Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisten tapa hoitaa lapsia ainoa oikea

Vierailija
13.01.2013 |

Heti alkuun pahoitteluni siitä, että en kykene laittamaan tänään 13.1 Hesarissa julkaistuun mielipidejuttuun linkkiä. Olen "vain" paperilehden tilaaja.

Juttu on kirjoitettu tälläkin palstalla viime sunnuntain jälkeen paljon esillä olleen Petrin tapauksen jälkeen (yritti tappaa vaimonsa).

Jutun kirjoittajan perheessä mies jäi 5-kuukautisen vauvan kanssa hoitovapaalle. Tilanne tuli perheelle jotenkin yllättäen - eikä vaimo halunnut tehdä tilannetta hankalammaksi puuttumalla miehen tapaan hoitaa lasta.

Mentiin siis ilman kelloa ja suunnitelmia. Isä ja lapsi liikkuivat paljon. Jos lapsi väsyi, hän saattoi nukahtaa rattaisiin, kotona milloihn mihinkin. Ruoka-aikoja ei ollut. Lapsi söi, kun hänellä oli nälkä. Eväät olivat aina mukana.

Ja sitten tulee jutun tärkein osuus. Sen referoin tähän sanasta sanaan:

"Lapsi on nyt 6-vuotias. Sen lisäksi, että hänellä on erittäin läheiset ja lämpimät välit isäänsä, poika on omatoiminen. Hän ei kysy joka asiaan toimintaohjetta eikä odota, että passataan. Sen lisäksi poika on oppinut käyttämään omaa päättelykykään, kun kukaan ei ole ajatellut hänen puolestaan. Hän on myös oppinut odottamaan eikä turhaudu odottamistilanteessa.

Mitä väliä, jos lapsella on likainen t-paita tai suupielessä sosetta? Miehet osaavat ottaa asiat rennosti ja toivovat usein samaa kumppaneiltaan."

Olen niin samaa mieltä tämän mielipidekirjoittajan kanssa! Naiset paapovat lapsensa pilalle ja syntyy olioita, joilta puuttuu kyky ajatella itse.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis väitä, että naisen tapa kasvattaa olisi automaattisesti paras. En toisaalta myöskään niele sitä, että miehen tapa kasvattaa olisi paras. Jos oma mieheni, kuten jutun kirjoittajan mies, tarjoaisi lapselle purkkiruuan kylmänä, niin puuttuisin asiaan.

Miksi ruoan pitäisi olla lämmintä? Lisääkö se jotakin ravintoarvoa??

Vierailija
22/25 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis väitä, että naisen tapa kasvattaa olisi automaattisesti paras. En toisaalta myöskään niele sitä, että miehen tapa kasvattaa olisi paras. Jos oma mieheni, kuten jutun kirjoittajan mies, tarjoaisi lapselle purkkiruuan kylmänä, niin puuttuisin asiaan.

Miksi ruoan pitäisi olla lämmintä? Lisääkö se jotakin ravintoarvoa??

Pidätkö itse kylmästä ruuasta? Hyi, itse en voisi syödä kylmää purkkiruokaa, joten en halua tarjota sitä lapsellekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehillä voi olla kyse myös LAISKUUDESTA?!

Se, ettei lämmitä lapselle ruokia, eikä pyyhi tämän naamaa tai vaihda vaatteita, ei olekaan epäitsekäs,rento tapa opettaa lapselle (niin.. Mitähän?)

Vaan voi olla ainoastaan sitä, ettei jaksa/ viitsi tehdä mitään? Mut ei, eihän se ole mahdollista. Kun on mies kyseessä, se on vain sitä omaa nerokasta tapaa tehdä asiat,ei syytä kritiikkiin.

äidit ne vaan on laiskoja, huoh.

Uskon, et mies saa niin paljon enemmän anteeks kaikkee lastenhoidossa, et jospa tässä olis yks syy kans?

Vierailija
24/25 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pahoitteluni siitä, että en kykene laittamaan tänään 13.1 Hesarissa julkaistuun mielipidejuttuun linkkiä. Olen "vain" paperilehden tilaaja.

Juttu on kirjoitettu tälläkin palstalla viime sunnuntain jälkeen paljon esillä olleen Petrin tapauksen jälkeen (yritti tappaa vaimonsa).

Jutun kirjoittajan perheessä mies jäi 5-kuukautisen vauvan kanssa hoitovapaalle. Tilanne tuli perheelle jotenkin yllättäen - eikä vaimo halunnut tehdä tilannetta hankalammaksi puuttumalla miehen tapaan hoitaa lasta.

Mentiin siis ilman kelloa ja suunnitelmia. Isä ja lapsi liikkuivat paljon. Jos lapsi väsyi, hän saattoi nukahtaa rattaisiin, kotona milloihn mihinkin. Ruoka-aikoja ei ollut. Lapsi söi, kun hänellä oli nälkä. Eväät olivat aina mukana.

Ja sitten tulee jutun tärkein osuus. Sen referoin tähän sanasta sanaan:

"Lapsi on nyt 6-vuotias. Sen lisäksi, että hänellä on erittäin läheiset ja lämpimät välit isäänsä, poika on omatoiminen. Hän ei kysy joka asiaan toimintaohjetta eikä odota, että passataan. Sen lisäksi poika on oppinut käyttämään omaa päättelykykään, kun kukaan ei ole ajatellut hänen puolestaan. Hän on myös oppinut odottamaan eikä turhaudu odottamistilanteessa.

Mitä väliä, jos lapsella on likainen t-paita tai suupielessä sosetta? Miehet osaavat ottaa asiat rennosti ja toivovat usein samaa kumppaneiltaan."

Olen niin samaa mieltä tämän mielipidekirjoittajan kanssa! Naiset paapovat lapsensa pilalle ja syntyy olioita, joilta puuttuu kyky ajatella itse.

Vierailija
25/25 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos "miesten tapa" on se, että vauva on kolme tuntia paskat housussa, pissavaippaa ei vaihdeta puoleen vuorokauteen, lapsi huutaa nälkäänsä, koska edellisestä ruokailusta on kulunut kahdeksan tuntia ja rapiat, niin se on sossun paikka.