Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihopistotestejä otetaan maitoaltistuksen yhteydessä?

Vierailija
14.01.2013 |

Olemme menossa atooppisen ihottuman ja maitoallergian takia testeihin. kutsussa lukee että ensin tehdään ihotestit. Onko tämä jokin tietty testilista mikä tehdään aina?

Miten teillä muilla? Lapsi on 1 vuotias.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan prick-testit ovat epäluotettavia maitoallergian suhteen (voi tulla sekä vääriä positiivisia että negatiivisia tuloksia, niillä ei siis ole mitään arvoa maitoallergiaa arvioitaessa). Meille ei näin ollen Lastenklinikalla tehty mitään pistotestejä, pelkkä maitoaltistus. Maitoproteiinin lisäksi ei testattu muita allergioita.

Vierailija
2/3 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on perussarja jossa on lateksi, siitepölyjä, pölypunkkeja ym. eli olen joskus kuullut puhuttavan pölysarjasta tai jotain vastaavaa.

Sitten on ruuilla joku perussarja jossa on maito, kanamuna, kala, vijoja jne.

Meillä on yleensä testin aluksi hoitaja mittonut käsivartta ja on sanonut kuinka monta ainetta mahtuu testaamaan. Jos minulla on ollut ehdotuksia on yhdessä mietitty mitkä aineet testataan (siis jos minulla oli vaikka epäilys porkkanan sopimisesta voidaan se lisätä testattavaksi ja jos olen varma että kanamuna ja kala ei sovi niin voidaan jättää vaikka tuo kala testaamatta jos tilalle otetaan joku meille tärkeämpi.

Mutta tämä varmaan riippuu paljon lääkärin lähetteestä ja testin tekijästä ja tietysti siitä mitä aineita hänellä on käytettävissä. Meillä lääkäri on joskus kirjoittanut lähetteeseen että äiti kertoo toivomansa testattavat aineet =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut valita 20 ainetta testattiin (eli negatiivinen ja positiivinen vertailu ja 18 "varsinaista"). Suurin osa oli ruokia, vähän joka ruoka-aineryhmistä tyyliin peruna, vehnä, kananmuna, maito. Näiden lisäksi joku eläin (olisiko ollut kissa?) ja pari siitepölyä (koivu ja pujo?).

Meillä tulos oli negatiivinen, mutta silti lapsella allergioita eli Pricikkien antama tuloksen luotettavuus on n.70% ja voi valehdella molempiin suuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän