Nyt harmittaa! Jäi unelmaduuni saamatta kun lupauduin toiseen työhön.
Vuoden päivät olen kärkkynyt pääsyä haluamaani työhön, tehnyt silpputyötä sen vuoksi. Nyt viimein otin vastaan vuoden pestin, kun ei ole edistystä tapahtunut tuossa unelmatyöhöni pääsyssä.
Suullisesti sovin asian viime viikolla (kaksi todistajaa), ja nyt perjantaina minua pyydettiin unelmatyöhöni! EI EI EI!!!
Pakko kai kieltäytyä unelmaduunista, kun en voi oikein enää peräytyä toisesta työstä.
Kommentit (32)
Suullisesti sovin asian viime viikolla (kaksi todistajaa), ja nyt perjantaina minua pyydettiin unelmatyöhöni! EI EI EI!!!
Pakko kai kieltäytyä unelmaduunista, kun en voi oikein enää peräytyä toisesta työstä.
Ei suullisesti sovittu oikeasti voi mitään sitoa tässä tapauksessa koska ette kuitenkaan ole suullisesti sopineet mistään työsopimuksen tarkoista ehdoista.
Työoikeudessa ei ruveta puimaan asioita, jotka eivät ole paperilla. Ei ole resursseja moiseen. Edes ammattiliitot ei lähde tappelemaan, ellei asiat ole paperilla.
Eli varmistu unelmaduunistasi ja ota se.
Ennen kuin työsoppari on allekirjoitettu, niin kumpikaan osapuoli ei ole hyväksynyt kaikkia ehtoja.
Ja silloin kun koeajalla irtisanoudutaan, niin työntekijä ei tarvitse mitään syytä.
Laki muuten sanoo, että työsuhde, siis millainen työsuhde tahansa, purkautuu, mikäli työntekijä on ilman syytä pois 7 peräkkäistä vuorokautta.
Mene ihmeessä unelmaduuniin!
Jos et, niin sitten et mene. Todistajia? Mihin niitä tarvitaan, kysynpä vaan. Voit kieltäytyä ihan noin vain.
Jos on todistajat niin häviät oikeudessa
Työoikeudessa ei ruveta puimaan asioita, jotka eivät ole paperilla. Ei ole resursseja moiseen. Edes ammattiliitot ei lähde tappelemaan, ellei asiat ole paperilla.
Eli varmistu unelmaduunistasi ja ota se.
Ennen kuin työsoppari on allekirjoitettu, niin kumpikaan osapuoli ei ole hyväksynyt kaikkia ehtoja.
Ja silloin kun koeajalla irtisanoudutaan, niin työntekijä ei tarvitse mitään syytä.Laki muuten sanoo, että työsuhde, siis millainen työsuhde tahansa, purkautuu, mikäli työntekijä on ilman syytä pois 7 peräkkäistä vuorokautta.
Mene ihmeessä unelmaduuniin!
Oikeus kyllä käsittelee asian. Tiedän sen henkilökohtaisesti. AP häviää varmasti. Sopimus ei raukea 7 päivän kulttua. Vaan 7 päivän kulttua työnantaja saa irtisanoa työntekijän.
Jos AP ei mene töihin niin se on sopimusrikkomus ja näin oikeusasia.
Pitää myös ottaa vastuu tekemisistään. Jos sinä lupaudut johonkin niin se pitää tehdä. Sellainen ihminen ei ole mistään kotoisin joka ei pidä sopimuksesta kiinni
Täysin pätevä sopimus ja todistajat takaa että AP häviää jutun
Ihanaa, kiitos kiitos kiitos! Hmm... mitenkähän sitä tekisi. Ehkä pitäisi vain reilusti sanoa, että sori, sain paremman tarjouksen, perutaanko koko juttu... Sopimus olisi tarkoitus maanantaina kirjoittaa.
Ap
Koeaika ei tarkoita että voi vaan lähteä pois. Oikeus ainoastaan käsittelee koeaikana tapahtuvan irtisanomisen eri tavalla kuin muulla aikana
Saisi vain motivaation puutteesta kärsiviä duunareita.
Ymmärrän, että teet työtäsi joko kaupan tai sairaanhoidon puolella ja sinulle on aina vakuutettu, että ei, määräaikaisesta ei voi irtisanoutua.
Ei kai kukaan enää tee vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman irtisanoutumisehtoa?
Mutta totuus on toinen. Eihän pätkätyöläisenkään sentään aivan täysin pöljä tarvitse olla.
Sovit vain alkuperäisen työnantajan kanssa, milloin siirryt toiseen työhön. Tavallisesti se onnistuu helposti.
Mistä kuvittelette minun tietävän, että määräaikaisesta voi irtisanoutua? Haluatteko tietää, montako kertaa olen niin tehnyt?
Korvauksia ei tarvitse maksaa kuin todellisista kuluista, esim. projektin viivästymisestä jos nyt on joku erikoisammattilainen, tai uuden työntekijän hankkimisesta.
Ennen sopimuksen allekirjoittamista varmista ensin se unelmaduunisi ja selvitä, voisitko aloittaa siinä myöhemmin siten, että siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa alkuperäiselle työnantajalle.
Jonkun verran tähän määräaikaisuuden sitovuuteen vaikuttaa työ ja työntekijän ammattitaito. Jos siihen hommaan oli 379 hakijaa, joista suurin osa tällä hetkellä työttömänä, ei uuden työntekijän saaminen varmasti tuota mitään vaikeuksia.
Jos taas työntekijä on lajinsa ainoa rautainen ammattilainen pohjoismaissa, niin siinä tapauksessa korvaavan henkilön löytäminen voi olla hankalampaa. Mutta siinä tapauksessa uusi työnantaja varmaan mielellään maksaisi mahdolliset korvaukset edelliselle.
Saisi vain motivaation puutteesta kärsiviä duunareita.
Miksi edes hakea työtä josta ei pidä?
koska ette kuitenkaan ole suullisesti sopineet mistään työsopimuksen tarkoista ehdoista.