Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis tykkäättekö rahkasta (te jotka treenaatte), ja mitä sekoitatte siihen? en

Vierailija
13.01.2013 |

millään jaksa tykätä että se ois hyvä, liian kitkerä jotenkin. Vaikka sekaan laitan marjoja niin ei....nyt kokeilin marjakeittoa, aaavistuksen parempi oli mutta silit...yäk... Miten ananaksen kanssa? antakaa vihjeitä, kuitenkin hyvä proteiinilähde tiedän. Entäs minkämerkkinen paras rahka?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka, banaani ja vähän auringonkukansiemeniä.

Syön rahkaa myös marjojen (herukat, mansikka, mustikka) tai muiden hedelmien (appelsiini, ananas) kanssa aamuin illoin. Sekaan mahdollisesti myös muita siemeniä, kaurahiutaleita, vehnäleseitä...

Vierailija
42/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi herkuistani: rahkan joukkoon pari kukkurallista ruokalusikallista puolukkasurvosta, hiukan sokeria ja/tai Valion valmista Vanilla-vaniljakastiketta. Valion uudesta pehmeästä rahkasta en tykkää yhtään. Perinteinen Valion rahka on ok, samoin Lidlin rahka, parasta kuitenkin Ehrmann.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee riittävällä makeutuksella alas. Runsaan mehukeiton kanssa pystyn syömään sellaisenaan, muuten sitten esim. marjojen ja suunnattoman Canderel-määrän kanssa (kun marjatkin ovat aika kirpeitä) blenderissä sekaisin.

Tai sitten rahkapannarina tai ihan reilusti kermarahkan kera.

Vierailija
44/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon smoothietyylisesti: kohmeista marjasurvosta ja valion pehmeää rahkaa. Nam, menee jäätelöstä.

Myös piltit hyviä, esim. mango ja luumu.

Ja en treenaa, mutta yritän pitää tiukkaa ruokavaliota.

Vierailija
45/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kitkerää.Rahkaa menee paljon,tuunailen vaihtelevasti marjoilla ja/tai mehukeitolla. Melkein parasta on kun laittaa vähän mehukeittoa ja sitten marjoja. Välillä vedän pirtelömuotona,siihen nesteenä mehukeittoa tai rasvatonta maitoa,herkkupäivänä lisäksi jätskipallo,banaani ja/tai marjoja. Joskus syön rahkan pelkästään hunajan ja pähkinöiden kanssa. Funlight sekoitukset kammottaa mua mut kannattaa kokeilla rohkeasti jos sua ei keinomakeutusaineet haittaa. Ananasta kannattaa kokeilla,siitähän tulis makeutta.itse en ananaksesta tykkää mutta syön usein rahkan pelkän banaanin kanssa,ilman mitään makeutusaineita siis.Oon aika hapan tyyppi:-)

Vierailija
46/63 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Suomessa saa, kunnon rahkaa? ei mitään 0,001% rasva-aivopestyjen lihavien sopuleiden mössöä, vaan jotain 20-40% rasvaa sisältävää oikeaa rahkaa? Asuin Saksassa ja siellä oli todella hyviä rahkoja. Suomalaiset harmikseni ovat, niin helposti aivopestävissä kaikkeen, niin eihän täältä löydy, kun vähärasvaisia epäterveellisiä litkuja.

Vierailija
47/63 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion pehmeä rahka sellaisenaan.

Vierailija
48/63 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton raejuusto ja ananas, paljon parempaa kuin rahka ka ananas ja ajaa saman asian!

Vierailija
49/63 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii antaa sen hedelmän tai marjan imeytyä siihen rahkaan. Esim. Jos syöt iltapalaks niin laita muutama tunti aikaisemmin sekoitus jääkaappiin odottaa. Maistuu paremmalta.

Vierailija
50/63 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää Skyriä, ei ole kitkerää.

Vierailija
51/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa hyvänmakuista palkkaria vähän sekaan! tosi hyvin makeuttaa, ilman sokeria tietenkin.

Vierailija
52/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään! Sekoitan siihen vaikka banaania, ananasta tai sokeritonta marjakeittoa ja marjoja.

Suolaista voi tehdä vaikka tzazikin leivän kanssa syötäväksi.

Vierailija
53/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan rahkaa, en tarvitse siihen makeutusta. Laitan kermaa tai turkkilaista jugurttia ja siemeniä.

En vain käsitä, miksi sitä pitää syödä, jos se esim. aiheuttaa oksennusreaktion tai siitä ei tykkää? Ei se nyt ainoa proteiininlähde ole maailmassa. Ihme muoti-ilmiö. Proteiinia saa monesta muusta ruuasta paljon monipuolisemmalla ravintosisällöllä, esimerkkinä kananmuna.

Itse en söisi mitään, mistä en tykkää, kun muutenkin pitää vähän katsoa, ettei paino hirveästi nouse.

Ja olen ammatiltani ravitsemuksen asiantuntija.

Vierailija
54/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion pehmeä rahka ja pakasteesta pussi mustaherukoita. Päälle kuorittuja manteleita. Nam.

Vierailija
55/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aikoinaan älytön sokerihiiri. Vedin kaks isoa suklaalevyä per viikko ja muita karkkeja jne. En onneksi ole kuitenkaan ikinä ollu ylipainonen. Muutama vuosi sitten katosi makeanhimo. Nykyään en voi syödä sokerijogurtteja, keksejä, wiinereitä.. Enkä juo limsoja. Juon kotona omaa marjamehua sokeroimattomana (lapsista ihan kaameeta). Rahkaa syön kaks purkkia per päivä. Lorautan avattuun purkkiin mustikkasoppaa, minkä siihen pinnalle mahtuu ja niineen syön. Rahka ruukaa takertua kurkkuun, ilman kostuketta :) Maku ei kyllä haittaa. En voi käyttää mitään makeutusainejuttuja. Maha menee kuralle ja hirveät vatsakivut, joten sokerilla maustettua mustikkasoppaa käytän. Ainut Valion soppa, joka normi sokerilla. Muut joudun jättämään hyllyyn.

Vierailija
57/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treenaa ja pitää syödä protskuja niin rahka ei ole ainoa vaihtoehto. Protskuja on myös lihassa ja kalassa.

Jos treenaa niin pitää laittaa protskut ja hiilarit balanssiin. Silloin ei mikään ihana kermainen ja sokerinen vaniljajugurtti auta. On aika säälittävää jos pitää leikkiä fitness tyyppiä ja olevinaan syödä jotain fitness ruokaa ja jos ei tykkää niin sitten syödään jotain melkein saman väristä melkein samanlaisesta purkista ja leikki jatkuu.Ravitsemuksesta ei ymmärretä yhtikäs mittään.

Syökää ihan tavallista ruokaa jos bodareiden eväät eivät maistu. Ei se ole teitä varten.

Vierailija
58/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan paljon, opiskelen liikunta-alalla, enkä kovinkaan paljon tykkää rahkasta. 

Jos sitä joskus syön, sekoitan sen mehukeittoon.

Saan riittävästi proteiinia normaalista ruoasta, etenkin juomalla maitoa ja syömällä papuja ym. 

Vierailija
59/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yks syö rahkaa oikein urakalla ja sekoittaa siihen eri hedelmäsoseita (piltti, muksu, bona jne). Ikinä en ole itse maistanut, että en sitte tiiä maistuuko hyvältä, hänen puheisiinsa jos on uskomista niin kyllä maistuu.

Vierailija
60/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa, maustamatonta jogurttia, kypsä banaani ja kohmeiset mansikat. Siinä on mun sekoitus. Täytyypä kokeilla vielä noita manteleita, pähkinöitä tai siemeniä seassa.