Minkä ikäinen teinisaa kotona juoda lasin viiniä ruuan kansa tai annatte tölkillisen/pullollisen
Kommentit (80)
eikä siideriä meillä osteta, kukaan ei tykkää siitä.
Kummallista kasvatusta. Meidänkin naapuri ostaa yläkoululaisille tupakit ja yhdessä polttelevat pihalla. Aivan sama asia mielestäni.
jos haluaa.yleensä ei kyllä halua.
antavansa 15-vuotiaille saunakaljoja, kirjoittakaa nimenne tähän ketjuun. Vien sen maamantaina poliisille ja teen teistä rikosilmoituksen. Alkoholin antaminen alaikäiselle on rikos!
punaviiniä ruokajuomaksi. Hän täyttää maaliskuussa 16v.
Mutta häissä on saanut ottaa alkumaljan ja juhannuksena maistoi minulta uutuus siideriä. Poika 16.v
Muutaman kerran oon pojan hakenut bileissä niin että olen huomannut että on jotain maistanut ja ollaan kyllä juteltu alkoholista.
Mulle on pääasia että uskaltaa aina tulla kotiin ja soittaa kotiin, vaikka olis jotain maistanutkin.
Koskaan en tule alkoholia hakemaan pojalleni.
Katsotaan, mitä tulee tapahtumaan.
Olen kyllä sitä mieltä, että mieluummin kotona ne ekat juomat kuin kylillä kavereiden kanssa.
meillä ei käytetä alkoholia lainkaan.
Hankkikoon itse juomansa, se ei ole äidin tehtävä.
Vaikka ei ole kun vuosi eroa tuohon mun 16v. ehdottamaan ikään
Mutta meillä 16-vuotiaat on sen takia saaneet ottaa alkoholia vähän, kun ovat halunneet ja olen katsonut että ei ole enää kuitenkaan kun parin vuoden päässä täysi-iästä joten tuskin se kropallekkaan hirveää turmelusta enää tekee, kunhan ei liian usein ryyppää ja ei se liian usein ryyppääminen oo hyvä aikuisellekkaan..
Peruskoulu pittää myöskin olla käytynä.
Peruskoululainen on sen verran ipana vielä, että ei sellaselle tule alkoholia tarjoilla.
Jotkut 16-vuotiaat muuttaa jo omilleenkin kun lähtee opiskelemaan kauemmas johonkin tiettyyn paikkaan jos pyrkii, niin kai tuon ikänen voi sillon muutaman alkoholi pitosenkin juoman ottaa.
Kotibileissähän tuo on ennemmin käyny, näin paria vuotta ennen kun baareihin pääsee, harvemmin meillä kotona edes viiniä juodaan taikka alkoholia muutenkaan ala-ikäselle tarjoillaan. Bilejuomat sitten haen, sillon tällön halutessaan.
Jos olen vastuuton vanhempi teidän mielestä sitten, niin ei voi mitään.
Mulle on pääasia että uskaltaa aina tulla kotiin ja soittaa kotiin, vaikka olis jotain maistanutkin.
Sitä nuorempana on saanut vanhempien lasin reunasta maistaa vähän kielen kärjellä. Mutta eipä tuo ole olutta ruvennut juomaan, vaikka ikää olis ollut jo vuosia. Ei vaan tykkää. Ja humalaiset on kuulemma niin tyhmän näkösiä ;)
Mulla on 10v nuorempi pikkusisko ja kyllä, ollessaan 16v hän oli mun ja samanikäisten kavereideni kanssa usein iltaa istumassa ja myös sitä alkoholia nauttimassa, ihan vanhempiemme luvalla.
Ja maisterin tutkinnon on pystynyt hankkimaan ja nykyään hyväpalkkaisessa työssä.
Lasillisen saa 18 v. Sitä nuorempia ei opeteta "nauttimaan". Jos välttämättä haluaa maistaa, teelusikalla on annettu 15 v ylöspäin. Eivät ole tykänneet :3
Ehkä nyt en parista kuukaudesta nipottaisi, mutta periaatteessa täysi-ikäisenä.
Näin oli myös minulla lapsuuden kodissa, eikä mulle tullut mieleenkään pyytää alkoholia kotoota, vaikka sitä sieltä salaa varastinkin. En tunne jääneeni mistään paitsi, vaikka mua ei opetettu juomaan alaikäisenä kotona.
tai kielen on saanut kastaa halutessaan viinilasiin tai olutlasiin, mutta periaatteessa ei ole annettu.
Isän puolella suvussa sen verran maisterintutkinnon tms suorittaneita alkoholisteja että vaaroista on keskusteltu paljon.
Eipä hänestä ole juoppoa tullut, vaikka suvussa on niitä tai ehkä juuri sen vuoksi. Kaksikymppisen juomise´t ovat hyvin vähäisiä, ainakin vielä:)Ei tykkää tupakasta yhtäään, vaikka on amis:D Toki ollut jo työssä ennen armeijaa ja sen jälkeenkin. Olen kiitollinen tuosta lapsesta, kun ajattelen millaista on ollut toisen veljeni kanssa...
Hankkikoon itse juomansa, se ei ole äidin tehtävä.
Näin meilläkin, koskee kaikkia.
Silloin harvoin kun on, nuoremmille mehua.
On olemassa myös alkoholittomia viinejä, kuohuviinejä ja siidereitä, tai siis 0,8%.
Juopottelu. Koko perheen harrastus!