Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pakkasi tunti sitten kassinsa ja lähti kotoa.

Vierailija
13.01.2013 |

En tiedä, onko tämä lopullista vai väliaikaista. Selitimme lapsille, jotka tietävät, että kaikki ei ole hyvin, että isän pitää lähteä, koska hän pettää jatkuvasti lupauksensa äidille. Lapset ymmärtävät hyvin, että niin ei voi tehdä. Miksi ihmeessä mies ei voi ymmärtää?

Mies olisi halunnut jäädä, mutta hän näkee kaksi vaihtoehtoa: joko lähtee tai mieluummin jää ja joskus myöhemmin muuttuu. Miksi hän ei näe sitä kolmatta vaihtoehtoa? Miksi hän pystyy olemaan epärehellinen, kun kuitenkin rakastaa? Näihin kysymyksiin hän ei osaa vastata.

Kauhea tilanne kuitenkin, kun lapset ovat niin reippaita ja ymmärtäväisiä. Olinko liian itsekäs? Ehkä minun olisi vain pitänyt edelleen sietää miehen käytöstä, jotta lapset eivät kärsisi. Vaikka kärsiväthän he siitäkin, että äidillä on paha mieli. Toivon, että he oppivat tästä kohtelemaan omia puolisoitaan myöhemmin kunnioittavasti. Toivon, että mieheni omatunto herää ja hän oppii, jotta hän voi palata kotiin. Mitään en sen hartaammin toivo.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

motiivia toivoa suhteen parantuvan. Tottakai rakastan miestäni. Kaipaan miestä itseään, en niitä kurjia tekoja. Nyt en vain voi saada häntä ilman niitä tekoja.

-ap

nyt jo on tuollaista miestä ikävä. Otan osaa....

Hän ei tule vielä kotiin, koska ei halua enää loukata, eikä luota vielä itseensä. On hyvä, että hän pitää nyt itseään vastuullisena, mutta ikävä minulla on kova, jo parin päivän jälkeen. -ap

Vierailija
22/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa, kun et kerro, mitä mies on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Onhan se aina ikävää, jos vanhemmat eivät pärjää keskenään, mutta sellaista se joskus on ja joskus on parempi olla erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset joutuvat jälleenkerran kantamaan vanhempien taakkoja. Vaikka luulet että lapset ovat ymmärtäväisiä niin juurikin he kärsivät siitä kovasti. EIhän he voi sitä sinulle kertoa koska pian äitillä on taas paha mieli. Minkähän ikäiset lapset kyseessä? Lapsiahan on reipas kun hänen pitää olla reipas, jotta äiti jaksaa. Omaa kokemusta on tuontyyppisestä tilanteesta ja koskaan en omiani siihen liemeen laita. T: Kahden lapsen äiti ja yhden vaimo

Vierailija
24/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatkin vaikka minulle vihaisia, mutta kun he ovat vain niin reippaita. Ei heidän tarvitsisi. Heillä on oikeus näyttää tunteensa ja purkaa ne minuun, mutta he eivät niin tee. Lapset ovat jo isoja koululaisia.

Mitä tarkoitat, että et laita lapsiasi siihen liemeen? En minäkään suunnitellut, että v. 2012 ja -13 me alamme järjestää erimielisyyksiä parisuhteeseen ja minä alan surra ja järjestän tällaisen tilanteen ihan lapsia varten. Kun toinen pitää huolta perheestä ja parisuhteessta ja toinen keskittyy omiin oikkuihinsa, tulee raja jossain vastaan. Tänään en enää jaksanut olla kynnysmatto, jolla voi puhua toista ja tehdä toista.

-ap

lapset joutuvat jälleenkerran kantamaan vanhempien taakkoja. Vaikka luulet että lapset ovat ymmärtäväisiä niin juurikin he kärsivät siitä kovasti. EIhän he voi sitä sinulle kertoa koska pian äitillä on taas paha mieli. Minkähän ikäiset lapset kyseessä? Lapsiahan on reipas kun hänen pitää olla reipas, jotta äiti jaksaa. Omaa kokemusta on tuontyyppisestä tilanteesta ja koskaan en omiani siihen liemeen laita. T: Kahden lapsen äiti ja yhden vaimo

Vierailija
25/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa menee meidän yhteisen ajan edelle, vaikka muusta olisi sovittu. Monta kertaa viikossa (usein 7 kertaa viikossa) hän pettää lupauksensa ja vaihtaa minut johonkin muuhun tekemiseen tai olemiseen. Emme juuri enää vietä aikaa yhdessä. Mies puhuu toista ja tekee toista.

-ap

Vierailija
26/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua lapsille tuollsta. Ei ole missään tapauksessa hyvä erotilanteessa syyllistää kumpaakaan vanhemmista, vaikka kuinka toinen olis "syypää" eroon. Lapsille täytyy olla puolueeton ja lasten täytyy saada olla puolueettomia. Toisen vanhemman mustamaalaaminen on liian raskasta lapsille, eikä lainkaan tarpeellista.

Vierailija
27/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa menee meidän yhteisen ajan edelle, vaikka muusta olisi sovittu. Monta kertaa viikossa (usein 7 kertaa viikossa) hän pettää lupauksensa ja vaihtaa minut johonkin muuhun tekemiseen tai olemiseen. Emme juuri enää vietä aikaa yhdessä. Mies puhuu toista ja tekee toista.

-ap

Vierailija
28/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän outo, ja sen tyyppinen, että ap syyllistää miestä kovasti nimenomaan LASTEN murheesta. No, mikä mahtaa olla syy siihen, että mies lähti? Ilmeisesti hänestä tuntui, ettei pysty jäämään kotiin? Olisiko silloin parempi olla kotona, jos siellä olo tuntuu syystä tai toisesta sietämättömältä?

Mieti, että sinä voit tehdä lapsillesi ihan hyvän ja turvallisen olon kun vain noudatat tuttuja rutiineja ja selität, että isä ei ole mihinkään kadonnut vaan lähti nyt vähäksi aikaa muualle kun isällä oli paha mieli. Jos ratkaisu on lopullinen osaatte sitten paremmin selittää asian lapsillenne ja järjestää niin, että lapset näkevät isää mahdollisimman usein.

Vierailija
29/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse sanoi lapsille, että on pettänyt lupauksiaan. Lapset saavat olla puolueettomia, en halua, että he valitsevat puoltaan. Lapset tietävät entuudestaan, että isä käyttäytyy, miten käyttäytyy. Kyllähän he ovat sen nähneet.

Eikö sinusta lapsille pidä kertoa, mikä on väärin? Pelkään, että he oppivat kotoa mallin, miten puolisoa kohdellaan, jos näkevät vain sen, että tekoa ei tuomita. Kerroin heille, että isä tulee sitten kotiin, kun ei enää halua pettää lupauksiaan ja tehdä pahaa mieltä toiselle.

-ap

puhua lapsille tuollsta. Ei ole missään tapauksessa hyvä erotilanteessa syyllistää kumpaakaan vanhemmista, vaikka kuinka toinen olis "syypää" eroon. Lapsille täytyy olla puolueeton ja lasten täytyy saada olla puolueettomia. Toisen vanhemman mustamaalaaminen on liian raskasta lapsille, eikä lainkaan tarpeellista.

Vierailija
30/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen nyt vapaapäiviä siitä jatkuvasta valehtelemisesta. Minun on päästävä rauhaan ja tasapainoon. Mies olisi halunnut jäädä ja jatkaa omaan malliinsa. Siitäkin huolimatta, että hän eilen murehti, miten on laiminlyönyt lapsiakin. Hän tietää, mutta ei muuta mitään. Viikko sitten hän kysyi, voimmeko jatkaa, jos hän lopettaa tapansa. Ei sitten kuitenkaan lopettanut. Minun täytyy nyt saada olla vahva ja tasapainoinen, mitä en voi olla, jos olen joka päivä miehen höynäytettävänä. Tunnen itseni tosi itsekkääksi, mutta ehkä tämä on parempi, kuin se jatkuvasti pahalla mielellä oleva äidin riekale.

-ap

on vähän outo, ja sen tyyppinen, että ap syyllistää miestä kovasti nimenomaan LASTEN murheesta. No, mikä mahtaa olla syy siihen, että mies lähti? Ilmeisesti hänestä tuntui, ettei pysty jäämään kotiin? Olisiko silloin parempi olla kotona, jos siellä olo tuntuu syystä tai toisesta sietämättömältä? Mieti, että sinä voit tehdä lapsillesi ihan hyvän ja turvallisen olon kun vain noudatat tuttuja rutiineja ja selität, että isä ei ole mihinkään kadonnut vaan lähti nyt vähäksi aikaa muualle kun isällä oli paha mieli. Jos ratkaisu on lopullinen osaatte sitten paremmin selittää asian lapsillenne ja järjestää niin, että lapset näkevät isää mahdollisimman usein.

Vierailija
31/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen nyt vapaapäiviä siitä jatkuvasta valehtelemisesta. Minun on päästävä rauhaan ja tasapainoon. Mies olisi halunnut jäädä ja jatkaa omaan malliinsa. Siitäkin huolimatta, että hän eilen murehti, miten on laiminlyönyt lapsiakin. Hän tietää, mutta ei muuta mitään. Viikko sitten hän kysyi, voimmeko jatkaa, jos hän lopettaa tapansa. Ei sitten kuitenkaan lopettanut. Minun täytyy nyt saada olla vahva ja tasapainoinen, mitä en voi olla, jos olen joka päivä miehen höynäytettävänä. Tunnen itseni tosi itsekkääksi, mutta ehkä tämä on parempi, kuin se jatkuvasti pahalla mielellä oleva äidin riekale.

-ap

on vähän outo, ja sen tyyppinen, että ap syyllistää miestä kovasti nimenomaan LASTEN murheesta. No, mikä mahtaa olla syy siihen, että mies lähti? Ilmeisesti hänestä tuntui, ettei pysty jäämään kotiin? Olisiko silloin parempi olla kotona, jos siellä olo tuntuu syystä tai toisesta sietämättömältä? Mieti, että sinä voit tehdä lapsillesi ihan hyvän ja turvallisen olon kun vain noudatat tuttuja rutiineja ja selität, että isä ei ole mihinkään kadonnut vaan lähti nyt vähäksi aikaa muualle kun isällä oli paha mieli. Jos ratkaisu on lopullinen osaatte sitten paremmin selittää asian lapsillenne ja järjestää niin, että lapset näkevät isää mahdollisimman usein.

pettänyt lupauksiasi, mitä hän on tarkalleenottaen tehnyt? Tuntuu oudolta, että kysyy voitteko jatkaa, ja samantien itse jatkaa vanhoja touhujaan (mitä ne on?).

Minä pidän ihan oikeutettuna, että laitat pisteen yhteiselolle, jos se ei suju. Ja minusta se, mitä mies sanoi lapsille oli ihan ok. Minusta lapsille pitää olla tietyssä määrin rehellinen, eikä ne mitään traumoja saa tuollaisesta. Tsemppiä sulle.

11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme