Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat aikuiset naiset ovat vapaamatkustajia

Vierailija
13.01.2013 |

Aika paljon on alkanut ärsyttämään, kun muutamat lapsettomat, aikuiset naiset tulevat aina bileisiin/mökille jne lähes tyhjin käsin. He eivät muutenkaan ota osaa kustannuksiin, joita pariskunnat kyllä maksavat ja syy on se, että he heittäytyvät ikään kuin "lapsiksi", joita kuuluu paapoa, koska he ovat "yksin". Näin toimivat myös jotkut yh:t eli he olettavat, että perheellinen pariskunta maksaa "kaiken". Tämä ilmiö on todella usein nähty .

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi sinkun pitäisi maksaa puolet taksimatkasta? Jokainen aikuinen maksaa tietty matkasta oman osuutensa, mikä on 1/3 hinnasta. Ihme laskupää sinulla nelonen.

olettaa olevansa vain yksi talousyksikkö, jossa toinen heistä, yleensä nainen, on se jonka kulut toinen puolisko maksaa. Tähän ajattelumalliin tämä puolet ja puolet ajattelu 3 hengen taksimatkasta perustuu.

vapaamatkustaja onkin siis pariskunnan rouva/avovaimo :)

T. Tyytyväinen Pikkurouva, jonka mies maksaa ihan kaiken

Vierailija
2/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omalta kohdalta myönnän tämän. Tapasin mieheni vasta 35 vuotiaana. Siihen asti kuljin sinkkuna. Ja olin jotenkin kai lapsellinen ja en tosiaan tajunnut tuoda tuliaisia ja maksaa osuuttani. Jossain määrin tosiaan heittäydyin rooliin, että kun olen yksin, minua pariskunnat hemmottelee.

Olin todella itsekäs ja omanapainen. Tunnustan. Mutta parempaa en osannut olla, kun kukaan ei minua opettanut ja iltatähtenä minua oli muutenmin aina paapottu.

Ja kyllä, olen lasten myötä oppinut ihan uusia asioita ja nykyään joskus hävettää, kuinka tyhmä ja lapsellinen olin lapsettomana sinkkuna

Aika paljon on alkanut ärsyttämään, kun muutamat lapsettomat, aikuiset naiset tulevat aina bileisiin/mökille jne lähes tyhjin käsin. He eivät muutenkaan ota osaa kustannuksiin, joita pariskunnat kyllä maksavat ja syy on se, että he heittäytyvät ikään kuin "lapsiksi", joita kuuluu paapoa, koska he ovat "yksin". Näin toimivat myös jotkut yh:t eli he olettavat, että perheellinen pariskunta maksaa "kaiken". Tämä ilmiö on todella usein nähty .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan typeriä ystäviä, minä en noin toimi vaikka lapseton olen. Kustannan oman ja osan muidenkin osuudesta, mulle on tärkeämpää yhdessä olo kuin raha

Vierailija
4/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheelliset ja lapsettomat ovat kyllä ihan kelpo väkeä.

Ap:n viha kohdistuu sinkkunaisiin jostain muusta syystä. Nyt vain pitää miettiä onko kyseessä kateus vai pelko. Olisiko kannattanut tehdä lapsia vasta sitten kun on sellaiseen henkisesti valmis?

"SinkkuNAISIIN"? Mistä tiedät, että Ap tarkoittaa naisia????

Oho, lipsahtiko?

Kannattaisko ihan vaikka opetella lukemaan ennen kuin alkaa keulia? :D

Vierailija
5/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on fiksumpia kavereita kuin teillä fifty-fifty -maksajilla pariskunta-sinkku -yhdistelmissä. Kyllä ne pariskunnan puoliskot ovat ihan oikeita aikuisia ihmisiä edelleen suhteen solmimisen jälkeenkin...

Maksut kaetaan pääluvulla paitsi jos joku haluaa tarjota kyydin muille niin kuin myös joskus meillä tapahtuu.

Vierailija
6/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunta ( asuu 8km päässä keskustasta ) ottaa tolpalta mukaansa jonkun tuntemattoman, joka jää taksista pois 7.9 km päässä - ja pariskunta jatkaa vielä matkaansa 100m ja jää sitten kotiovellaan pois - niin miten mielestänne taksimaksu kuuluu jakaa?

Itse maksaisin puolet summasta pariskunnalle ja pariskuntana olettaisin, että yksinäinen matkustaja tosiaan maksaakin sen koko puolikkaan. Miksi pariskunnan pitäisi päästää tämä yksinäinen kulkija yhtään halvemmalla? Vaikuttaako hänen siviilisäätynsä siihen, että paljonko hänen oletetaan maksavan; sinkku maksaa 1/3 ja parisuhteessa elävä puolet, niinkö?

Jos lasku jaetaan kolmen ihmisen kanssa tasan, se on silloin 1/3 jokaiselle, riippumatta parisuhdetilanteesta. Toki parisuhteessa olevista toinen voi maksaa toisen kolmanneksen.

Vierailija
8/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällaista käytöstä eläissäni nähnyt keneltäkään, lapsia tai ei.

Jos jossain esim. ravintolassa on 4 pariskuntaa ja 1 sinkku, niin pariskuntien usein oletetaan maksavan sinkuille juomat; näin siinä ainakin usein käy.

Just just, mä olen sinkku, enkä ole KOSKAAN oletanut, että paruskunnat maksaisivat ravintolassa juomani :D Kaksi kertaa on erään ystäväni mies maksanut minulle ravintolassa ruoat (kiitollisuudesta toisen kerran ja toisen koska olivat kutsuneet minut ystäväni syntymäpäiväillalliselle ja halusivat maksaa). Ja minä olen vastaavasti maksanut tämän seurustelevan ystäväni ravintolaruokia ja juomia, sekä kotikokkausilloille ruoka-aineita yms... :D

Mutta 100% totta on esim tuo taksikeskustelu. Pariskuntien oletetaan todella usein maksavan vain yhden osuus yhteisistä syntymäpäivälahjoista, kyydeistä, ruoista yms. Yllätyin juuri pahanpäiväisesti, kun eräs ystäväni ehdotti juuri kimppalahjaa miehensä kanssa, ja sanoi, että hinta jaetaan kolmeen osaan, koska meitä oli yhteensä kolme. Todellakin ennenkuulumatonta! Yleensä se olisi mennyt minä 1/2, ystävä+mies 1/2.

Vierailija
9/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on yleistä, että miehet hoitaa esim. ravintolassa/takseissa kaiken maksamisen ja on se kai sitten vähän vaikeaa ja noloakin alkaa pyytämään yksinäiseltä, nyt puhun naisesta, hänen omaa osuutta takaisin, jos kaikki muut ovat pariskuntia ja pariskunnan miehet ovat maksaneet kaiken vuorotellen - varsinkin, jos tää "yksinäinen" ei ole itse aktiivinen asian suhteen ja kumma juttu, mutta yleensä he eivät ole.

Heh, miehet maksaa, mutta se YKSI YKSINÄINEN on vapaamatkustaja? Eiköhän tuossa tapauksessa jokainen mieheltä maksua odottava nainen ole vapaamatkustajana :D :D Että turha osoitella sitä säälittävää luuseria sinkkua sormella...

Ja onko koskaan käynyt mielessä, että ehkä tämä nolo surkea yksinäinen ei kehtaa sanoa asiasta mitään, koska tuntee sinunlaistesi ihmisten takia jo alemmutta sinkkuudesta? Ja oletatteko, että tuo sinkku maksaisi yksin, ILMAN MIESTÄ, vuorollaan kaikkien muidenkin ruoat? Tämähän tulee hänelle kaksin verroin kalliimmaks, koska tienaa omat rahansa yksin; muilla on mies tienaamassa yli puolet perheen tuloista ja näin olle myös puolet/kaiken maksamassa!

Vierailija
10/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat taas ärsyttäviä, koska heillä lässytys jää päälle. Sössötetään ja puhutaan lapsenkielellä ja käytetään lapsen sanontoja sen sijaan, että puhuttaisiin aikuiselle niin kuin aikuinen puhuu. Kun joku kaverini saa lapsia, en pidä häneen puheyhteyttä sen jälkeen vuosiin, koska en jaksa kuunnella sitä helvetin lässytystä. Pidän yhteyttä vain sähköpostilla tai tekstiviesteillä.

Vierailija
11/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskuntien oletetaan todella usein maksavan vain yhden osuus yhteisistä syntymäpäivälahjoista, kyydeistä, ruoista yms. Yllätyin juuri pahanpäiväisesti, kun eräs ystäväni ehdotti juuri kimppalahjaa miehensä kanssa, ja sanoi, että hinta jaetaan kolmeen osaan, koska meitä oli yhteensä kolme. Todellakin ennenkuulumatonta! Yleensä se olisi mennyt minä 1/2, ystävä+mies 1/2.

Mulle on käynyt noin. Hankitaan iso yhteinen lahja jollekin parille, jonka toiset parit tuntee ihan hyvin, miehetkin kavereita keskenään. Ja silti menee niin, että nää miehet ei osallistu lahjan ostoon rahallisesti. Paikalle ne kyllä tulee. Niitä ei vaan käsitetä vapaamatkustajiksi, kun niiden nainen on maksanut sen yhden osan, joka on samansuuruinen kuin mitä sinkku laittaa yksin.

Vierailija
12/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi sinkun pitäisi maksaa puolet taksimatkasta? Jokainen aikuinen maksaa tietty matkasta oman osuutensa, mikä on 1/3 hinnasta. Ihme laskupää sinulla nelonen.

olettaa olevansa vain yksi talousyksikkö, jossa toinen heistä, yleensä nainen, on se jonka kulut toinen puolisko maksaa. Tähän ajattelumalliin tämä puolet ja puolet ajattelu 3 hengen taksimatkasta perustuu.

Vierailija
13/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain esim. ravintolassa on 4 pariskuntaa ja 1 sinkku, niin pariskuntien usein oletetaan maksavan sinkuille juomat; näin siinä ainakin usein käy.

Kuule, kyllä minä maksan ihan itse omat juomiseni, ihan jo siitäkin syystä että illan aikana todennäköisesti juon enemmän kuin pariskunta yhteensä!

Vierailija
14/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi itse asiassa mielenkiintoista tietää, mitä se taksimatkan miesmatkustaja ajattelee. Alkaakohan tuntea kummaa hengenheimolaisuutta sen sinkkunaisen kanssa, kun sekä mies että sinkkunainen joutuvat maksamaan oman kyytinsä ja lisäksi vielä osan pikkurouvan kyydistä. Siinäpä vähän pirullista miettimistä...

Vierailija
15/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen ajatus, että hänen pitäisi maksaa puolet. Jos jaetaan taksi niin silloin kaikki voittavat. Kyllähän pariskuntakin hyötyy, kun saa maksaa vain 2/3 täyden hinnan sijaan?

Jos otat puolisosi kanssa tolpalta tuntemattoman kyytiin, joka jää taksista pois samaan aikaan, kuin te itse jäätte, niin annatteko hänen todellakin maksaa vain 1/3 matkasta, kun yksin ajellessaan hänen olisi pitänyt maksaa koko matka itse?

Vierailija
16/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on fiksuja lapsettomia ystäviä, joiden kanssa tasapuolisuus toimii hyvin.

Vierailija
17/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellinen olen. Ihan hölmö ajatuskin meidän ympyröissä.

Vierailija
18/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunta ( asuu 8km päässä keskustasta ) ottaa tolpalta mukaansa jonkun tuntemattoman, joka jää taksista pois 7.9 km päässä - ja pariskunta jatkaa vielä matkaansa 100m ja jää sitten kotiovellaan pois - niin miten mielestänne taksimaksu kuuluu jakaa?

Itse maksaisin puolet summasta pariskunnalle ja pariskuntana olettaisin, että yksinäinen matkustaja tosiaan maksaakin sen koko puolikkaan. Miksi pariskunnan pitäisi päästää tämä yksinäinen kulkija yhtään halvemmalla? Vaikuttaako hänen siviilisäätynsä siihen, että paljonko hänen oletetaan maksavan; sinkku maksaa 1/3 ja parisuhteessa elävä puolet, niinkö?

Onko siis siviilisääty muka se ratkaiseva tekijä? Monet sinkut tuntuvat kyllä ajattelevan, ettei heidän tarvitse maksaa juuri mistään, kun he "kuluttavat niin paljon vähemmän" .

Vierailija
19/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan lapsettomuuteen liittyy tuo käytös.

Vierailija
20/54 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukoissa osaa käyttäytyä lapsettomat ja lapselliset. Mitä nyt yksi yh joka tuli mun kämppään asumaan ja juomaan kun sai lapset isälleen. Pitkä viikonloppu meni juopon kaitsemiseen ja syöttämiseen. Kun mä olen katsos yksineläjä ja mun koti ei ole sillälailla pyhä eikä mun tarvitse laittaa rahaa lapsen ruokkimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi