Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälitkö äitejä, joilla on pelkkiä poikia? Tai isejä, joilla pelkkiä tyttöjä?

Vierailija
13.01.2013 |

Eli kysymys otsikossa. Eilen kaverini töksäytti, että säälii miehiä jotka eivät saa omaa poikaa tai naisia jotka eivät saa tytärtä.

Minulla on tyttö ja poika, mutta eipä ole tullut mieleeni, että minä tai mieheni olisi säälin kohteena, jos olisi tullut vain toista sorttia....

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan vaimo ei sulata miehensä läheistä siskosuhdetta.

Jos taas siskokset ovat läheisiä toisilleen ja vaikka päivittäinkin tekemisissä niin se harvoin aiheuttaa närää heidän puolisoilleen.

Vierailija
42/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin kyllä miten ei onneksi sellainen mies ole mieheni, joka ei onnistu poikia saamaan.

Ehkä hieman säälin niitä naisia, ovat moisen luuserin kanssa, ja pikkaisen vahingoniloinenkin pelkistä tytöistä.

Meidän likat onkin aika säälittäviä....vanhempi on kauppatiedeiten maisteri ja nuorempi parhaillaan toista vuotta lääkiksessä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaihtaisi noita kahta lastani (jotka sattuvat olemaan samaa sukupuolta keskenään) mistään hinnasta mihinkään. He ovat rakkaimpani.

Vierailija
44/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan tällaisesta teoriasta. Miten sairas täytyy av-mamman olla ettei sulata miehensä hyviä välejä sisarustensa kanssa, sukupuoleen katsomatta?

Vierailija
45/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme tyttöä (onneksi). Täytyy myöntää, että olisin ollut salaa kamalan pettynyt, jos en olisi koskaan saanut tyttölasta. Olen joka kerralla toivonutkin tyttöä. Kolmannen kohdalla oli vähän enemmän yhdentekevää, kumpi tulee. Halusin tyttöä vanhasta tottumuksesta ja kaveriksi isosiskoille, toisaalta ajattelin, että jos onkin poika, niin ehkä ainakin sitten miehen salainen toivomus toteutuisi..

Eli tavallaan oletan miehen toivovan poikaa ja naisen tyttöä, vähän niin kuin omaksi kuvakseen ja seuraksi omiin juttuihin. Toisaalta ahdistaa ajatella, että ulkopuoliset oikein säälisivät meitä ja luulisivat meidän toivoneen kuopuksen olevan poika :(

Miehissä ja naisissa (ja tytöissä ja pojissa) on kuitenkin eroja. On sellaisia aktiivisia ja rempseämpiä naisia, jotka ehkä tulevat paremmin juttuun poikalasten kanssa kuin keijukaisina hörhelöissään liihottavien tyttöjen hömpötysten kanssa. Toisaalta on miehiä (niinkuin minun mieheni), jotka eivät siedä poikamaista riehumista, koheltamista, pyssyleikkejä, taisteluja. Onneksi lapsetkin yllättävät ja ovatkin usein jotakin stereotyyppisen pojan ja tytön väliltä :)

Ajattelen kuitenkin niin, että isompana lapsilla on ehkä enemmän yhteistä ja ovat läheisempiä, jos ovat kaikki samaa sukupuolta. Eli siinä mielessä pidän yhden sukupuolen lapsikatraan perheitä onnekkaina. Ja lapsenakin on samat vaatteet, lelut ja mielenkiinnon kohteet (kesäreissujen kohteet helpompi valita).

Vierailija
46/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on neljä tyttöö....noh,veljiäkin on.

Täytyy tähän todeta,että meidän perheen pojilla on mutkattomat välit keskenään,tyttöihinkin kun taas meillä tytöillä keskenään on ollut kaikenlaista.Johtuiskohan siitä että me naiset ollaan niin herkkiä ja ajatellaan joskus liikaa kun taas miehet,no te ne varmaankin tiedätte?!

Ei se mitään meinaa että ON tai EI ole samaa sukupuolta.

Luonteet ratkaisee aika pitkälle...tällä hetkellä,kaikkein ihanin on mun veljeni joka ymmärtää mua,tyttöä parhaiten :D

Vierailija
47/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä surettaa kun kuulee sivulauseissa kuinka kovin sitä toistakin sukupuolta kaivataan perheeseen. Olen monesti kuullut "jos tietäisin seuraavan olevan tyttö/poika, niin yksi vauva vielä tehtäisiin", useammilta eri äideiltä ja isiltä. Surettaa, enkä oikein ole mikään siihen kmmentoimaan kun minulla on kumpaakin sukupuolta lapsia.

Oikeassa oli tuo yksikin kommentoija, joka kertoi kaivanneensa siska nuorena. Minullakin on kaksi veljeä ja usein tunsin piemtä kateutta siskoista ja siskojenilloista :)

Vierailija
48/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän likat onkin aika säälittäviä....vanhempi on kauppatiedeiten maisteri ja nuorempi parhaillaan toista vuotta lääkiksessä. ;)

Vierailija
49/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas siskokset ovat läheisiä toisilleen ja vaikka päivittäinkin tekemisissä niin se harvoin aiheuttaa närää heidän puolisoilleen.

Vierailija
50/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saimme sitten vihdoin myös pojan. Kyllä mies myönsi olevansa tosi onnellinen kun sai kokea myös pojan isyyden. Ei sen parempaa, mutta erilaista. Olemme mielestäni onnekkaita kun on molempia!

Vierailija
51/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedän että toivoisivat myös toista sukupuolta.

Vierailija
52/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedän että toivoisivat myös toista sukupuolta.

komppaan!!

Vierailija
53/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kännissä avautunut että on kateellinen miehelleni kun hänellä on tytön lisäksi myös poika (tällä kaverilla 2 tyttöä). Tällöin jotenkin kyllä säälitti - sekä tää kaveri että ne tytöt...

Vierailija
54/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on itse ollut isätön ja sanoo, että on helpompi suhtautua tyttäreen kuin poikaan.

Vierailija
55/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen omasta perhepiiristäkin ihmisiä, joille "pelkkien tyttöjen" saaminen on tehnyt tiukkaa.

Tunnen myös iäkkään, neljän pojan äidin, joka suree vieläkin, ettei saanut koskaan omaa tytärtä.

Vierailija
56/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kaksosista oli poika ja ihan pisti silmään, kuinka isä jatkuvasti kanneskeli poikaansa ja höpötti tälle, kun taas tyttövauva sai maata itsekseen lattialla.

Vierailija
57/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Olen monesti kuullut "jos tietäisin seuraavan olevan tyttö/poika, niin yksi vauva vielä tehtäisiin", useammilta eri äideiltä ja isiltä.

Vierailija
58/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Olen monesti kuullut "jos tietäisin seuraavan olevan tyttö/poika, niin yksi vauva vielä tehtäisiin", useammilta eri äideiltä ja isiltä.

että "hyvä että meni kesken" kun eräs olisi saanut toisen tytön.

Vierailija
59/59 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä taas on eroja. Jotkut miehet ovat poikien isejä ja jotkut taas toivovat tytärtä. Oma mieheni toivoo tytärtä ja sanoo, että tyttären kanssa olisi helpompi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan