Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harrastus ketterälle mutta levottamalle pojalle?

Vierailija
13.01.2013 |

Poika on pian 5 v, ja lähivuosina voisi kokeilla jotain harrastusta. Poika on aina liikkeessä, jossain määrin jopa keskittymiskyvytön, mutta nauttii kaikesta liikkumisesta ja saa usein ihmettelyjä ketteryydestään. Mitä liikuntalajia kannattaisi kokeilla, jos vaikka löytyisi sellainen, jossa viihtyisi isompanakin. Poika on pienikokoinen ja aika siro, joten jääkiekkoon tms. en häntä laittaisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä vielä kirjoittaa, että lapseni joukkueen paras pelaaja on pienikokoinen ja siro:)

Vierailija
2/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi harrastaa parkouria? Siis ohjatusti, muutenhan se harrastaa sitä oma-aloitteisesti suunnilleen joka kauppareissu:)

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tuossa iässä ei koolla ole jääkiekossa merkitystä. Pienestä koosta ei ole siis haittaa.

Vierailija
4/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vilkas poika harrastaa jalkapalloa ja on sopiva laji hänelle.

Vierailija
5/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Tarzan-jumpan nimellä 4-6-vuotiaille. Kehittää liikkumista todella monipuolisesti, mistä on hyötyä, vaikka vaihtaisi lajia jossain vaiheessa.

Vierailija
6/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin lapsen kokeilemaan jotain lajia, jota voisi harrastaa teini-ikään ja aikuisuuteen saakka, jos sattuu tykkäämään. Ei tietenkään tarvitse, mutta jos näin kivasti kävisi. Harmi jos sattuisi innostumaan lajista, jossa myöhemmin tulisi vastaan koon hankaluus pärjätä vaikka muuten kiinnostaisi ja intoa riittäisi.

Itse harrastin pariakin lajia nuorempana, joissa pärjäsin ihan kivasti pienempänä, mutta tiesin ruumiin mallini olevan hyvin epäedullinen niissä pärjäämiseen.

Sitä paitsi, inhoan jääkiekkoa. Mieluummin en työnnä lasta ekana harrastukseen, joka ei innosta minua yhtään. Sitten jos itse joskus haluaa, niin vien, mutta en oma-aloitteisesti ehdota.

t. ap

Vierailija
7/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, inhoan jääkiekkoa. Mieluummin en työnnä lasta ekana harrastukseen, joka ei innosta minua yhtään. Sitten jos itse joskus haluaa, niin vien, mutta en oma-aloitteisesti ehdota.

t. ap

eikä siihen kyllä heistä olekaan, joilla ei ole pitkäjännitteisyyttä:)

Vierailija
8/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla painiin, jossain muualla nyrkkeilyyn. Niissäkin on sarjat painoluokittain, pieni ja siro ei joudu isompia vastaan. Miten lie juniorisarjat, siellä voi olla etu jos pääsee pienikokoisena itseään nuorempia vastaan.

Vierailija
9/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita.

Vierailija
10/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman poikani harrastukset valitsin juuri hänen kropan mukaan ja valinta oli täysosuma. On pitkä ja leveäharteinen. Lihaksikas, mutta hoikka. On omiaan kilpauinnissa.

Vierailija
11/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lajivalikoimaa sinänsä riittää.

Kiva olisi, jos poika pääsisi käyttämään juuri omia vahvuuksiaan eli mm. tuota ketteryyttä, sirouttaan ja vilkkauttaan.

Itse olen hyvin pitkäjänteinen ja keskittymiskykyinen, mutta pakko todeta, että tuosta lapsesta ei tule minun kopiotani vaikka miten yrittäisin. Olisi siis mukavaa, jos hänellä olisi joku osa-alue, jossa hänen ominaiset piirteensä olisivat ennemmin vahvuus kuin heikkous.

t. ap

Vierailija
12/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman poikani harrastukset valitsin juuri hänen kropan mukaan ja valinta oli täysosuma. On pitkä ja leveäharteinen. Lihaksikas, mutta hoikka. On omiaan kilpauinnissa.

tulee varmasti lyhyt, lyhytjalkainen, kapeaharteinen, hoikka, jos nykyiseen ruumiinmalliin on uskomista ja vanhempien geeneihin.

Lihaksista vaikea sanoa vielä, jos minuun tulee, niin voi ollakin, että siihen on taipumuksia, mutta jos isäänsä, eivät lihakset tule kasvamaan helposti.

Telinevoimistelua täällä on moni ehdottanut ja sitä olen miettinytkin, mutta onko lyhyydestä ja lyhytjalkaisuudesta siinä haittaa? Tai uinnissa`?

t. ap

Vierailija
13/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla painiin, jossain muualla nyrkkeilyyn. Niissäkin on sarjat painoluokittain, pieni ja siro ei joudu isompia vastaan. Miten lie juniorisarjat, siellä voi olla etu jos pääsee pienikokoisena itseään nuorempia vastaan.

Tämä ei tullut mieleenkään. Laitetaan siis paini harkintaan ja miksei vaikka kamppailulajitkin.

Täälläpä tulee paljon erilaisia ideoita.

t. ap

Vierailija
14/14 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii kokeilla vielä eri lajeja. Esim. tenniksessä on aika myöhään, jos aloittaa louluikäisenä.

Hyviä lajeja ehdotettu, mutta ehdotan vielä vaikka vesipalloa. Siitä voi isompana saada lihaksiakin, ettei ole ihan hintelä, eikä vaadi niin keskittymiskykyä kuin vaikkapa uimahyppy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme