättä ryhtyisi edes tämänlaiseen uusperheeseen.

Vierailija
47/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää kuinka joku on niin tyhmä, että yrittää puuttua toisten tapaan elää. Kuka sinä olet kertomaan muille, mikä on paras tapa elää parisuhteessa? Jos oma käsityksesi uusperheistä on noin vääristynyt, niin minkäs sille voi, mutta turpasi voisit opetella sulkemaan kyllä. Ainakin, jos sitä ihan henk.koht kokemusta ei ole.

Uusperheissä on varmasti paaaaljon parempiakin perheitä lapsien kannalta kuin joissakin ydinperheissä. Ihan turha lässyttää mistään uusperheen huonoudesta. Miksi niitä ydinperheitä niin paljon hajoaa, jos ne on niin kauhena hyviä ja onnellisia?

Kukin elää tavallaan eikä lapsien olemassa olo säätele koko elämää siten, ettei voi uutta perhettä perustaa.

vaan kertoa mielipiteensä (johon kaiketi jokaisella on tällä palstallakin oikeus)? Herää kysymys miksi sinulla on niin kova tarve hyökätä kynnet pystyssä niitä vastaan, jotka puhuvat uusperheiden (mahdollisista) ongelmista. Tulee väkisinkin mieleen, että kalahtiko vähän omaan nilkkaan?

Ja perheiden hajoamisesta sen verran, että kyllä niitä uusperheitä tilastollisesti PALJON enemmän (yli 70%) hajoaa, kuin ydinperheitä...

Jos sinä teet lapsia joka seurustelukumppanin kanssa, muutat aina yhteen ja sitten eroat, niin älä väitä että se olisi lapsillesi parempi kasvuympäristö kuin kasvaa rakastavassa ydinperheessä, biologisen isän ja äidin kanssa..

Joillakin aikuisilla vain valitettavasti on tarve järkeistää ja selittää asiat itselleen parhain päin. Olet kuin tupakoiva odottaja, joka selittelee että se lopettamisen aiheuttama stressi on paaaljooon pahempaa vauvalle kuin tupakointi.. ; P

Vierailija
48/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillekin omat halut menee lasten edelle.

Mitäs sinä muiden elämästä mitään tiedät?

omat halut ja omat unelmat menevät lasten edelle. Turhaan siinä jänkkäät.

Vierailija
49/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Saavat muuten ihan vääristyneen kuvan parisuhteesta. Ja myös silloin minusta saavat väärän kuvan jos vain seurustelen.

A) Missä määrin lastesi saama kuva sinusta VAIN seurustelevana naisena ja äitinä on väärä? Tai edes harhaanjohtava? Eikö sinun tärkein roolisi ole kuitenkin olla lapsillesi äiti?

B) Meinaatko, etteivät lapset kykene tajuamaan onnistuneen parisuhteen mallia ilman, että te ette kyhjötä kimpassa 24/7??

Ihmeellisiä perusteluita - tai selittelyitä - teillä kimppaan kiirehtivillä on....

t. yh jo pian 10 vuotta, eikä kiirettä miehen kanssa saman katon alle

Vierailija
50/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen toiseksi nimeksi voi valita sellaisen mistä muistaa helposti, kenen lapsi se nyt olikaan, tyyliin Antinpoika.

Kiivaimpia uusperheiden puolustajia ovat aina ne hor.. anteeksi, naiset, joilla on lapsia ainakin kahden-kolmen eri miehen kanssa... ; )

Vierailija
51/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aikaa mennyt eteen päin ja olen löytänyt rakkaan, niin en kyllä halua vain seurustella. Miehellä on 16 vuotias tytär joka on isällä pari kolme kertaa kuukaudessa. Omani ovat 10v. ja 4v. Eli ikä jakautuma on iso lapsilla.

Emme ole vielä yhteen muuttaneet, mutta se on jo ajankohtaista. Olen puhunut lapsille siitä paljon jne. Aika näyttää miten loppujen lopuksi menee.

Haluaisin, että lapset näkevät onnellisen parisuhteen, eikä sellaista kuin minulla oli heidän isän kanssa. Saavat muuten ihan vääristyneen kuvan parisuhteesta. Ja myös silloin minusta saavat väärän kuvan jos vain seurustelen.

mennyt, jos sinulla 4-vuotias lapsi edellisestä liitosta... Ei hyvää päivää taas!

Vierailija
52/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ydinperhe! Olemme kaikki niin erilaisia että on turha yleistää! Lapseni todella pitävät uudesta isäpuolestaan joka on nuorimmalle(10v) oikeaa isää läheisempi, lapset ovat läheisiä myös eksäni nykyiseen avovaimoon! Aina ei eron jälkeinen elämä ole kauheaa vaan se voi olla myös todella paljon parempaa kaikille! Oma asenne ratkaisee!

Vierailija
53/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin äitipuoli muutti meille asumaan. Menivät naimisiin vuosi sen jälkeen kun äitipuoli oli meille muuttanut. En kokenut mitään ongelmia, sillä sain hyvin aikaa sulatella asiaa. Olin äitipuolen meille muuttaessa 15v, nyt 23v.

Vierailija
54/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille lapsilleni, vaikka ei mitään verisidettä olekaan. Oma isäni on katkera vanha mies, joka vain soittelee kännissä ja syyttelee muita.

Itse olen uusperheen lähi-äitipuoli, eli miehen lapsen kanssa ollaan asuttu saman katon alla tänä vuonna 14 vuotta. Meillä on myös kaksi yhteistä lasta. Meillä tämä kuvio on toiminut varmaan suurelta osin siitä syystä, että miehen edellinen liitto oli loppunut vuosia ennen meidän tapaamista ja he olivat aikanaan eronneet fiksusti. Miehen exän kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, ei sitten ensimmäistäkään. Yhdessä on juhlittu lapsen synttärit, rippijuhalt jne. Nyt nuori pohtii jo omilleen muuttoa ja varmaan minä sitten tippa linssissä pakkaan nuoren tavaroita, kun se hetki koittaa.

yksi niitä HARVOJA poikkeuksia... Hatunnosto sinulle, vaikutat esimerkilliseltä äitipuolelta. Valitettavasti läheskään kaikilla tämän palstan mammoilla ei riitä kypsyys ja äly siihen. Joten sääli niiden uusperheiden lapsia...

Vierailija
55/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ydinperhe! Olemme kaikki niin erilaisia että on turha yleistää! Lapseni todella pitävät uudesta isäpuolestaan joka on nuorimmalle(10v) oikeaa isää läheisempi, lapset ovat läheisiä myös eksäni nykyiseen avovaimoon! Aina ei eron jälkeinen elämä ole kauheaa vaan se voi olla myös todella paljon parempaa kaikille! Oma asenne ratkaisee!

Huolimatta siitä että "tykkäävät" isä- tai äitipuolistaan...

Vierailija
56/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen toiseksi nimeksi voi valita sellaisen mistä muistaa helposti, kenen lapsi se nyt olikaan, tyyliin Antinpoika.

Kiivaimpia uusperheiden puolustajia ovat aina ne hor.. anteeksi, naiset, joilla on lapsia ainakin kahden-kolmen eri miehen kanssa... ; )

kiivaimpia muiden perhemallin parjaajia ovat useimmiten ne rum..frigi..läsk.. siis katkerat exät. ;)

Vierailija
57/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että katkera homevittu.

Vierailija
58/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni on 14-vuotias. Kerran tänä aikana hairahduin lyhyisiin naimisiin miehen kanssa, ja niinhän se vaan meni että mies rupesi hylkimään tyttöä alun lahjomisen ja muun mielistelyn jälkeen. Se loppuikin sitten siihen, ja nyt ollaan oltu kuusi vuotta ilman ylimääräisiä asukkeja kodissamme. Ihanaa ja helppoa.

Tyttö on kiitellyt monesti, että ihanaa ettei kodissamme ole vieraita ihmisiä. Ikinä ei tarvitse kuunnella riitoja tai muuta ikävää vääntöä. Kumppaneita on toki mulla ollut, mutta niitä ei raahattu meille majailemaan. Hoidan seurusteluni muualla.

Vierailija
59/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiivaimpia muiden perhemallin parjaajia ovat useimmiten ne rum..frigi..läsk.. siis katkerat exät. ;)

T: Onnellisessa YDINperheessä elävä ; )

Vierailija
60/77 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että katkera homevittu.

vittua jokaiselle vastaantulijalle jakamalla. Ja kyllä jos naisella on lapsia tyyliin kolmenkin eri miehen kanssa niin... no joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi