Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis tykkäättekö rahkasta (te jotka treenaatte), ja mitä sekoitatte siihen? en

Vierailija
13.01.2013 |

millään jaksa tykätä että se ois hyvä, liian kitkerä jotenkin. Vaikka sekaan laitan marjoja niin ei....nyt kokeilin marjakeittoa, aaavistuksen parempi oli mutta silit...yäk... Miten ananaksen kanssa? antakaa vihjeitä, kuitenkin hyvä proteiinilähde tiedän. Entäs minkämerkkinen paras rahka?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt rahkasta jo lapsesta asti. Maun puolesta suosikkini on itse asiassa se kunnon "vanhanajan" jähmeä rahka, mutta kaikki rahkat käy. Rasvaiset rahkat eivät tosin maistu niin paljon, koska eivät ole tarpeeksi kirpeitä. Rahkaa voin syödä sellaisenaan, hedelmien, marjojen tai mehukeiton kanssa. Käytän rahkaa myös leivontaan ja jälkiruokiin.

Mutta minäkin vähän ihmettelen, että miksi rahkaa pitää syödä jos siitä ei kerta kaikkiaan tykkää? Onhan se tietysti vaikka välipalana sillä lailla helppo, että sen voi ottaa vaikka salille mukaan (toisin kuin vaikkapa grillatun kanankoiven), mutta ei se ole ainoa vaihtoehto.

Vierailija
22/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikat ja muut marjat toimii hyvin (ja soseuta), jos vielä on hapanta, laita steviaa.

Rakastan rahkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ihan hulluna, syön monta kertaa päivässä. Pistän:

-  mieluiten pakastemustikoita ja jos en raski niin puolukkasurvosta.

- Lisäksi aina tarpeeksi mehukeittoa, linjojen vuoksi sokeritonta, mutta sokerillinen mustikkakeitto olisi parasta.

- Ja huom, pistän auringonkukan siemeniä, tulee kivaa rouskuteltavaa.

- jos syön aamupalaksi, laitan leseitä ja kaurahiutaleita joukkoon, näin jaksaa iltapäivään.

Halpuuden takia perusrahkana meillä Lidl, mutta ihan mikä tahansa käy. Valion pehmeä ainakin on tosi hyvää. Me aikuiset ja koululainen syödään tuolla reseptillä, pikkulapsia hemmottelen ja ostan heille yleensä Skyriä. Olen ajatellut tuon sörsselin olevan liian hapanta leikki-ikäisen makuun, kun siellä tulee välissä "rahkasattumia".

Vierailija
24/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:19"]

Valmiit PRO proteiinirahkat - nam.

http://www.valio.fi/tuotteet/rahkat-ja-muut-valipalat/valio-profeel-proteiinirahka-mansikka-laktoositon-1/

[/quote]

Tosi terveellinen toi ravintosisältö...

Vierailija
25/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlista saa sokeritonta hilloa jota sekoitan rahkan joukkoon mikali se makeutusta kaipaa. Jos sinne jotain sokeria laittaisi niin saahan kaupasta ihan normaalisti makeutettujakin juttuja, mutta niita nimenomaan pyrin valttamaan.

Vierailija
26/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on mansikkarahka jäisistä kotimaisista pakastemansikoista. Makeutan rahkan hunajalla lapsia varten.

Hyvin uppoaa :)

Mies ei voi sietää rahkaa, enkä sitä tuputa.

Vierailija
27/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä:

Käytän lisäaineetonta vispikermaa ja valion pehmeää maitorahkaa. Vatkaan ne ja joukkoon survon pakastemansikat.

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 06:28"]Mun suosikki on mansikkarahka jäisistä kotimaisista pakastemansikoista. Makeutan rahkan hunajalla lapsia varten.

Hyvin uppoaa :)

Mies ei voi sietää rahkaa, enkä sitä tuputa.

[/quote]

Vierailija
28/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan rahkaa ja raejuustoa myös. Hapatetut maitotuotteet eivät sovi mulle eikä mun vatsalle. Treenaan paljon, joten proteiinin tarve on kova.

Korvaan hedelmä- ja kadvispohjaisilla smlothieilla, joihin lisään reippaasti hamppuproteiinia.

Olen uraauurtava treenaava vegaani, mutta mun veganismilla ei ole mitään tekemistä eettisyyden tai eläinten oikeuksien kanssa. Suomessa vielä vedetään rahka ja raejuusto ja kananfilelinjalla. Kohta alkaa ainakin osalla muuttumaan pikku hiljaa kun maailman tuulet puhaltaa tännekin. Muistakaa keltä kuulitte tästä ekana :D

Ja ei tarvitse suhtautua tähän liian vakavasti, jokainen tyylillään ;)

Vierailija
29/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään syödä vesimelonin tai ananaksen kera. :)

Vierailija
30/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta (ehrmannin tai lidl) rasvatonta rahkajogurttia, paljon pehmeämpää maultaan!

Vierailija
31/63 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:56"]

tykkään ihan hulluna, syön monta kertaa päivässä. Pistän:

-  mieluiten pakastemustikoita ja jos en raski niin puolukkasurvosta.

- Lisäksi aina tarpeeksi mehukeittoa, linjojen vuoksi sokeritonta, mutta sokerillinen mustikkakeitto olisi parasta.

- Ja huom, pistän auringonkukan siemeniä, tulee kivaa rouskuteltavaa.

- jos syön aamupalaksi, laitan leseitä ja kaurahiutaleita joukkoon, näin jaksaa iltapäivään.

Halpuuden takia perusrahkana meillä Lidl, mutta ihan mikä tahansa käy. Valion pehmeä ainakin on tosi hyvää. Me aikuiset ja koululainen syödään tuolla reseptillä, pikkulapsia hemmottelen ja ostan heille yleensä Skyriä. Olen ajatellut tuon sörsselin olevan liian hapanta leikki-ikäisen makuun, kun siellä tulee välissä "rahkasattumia".

[/quote]

jaa että pikkulapsia hemmotrelet aspartaamilla makeutetulla Skyrillä! Loistavaa.

Vierailija
32/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en treenaa... Ananas on helpoin ja maistuu hyvältä, mehukeittoja käytän myös paljon, ja sit niitä marjoja, laita vähän sokeria sekaan, jos se jelppais?

Vierailija
33/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehrmann rahkaa johon sekoitan ananasmurskaa.Hyvää!

Vierailija
34/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syön paljon rahkaa sillä tykkään siitä. Parasta merkkiä vaikea sanoa sillä se on makuasia. Kokeile eri valmistajilta niin löydät oman suosikkisi. Toiset rahkat ovat tönkömpiä, toiset löysempiä, toiset happamampia, toiset vähemmän happamia jne.

Ananas sopii hyvin rahkan kanssa, tosin mielestäni marjat ovat ihan parhaita. Mansikka tai puolukka, ja rahkaa, muuta ei tarvita. Sen sijaan marjakeiton kanssa minusta aivan kuvottavaa, joten ei auta kuin kokeilla mikä itselle maistuisi.

Vierailija
35/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää :)

Ihan ok se on paljaaltaankin.

Vierailija
36/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ananaksen kanssa, mielestäni parasta niin. Valion Pehmeä rahka on mielestäni parasta, mutta muutkin ok.

Alkuun käytin joukossa ihan vähän makeutusainetta, mutta pian jätin sen pois. Eli toki alussa maku voi olla vähän "kitkerä", mutta tottumiskysymys.

Vierailija
37/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sotke sokeria joukkoon jos sulla on yhtään tarkempi ruokavalio.

Ligh mehua voi sekoittaa pikkutilkan ja noita on paljon eri makuvaihtoehtojakin.

Itse tosin laitan vain marjoja kun en ole makean ystävä ollenkaan. Valion pehmeä rahka ei ole myöskään niin "kitkerää".

Vierailija
38/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun on varmasti kitkerää, mutta kun makuun tottuu niin ei enää huomaakaan.

Itse sekotan sekaan usein makeita hedemiä; appelsiinia, päärynää, persikkaa, viinirypäleitä tai banaania.

Vierailija
39/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastemarjoja, mutta myös hiukan makeata hilloa. Usein lisään vielä vaniljakastikettakin; varsinkin kiinteämpään rahkaan. Pelkkä maitokin sopii, jos ei aina ole sitä vaniljakastiketta jääkaapissa.

Kyllä rahka mielestäni vaatii makeutta; en itse pysty syömään niin hapanta sellaisenaan.

Vierailija
40/63 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahka suoraan purkista tekee oksennusreaktion! Sekoita sauvasekoittimella marjojen tms. kanssa, muuttuu varsinaiseksi herkkupirtelöksi!